اخبار و رویدادها: اولین جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در سال جدید

اولین جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در سال جدید
سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱- ۱۵:۴۲:۰۰

اولین جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در سال جدید

اولین جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در سال جدید صبح امروز سه شنبه 22 فروردین ماه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به این نکته که تمدن اسلامی نشان از ظرفیت بالای دین دارد به پاسخ شبهه ای که دین را مانع پیشرفت جوامع می داند، پرداخت وگفت: به گفته راسل در زمان قرون وسطی و عصر تاریکی علم در غرب، مسلمانان با تکیه بر احکام اسلام و تعالیم رسول خدا(ص) و قرآن کریم در اوج پیشرفت علمی و معرفتی بودند.وی با اشاره به آیات و روایات، تأکید کرد سرلوحه دعوت دین علم و معرفت است.

حجت الاسلام فندرسکی در ادامه با بیان تاریخچه شکل گیری هم اندیشی اساتید به تشریح اهداف، وظایف و کارکردهای این نشست ها پرداخت و خواستار توجه بیش از پیش به مسائل و موضوعات فرهنگی در این نشست ها شد.

دکتر صادق رحیمی شعرباف دبیر دفتر هم اندیشی اساتید نیز ضمن ارائه گزارش مصوری از عملکرد سال گذشته این دفتر، از همکاری ها و زحمات مدیریت دانشگاه و دفتر نهاد رهبری تشکر کرد و دو محور عمده فعالیت های دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه در سال 91 را ایجاد فضا و بستر مناسب برای تضارب آراء و اندیشه ها و معرفت افزایی از طریق برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای اساتید، عنوان کرد و خواستار حمایت معاونت های آموزشی و فرهنگی از این برنامه ها شد.

دکتر محمود شریعتی معاون آموزشی و دکتر رضا شیخ معاون فرهنگی دانشگاه نیز ضمن بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود بر حمایت از این نشست ها ودعوت از اساتید مبرز برای دوره های معرفت افزایی تأکید کردند.

12345