اخبار و رویدادها: گزارش کامل نشست خبری هیأت رئیسه با اصحاب رسانه

گزارش کامل نشست خبری هیأت رئیسه با اصحاب رسانه
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹- ۱۵:۳۸:۴۳

گزارش کامل نشست خبری هیأت رئیسه با اصحاب رسانه

گزارش کامل نشست خبری هیأت رئیسه با اصحاب رسانه

گزارش کامل نشست خبری هیأت رئیسه با اصحاب رسانه

 

دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری که با حضور هیأت رئیسه ، خبرنگاران و اصحاب رسانه سه شنبه13مهرماه جاری برگزار شد ، به ارائه گزارش عملکرد حوزه های مختلف آموزشی ،پژوهشی ، فناوری و فرهنگی و عمرانی این دانشگاه پرداخت .

در این نشست دکتر مرادزاده رسالت دانشگاه را توسعه آموزشی عالی دانست وگفت : با حمایت های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز موافقت اصولی با ایجاد 13 دانشکده مهندسی هوا فضا، مهندسی مکاترونیک، بیوتکنولوژی، صنعت گردشگری، مهندسی اقتصادی و صنعت بیمه، تربیت بدنی، معماری و شهرسازی، انرژی های نو و تجدیدپذیر، مهندسی هسته ای، آموزش های الکترونیک، کارآفرینی و حقوق مالکیت فکری، مهندسی منابع طبیعی و علوم و فنون نانو از وزارت علوم اخذ شده است این در حالی است که هم اکنون دانشگاه صنعتی شاهرود دارای 12 دانشکده است. وی اظهار امیدواری کرد با عنایت خداوند متعال تا مهرماه آینده 4 دانشکده جدید ایجاد شود .

    دکتر مرادزاده با اعلام این که 25 عضو هیأت علمی جدید در سال گذشته به کادر علمی دانشگاه اضافه شده ، افزود: هم اکنون دانشگاه صنعتی شاهرود دارای 230 عضو هیأت علمی است و با فراخوانی که در سایت وزارت علوم قرار داده شده است 60 عضو هیأت علمی دیگر نیز در دانشگاه استخدام خواهند شد.

    وی با اشاره به افزایش ده رشته جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال به مجموعه رشته های این دانشگاه گفت: در حال حاضر 10000 دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد 1500 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و با توجه به سیاست وزارت علوم و دانشگاه مبنی بر توسعه تحصیلات تکمیلی، امیدواریم در پایان برنامه 5 ساله آینده 30% کل دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل باشند و به ازای هر 18 دانشجو نیز یک عضو هیأت علمی خواهیم داشت.

   دکتر مرادزاده با اشاره به راه اندازی هیأت ممیزه مستقل در دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: کسب مجوز راه اندازی هیأت ممیزه مستقل در دانشگاه که از بالاترین امتیازات وزارت علوم می باشد از جمله مهمترین اقدامات سال گذشته بوده و اولین جلسه این هیأت نیز تشکیل شده است .

   وی یکی از اهداف دانشگاه را رفع مشکلات کلیدی استان و شهرستان در قالب پایان نامه و طرح های تحقیقاتی عنوان کرد و گفت: مجوز موافقت اصولی برای ساخت پژوهشگاه فناوری های نوین که دارای 7 پژوهشکده است، از وزارت علوم کسب شده. این پژوهشگاه شامل پژوهشکده های نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی ، ICT و برق ، آب ، ژئوفیزیک اکتشافی ، مواد و طراحی ساختمان و نفت است.

    رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به چاپ اولین مجله علمی پژوهشی در این دانشگاه به زبان انگلیسی و در سطح بین المللی که دارای تمامی استانداردهای ISI است، افزود : تا پایان سال آینده دو عنوان مجله دیگر در دانشگاه به چاپ می رسد که به شکل الکترونیکی نیز در سایت دانشگاه قرار خواهد گرفت .

    وی ادامه داد :یکی از دغدغه های اصلی ما در بخش دانشجویی و فرهنگی، اسکان دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه ها بود که با عنایت خداوند متعال در مهرماه امسال کلیه دانشجویان جدیدالورود دختر و پسر در خوابگاه ها اسکان داده شدند . از جمله دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در بخش فرهنگی می توان به ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی و تفکیک آن از معاونت دانشجویی در دانشگاه اشاره کرد که این امر تاکنون تنها در معدودی از دانشگاه های کشور انجام شده است.

   دکتر مرادزاده ادامه داد : دانشگاه صنعتی شاهرود تابستان امسال میزبان دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی بود که با حضور 3000 دانشجوی دختر و با مشارکت دانشگاه های سمنان و دامغان با رضایت مندی 93% برگزار شد، همچنین این دانشگاه برای اولین بار میزبان بیش از 700 دانشجوی دختر شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه بود که این طرح نیز با رضایت مندی 91% با موفقیت به پایان رسید .

