اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت امام هادی (ع)

برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت امام هادی (ع)
پنج شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱- ۱۲:۵۹:۰۰

برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت امام هادی (ع)

مراسم ویژه شب شهادت امام علی النقی حضرت هادی (ع) چهارم خرداد ماه در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت الاسلام امامی برگزار گردید.

حجت الاسلام امامی با اشاره به اثر والای به جای مانده از حضرت امام هادی (ع)، شیوایی کلام، والایی مضمون و دانش و معرفتی که در «زیارت جامعه» موج می زند را گویای اصالت این زیارت و معرّف دانش سرشار گوینده ارجمند آن یعنی امام هادی(ع) دانست.

وی در ادامه به تربیت 185 نفر از راویان احادیث و شاگردان امام هادی(ع) اشاره کرد که در میان آنان چهره های درخشانی چون حضرت عبدالعظیم حسنی، حسین بن سعید اهوازی و فضل بن شاذان نیشابوری به چشم می خورند و گفت:با آنکه جوّ اختناق و ستم دوره خلفای عباسی، امکان استفاده از امام هادی(ع) را بسیار محدود کرده بود، در عین حال برخی از مشتاقان معارف قرآن و اهل بیت(ع) توانستند به قدر ظرفیت خویش از حضرت امام هادی(ع) کسب فیض کنند.

سخنران این مراسم در پایان با اشاره به نحوه شهادت مظلومانه این امام همام با زهر گفت: حضرت امام علی النقی(ع)، آن طبیب آلام دردمندان و شفیق دل های مجروح مؤمنان، بر اثر زهر کشنده، در سومین روز از ماه رجب سال 254 (ه ق ) شربت شهادت نوشید.

12345