اخبار و رویدادها: گزارش مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود

گزارش مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹- ۱۵:۴۳:۴۸

گزارش مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود

گزارش مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور اعضای هیأت علمی و پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود هفته گذشته در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد .

گزارش مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی شاهرود

 

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور اعضای هیأت علمی و پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود هفته گذشته در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد .

    در ابتدای این مراسم دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، مزیت محوری ، نیاز محوری ، رویکردهای مرزشکافانه و آینده محوری را از جمله اولویت های فناوری و پژوهش دانست و گفت : پژوهش نیروی محرکه تبدیل دانش به فناوری است هم اکنون با نظریه unification مرزهای دانش درخود تکنولوژی مطرح می شود و سمت دهی تحقیقات دانشگاهی نیز هدف راهبردی ما را در دانشگاه مشخص می کند .

    وی با شاره به 132 طرح پژوهشی داخلی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال که در حال حاضر در دانشگاه درحال اجراست ، افزود : با توجه به کمبود بودجه ما شاهد رشد شگفت انگیزی در بخش تولید علم و مقالات ISI اعضای هیأت علمی از سال گذشته تاکنون بوده ایم که نشان دهنده تعهد شخصی اساتید، بدون انگیزه مادی است .

    پویان تشکیل تیم رباتیک و کسب چندین مدال در مسابقات را شروعی برای تقویت تیم های پژوهشی دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد : در بخش نشریات نیز شاهد پیشرفت زیادی بودیم که این مهم حاصل تلاش دانشکده هاست . اولین ژورنال بین المللی دانشگاه با کیفیت عالی در دانشکده معدن به چاپ رسید و امیدواریم به زودی امتیاز ژورنال دانشکده های مکانیک و برق را نیز دریافت کنیم .  

    وی تصریح کرد : عضویت در Data baxse ها و اطلاع رسانی الکترونیکی کتابخانه مرکزی نشان دهنده برخورد کلاسیک در این بخش است .

     معاون پژوهشی و فناوری همکاری با وزارت دفاع ، سانا و سازمان محیط زیست را از جمله مهم ترین فعالیت بخش ارتباط با صنعت معرفی کرد و گفت : استقلال حوزه پژوهش و فناوری نیز با همکاری حوزه اداری - مالی صورت گرفت و امیدواریم در سال آینده استقلال مالی در سایر بخش ها را به دانشکده ها واگذار کنیم .

    در ادامه دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران پیشرفت و گسترش فعالیت های معاونت پژوهشی را حاصل همکاری اعضای هیأت علمی دانست و گفت : پژوهش و تحقیق لازمه بقای هر ملتی است و انگیزه ، اراده و وجود نیروهای انسانی متعهد و متخصص و نیز بسترها و امکانات، لازمه فعالیت های پژوهشی است. در همین راستا تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه به 243 عضو ارتقاء یافته است .

    وی ضمن قدردانی از زحمات شورای پژوهشی دانشگاه در اصلاح آئین نامه ها از پذیرش بیش از 40 دانشجوی دکتری طی چندماه آینده خبر داد و افزود : بیش از 1700 مقاله پژوهشی از سال گذشته تاکنون از سوی اعضای هیأت علمی ارائه گردیده است.

    مرادزاده ادامه داد : با توجه به کمبود اعتبارات برای تقویت زیرساخت ها سعی شده بخشی از تجهیزات در دانشگاه تولید شود و امیدواریم در آینده ای نزدیک نام دانشگاه صنعتی شاهرود را در بخش تولیدات صنعتی داشته باشیم .

    وی از ایجاد پژوهشگاه هوا فضا در دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد و گفت : پژوهشکده ها در کنار دانشگاه ها باید راه اندازی شود در همین راستا پژوهشگاه فناوری های نوین با 7 پژوهشکده با مساحتی بالغ بر 2000 مترمربع در پردیس جدید دانشگاه در حال ساخت است . ساختمان کتابخانه مرکزی نیز با دو آمفی تئاتر و مساحتی بالغ بر 7000 متر با 58 درصد پیشرفت فیزیکی درپردیس جدید در حال ساخت است .

     مرادزاده با اشاره به سهم برجسته این دانشگاه در تولیدات علمی کشور گفت : گره گشایی مشکلات کشور رسالت ما در دانشگاه است . از سال گذشته تاکنون هر استاد به طور متوسط 8 مقاله ارائه داده که در سطح کشور خیلی خوب است . با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری ،کانون انگور و زردآلو در دانشکده کشاورزی ایجاد می شود و در این بخش در کشور قطب علمی خواهیم شد .

 

اسامی پژوهشگران منتخب دانشکده هاعبارتند از : دکتر عزیزاله  طاهری و دکتر غلام حسین کرمی از دانشکده علوم زمین ، دکتر علی اکبر رجبی و دکتر حسن حسن آبادی از دانشکده فیزیک ، دکتر محمد مهدی  فاتح و دکتر احمد  دارابی از دانشکده مهندسی برق و رباتیک ، دکتر سیدمحمد  موسوی شاهرودی ، دکتر سیدعلی استوار نامقی و دکتر رضا  اندام از دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت ،دکتر حمید عباس دخت ،دکتر هادی  قربانی و دکتر احمد  غلامی از دانشکده مهندسی کشاورزی ، دکتر فرامرز  دولتی ، دکتر محمد  عطائی و دکتر رضا  خالو کاکائی از دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک ،دکتر اسماعیل  سلیمانی و دکتر محمد  باخرد از دانشکده شیمی ، دکتر محمد  آرشی، دکتر نادر جعفری راد و دکتر احمد  نزاکتی از دانشکده ریاضی ، دکتر حمید  حسن پور از دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات ، دکتر محمود شریعتی، دکتر محمد حسن کیهانی و دکتر محمود فرزانه گرد از دانشکده مهندسی مکانیک ،دکتر بهروز  حسنی و دکتر فرشید  جندقی علائی از دانشکده مهندسی عمران و معماری و دکتر کامران شریفی از دانشکده ریاضی برنده جایزه وصال در سمینار سالانه آنالیز ریاضی دربخش بهترین مقاله . اسامی پژوهشگران منتخب دانشگاه نیز عبارتند از : دکتر علی دستفان و دکتر احمد دارابی از دانشکده مهندسی برق و رباتیک دربخش تفاهم نامه با وزارت دفاع در پروژه رانش زیر دریایی ،دکتر علی مرادزاده عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک در بخش قرارداد با سانا، دکتر غلامحسین کرمی از دانشکده علوم زمین دربخش ارتباط با صنعت و دکتر فرامرز دولتی ازدانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک در بخش ژورنال بین المللی .

12345