اخبار و رویدادها: فواید روزه داری در سلامت بدن

فواید روزه داری در سلامت بدن
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰- ۱۰:۱۲:۳۷



فواید روزه داری در سلامت بدن تهران - روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان دربر دارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش، جان انسان است. فواید روزه داری در سلامت بدن به گزارش خبرنگ


فواید روزه داری در سلامت بدن
روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان دربر دارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش، جان انسان است.
فواید روزه داری در سلامت بدن
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، تحقیقات ثابت تحقیقات ثابت می کند روزه داری درست که با کاهش 20 تا 30 درصد مصرف غذا همراه است، نتایجی چون کم شدن چربی های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و نیز فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.
به گفته پزشکان، در مدت روزه داری، دستگاه گوارش برای چندین ساعت خالی می ماند و در واقع این دستگاه و سایر دستگاه هایی که به گونه ای در هضم و جذب مواد غذایی دخالت دارد استراحت کرده و پس از روزه داری به شیوه بهتری اعمال خود را انجام خواهند داد.
روزه در حقیقت باعث استراحت معده می شود و در حالت روزه، اسید معده بجای غذا به وسیله صفرا، خنثی می شود و زخم ایجاد نمی شود.
به همین دلیل افراد روزه دار باید بدانند که پرخوری خود موجب زیان های چشم گیری برای دستگاه هاضمه می شود.
پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.
یک پزشک می گوید، روزه داری نقش موثری در بهبود بیماری های مختلف دارد، در بیشتر بیماری هایی که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن درایجاد آن دخالت دارد روزه داری مفید است.
از دیدگاه کارشناسان پزشکی، روزه داری برای مبتلایان به چربی خون، بسیار مفید است و میزان چربی های نامطلوب موجود در خون را تنظیم می کند و موجب افزایش میزان چربی های مفید خون می شود.
متخصص تغذیه معتقد است که مصرف نشاسته و پروتئین در ماه مبارک رمضان، انرژی بدن را تامین می کند.
دکتر 'شهریار اقتصادی'ادامه داد: مواد و غذاهای گوشتی نیز می تواند پروتئین مورد نیاز بدن را در ماه رمضان تامین کند.
این کارشناس تغذیه از روزه داران خواست تا از خوردن غذاهای شور در این ماه پرهیز کنند و حتی الامکان در این ماه، نمک را با احتیاط مصرف کنند.
دکتراقتصادی بابیان اینکه مصرف نمک و غذاهای شور فقط عطش روزه دار را بیشتر خواهد کرد، یادآور شد، هموطنان روزه دار باید بدانند که استفاده از انواع میوه و سبزیجات،می تواند جایگزین مناسبی برای مواد غذایی پرنمک باشد و همچنین مصرف شیر فراوان نیز سبب رفع تشنگی می شود.
وی همچنین استفاده از غذاهایی که آسان هضم می شود و باعث جذب انرژی لازم در بدن می شود را به روزه داران توصیه کرد.
شهریاری از روزه داران در ماه مبارک رمضان خواست تا در این ماه از افراط در مصرف مواد غذایی پرهیز کنند، اما مصرف آب کافی در ماه رمضان مانع از خشکی پوست می شود.
متخصص پوست و مو می گوید: استفاده از آب کافی در ماه رمضان برای سلامت پوست و بدن ضرورت غیر قابل انکاری دارد.
دکتر 'مهدی باریک بین' افزود: استفاده از کرم های مرطوب کننده همزمان با نوشیدن آب کافی در فواصل افطار و سحر، روش مکملی برای حفط سلامت پوست است.
وی از روزه داران خواست هنگام افطار تا سحر،‌ آب بیشتری بنوشند.
به گفته باریک بین، در صورت عدم رعایت این موضوع، کم آبی در پوست و بدن تنها با جذب آب فراوان رفع می شود.
باریک بین برای جلوگیری از خشکی پوست گفت: ‌استفاده از کرم های مرطوب کننده استاندارد، باعث ایجاد طراوت و نشاط در پوست های خشک می شود.
باریک بین از روزه داران خواست مصرف میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا بتوانند شادابی و تازگی پوست خود را حفظ کنند.

12345