   وی با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در بخش توسعه و عمران اذعان کرد : ساختمان دانشکده های مهندسی برق و رباتیک و مهندسی کامپیوتر و IT هریک با مساحتی بالغ بر 5000 متر مربع در پردیس جدید دانشگاه تجهیز شده است و عملیات ساخت دانشکده های مهندسی عمران و مهندسی مکانیک نیز هریک با مساحتی بالغ بر 4000 مترمربع به پایان رسیده است . همچنین دو خوابگاه جدید برای دانشجویان پسر هریک با مساحت 3150 مترمربع و ظرفیت اسکان 250 دانشجو که اعتبارات آن از سفرهای مقام معظم رهبری و هیأت دولت به استان تأمین شده، آماده بهره برداری است .

    رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان این که پردیس جدید دانشگاه در زمینی به مساحت 150 هکتار در حال تجهیز است ، گفت : عملیات برق ،گاز و آب رسانی پردیس جدید آغاز شده است و عملیات جدول کاری آن نیز طی دو الی سه ماه آینده به اتمام می رسد . بهره برداری از پروژه های خانه فرهنگ خواهران در زمینی به مساحت 1200 مترمربع و با اعتبار 600 میلیون تومان از منابع داخلی دانشگاه و 100 میلیون تومان از محل اعتبارات استانداری ، خانه فرهنگ برادران در بهمن ماه سال گذشته، زمین چمن، سالن ورزش های باستانی با اعتبار130 میلیون تومان و نیز سالن ورزشی خواهران با اعتبار 500 میلیون تومان از جمله سایر اقدامات انجام شده می باشد.

   وی ادامه داد : عملیات دیوارکشی دو خوابگاه خواهران هریک به مساحت 2000 مترمربع آغاز شده است ، 16 واحد استادسرا نیز طی یک ماه آینده به بهره برداری می رسد . سالن تنیس روی میز با اعتبار 80 میلیون تومان به زودی به بهره برداری می رسد ، ساختمان شیمی نیز با مساحت 1200 مترمربع خردادماه امسال افتتاح شد و هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است. انتقال کامل دانشکده کشاورزی به بسطام نیز از جمله مهمترین اقدامات بخش عمرانی در سال گذشته بود و بخش آموزشی آن نیز با پیشرفت 50% درحال ساخت است. عملیات ساخت مرکز تحقیقاتی دانشجویان دختر با مساحت 2000 مترمربع، پژوهشگاه فناوری های نوین با مساحت 2000 مترمربع و ساختمان کارگاه های آموزشی با مساحت 2200 مترمربع نیز آغاز شده است.

   رئیس دانشگاه شاهرود دریافت اعتبار ساخت کتابخانه و آمفی تئاتر ، دانشکده مهندسی مواد ، مرکز کامپیوتر شماره2 و ساختمان سلف سرویس دانشجویان را نیز از ره آوردهای دور دوم سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت : امروز کشوری قدرت خواهد داشت که همه امور آن دانش محور باشد و رسالت ما این است که منابع دولت را در جهتی صرف کنیم که گرهی از مشکلات کشور باز شود.

   در ادامه دکتر محمود شریعتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه گفت : دانشگاه ها به ترتیب در رده های در حال توسعه، متوسط و مادر قرار می گیرند و ارتقاء دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشگاه های در حال توسعه به دانشگاه های متوسط نشان دهنده رشد سطح علمی دانشگاه است . توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته های کارشناسی ارشد و دکتری نیز یکی از عوامل ارتقاء سطح علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در سازمان سنجش بوده است.

دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به تغییر آموزش کلاسیک به آموزش پژوهش محور تصریح کرد : دانشگاه صنعتی شاهرود جزء 7 دانشگاه برتر کشور در بخش موتورهای الکتریکی است و در همین راستا تفاهم نامه در بخش رانش الکتریکی با وزارت دفاع امضا شده است ، هم اکنون دانشگاه 23 طرح با بخش صنعت دارد و یکی از مهمترین آن ها تفاهم نامه پدافند غیرعامل است که درحال اجرا است .

در ادامه دکتر محمد علی مولایی معاون اداری و مالی دانشگاه از مکانیزه شدن امور اداری و اجرای کامل اتوماسیون اداری و مالی در راستای شتاب در انجام امور خبر داد .

     دکتر رضا شیخ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت : مهمترین کار در حوزه فرهنگی پرکردن اوقات فراغت دانشجویان است و امیدوارم با تعریف ساختار مناسب در این بخش به بهترین نحو از پتانسیل های شهرستان و استان بهره مند شویم .

    دکتر مرادزاده در پایان ضمن قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آنان خواست در جهت پیشبرد اهداف و انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه و تنویر افکار عمومی با دانشگاه صنعتی شاهرود تعاملی بیش از پیش داشته باشند.

در پایان هیأت رئیسه دانشگاه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند .

12345