اخبار و رویدادها: شرکت بیش از 77 هزار دانشجو در 110 دانشگاه کشور در طرح ضیافت اندیشه

شرکت بیش از 77 هزار دانشجو در 110 دانشگاه کشور در طرح ضیافت اندیشه
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱- ۱۳:۰۱:۵۲



حجت الاسلام قریشی معاون سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها امروز در بازدید از طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه صنعتی شاهرود این آمار را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سید مجید میر قریشی در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه صنعتی با اعلام این خبر گفت: بالغ بر 1300 استاد برای تدریس در این طرح استفاده شده که تعدادی از آنان از مبلغان قم هستند.

وی گفت : از اهداف این طرح مشارکت و ارتقاء دانشجویان در بحث های فرهنگی به وسیله حضور در  نشست های مختلف فرهنگی و علمی، برنامه های سحر و افطار، کرسی های آزاد اندیشی، نقد فیلم ،‌برنامه های ورزشی و ... می باشد و با استقبال خوب دانشجویان نیز مواجه شده است .

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به این که این طرح به صورت خودگردانی و دانشجویی انجام می شود گفت: دانشجو خود را در کل طرح سهیم می داند و نه تنها میهمان نیست بلکه در بخش هایی میزبان هم هست. در ستاد هر دانشگاه سازماندهی کارهای پشتیبانی ، آموزشی و فرهنگی تحت نظارت دفتر نهاد با دانشجویان است.

میرقریشی گفت: در بخش اساتید که از سال گذشته جهت دانش افزایی اساتید در کشور اجرا شده است، معاون آموزشی دانشگاه مسئول بخش اجرایی دوره هاست و دفتر نهاد هم بخش محتوایی و تامین استاد را بر عهده دارد. سال گذشته بیش از 6000 استاد در این طرح شرکت کردند. در طول سال همین تعداد هم به آن ها افزوده شد و در این تابستان بالغ به 11500 نفر در بیش از 90 دانشگاه کشور در بخش اساتید این طرح شرکت کرده اند.

وی افزود : 2300 نفر از اساتید با هزینه شخصی همراه خانواده این طرح را در ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس سپری می کنند. دوره دانش افزایی اساتید در دو بخش مهارتی توسط آموزش دانشگاه و بخش معرفتی با کمک دفتر نهاد برگزار می گردد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به این که طرح ضیافت اندیشه دانشجویی تجربه جدید و موفقی بوده، گفت: دروس معرفتی دینی به صورت بسته ای تعریف شده که در سه هفته برنامه در فضایی متنوع از دروس دانشگاهی به دانشجویان عزیز ارائه می شود. دانشجویان در برنامه های مختلف روانشناسی ، مشاوره ، حلقه های معرفت، کرسی های آزاد اندیشی شرکت می کنند و این جذابیت باعث علاقه مندی دانشجویان برای شرکت در این طرح است. از 77 هزار شرکت کننده در این طرح هزار نفر دانشجویان کارشناسی ارشد هستند که مزایای این طرح از جمله معادل سازی واحدهای ارائه شده را ندارند اما همین تنوع در محیط روحانی و معنوی آن ها را جذب شرکت در این برنامه کرده است.

میرقریشی گفت : این برنامه ها در طول سال تداوم  دارند و شرکت کنندگان در این طرح به دلیل بروز خلاقیت ها و استعداد هایشان فرصت های جذب در بخش های مختلف دانشگاه را به دست می آورند و از برکات این طرح نیرو یابی برای بخش های مختلف است که در این مدت به خوبی انجام شده است .

وی همچنین گفت: حلقه های معرفت، نشریات، تیم های رسانه ای و ... بعد از این طرح فعال باقی می مانند و در برخی دوره های تکمیلی از جمله کارگاه های معرفت افزایی که ماهی یک بار در دانشگاه ها برگزار می شود شرکت می کنند. حوزه دانشگاه نیز بخش مهمی از مسئولیت هدایت این دانشجویان بعد از اتمام طرح را به عهده دارد. حضور مبلغین در خوابگاه های دانشجویی و ارتباط مستقیم و مستمر این دو قشر نیز یکی دیگر از موارد پیش بینی شده برای استمرار ارزش های ایجاد شده در این طرح است.

میرقریشی وعده داد به زودی دروس ارائه شده در حوزه دانشجویی به صورت دروس معارف دانشگاه قابل تطبیق خواهد شد.

12345