اخبار و رویدادها: در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد:همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای

در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد:همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰- ۰۷:۳۱:۳۲



در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد: همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای با هدف تحلیل و بررسی بازی های موجود در ایران، سه شنبه 8 آذر ماه در تالار شقایق های دان

در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد:

همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای

همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای با هدف تحلیل و بررسی بازی های موجود در ایران، سه شنبه 8 آذر ماه در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

دراین مراسم که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه در دو بخش اساتید و کارکنان به اتفاق خانواده ها و بخش دانشجویان برپا شد، مهدی حق وردی کارشناس بازی های رایانه ای به واکاوی اهداف تولیدکنندگان این آثار پرداخت. وی در سخنانی به تاریخچه این بازی ها اشاره کرد و سپس گفت: تولیدکنندگان این بازی ها با هدف بی اعتبار کردن مفاهیم  اسلامی و دور کردن جوانان و نوجوانان سعی می کند اعتقادات دینی کاربران را به سمت پوچی و بی هویتی سوق دهد.

وی استفاده از نمادها و سمبل های اسلامی مانند نقوش دینی، مسجد، لباس نظامیان، اسامی ائمه اطهار(ع) به خصوص نام حضرت مهدی (عج) و غیره را به عنوان دشمن کاربران، نوعی تهاجم به مبانی اسلامی عنوان کرد و افزود: در این بازی ها، کاربر به استفاده از تجهیزات خاص که منشاء دین ستیزی دارند عملاً به مقابله با ظواهر اسلامی و نشانه های دینی می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نوع دیگری از بازی ها را بررسی کرد و گفت: این بازی ها مستقیماً فروپاشی بنیان خانواده ها را نشانه گرفته اند و بی هویتی و شیوع نابهنجاری های  اجتماعی و بی بند و باری را نوعی افتخار تداعی می کنند. در این بازی ها کاربر هر چه بیشتر به سمت ناهنجاری ها و اعمال ضد اجتماعی برود موفق تر و برتر است.

حق وردی در پاسخ به سوال شرکت کنندگان گفت: بازی هایی که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند برای استفاده توصیه می شود.

12345