اخبار و رویدادها: تداوم حیات سینمای ملی نیازمند چارچوب تئوریک و نظری است

تداوم حیات سینمای ملی نیازمند چارچوب تئوریک و نظری است
سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹- ۱۶:۰۲:۳۳

تداوم حیات سینمای ملی نیازمند چارچوب تئوریک و نظری است

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود مطرح شد :تداوم حیات سینمای ملی نیازمند چارچوب تئوریک و نظری است

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود مطرح شد :

تداوم حیات سینمای ملی نیازمند چارچوب تئوریک و نظری است

یازدهمین جلسه نقد فیلم ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود با عنوان به سوی سینمای ملی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی استاد حوزه و دانشگاه ، شب گذشته در تالار شقایق ها این دانشگاه برگزار شد .

    در ابتدای این جلسه مسلمی ضمن بررسی وضع موجود سینمای ایران گفت : تداوم حیات سینمای ملی نیازمند چارچوب تئوریک و نظری است یعنی حرکت از نظر به عمل برسد و این چارچوب ضمن منسجم بودن نیازمند آموزش و پرورش است .

   وی ارتباط بین تماشاگر و فیلم در یک فضای خاص را از جمله ویژگی های سینما معرفی کرد و افزود : سینما رسانه ای است که از نظر کمیت و کیفیت تماشاگر و فضایی که سالن سینما ایجاد می کند در روابط انسانی در معنارسانی به شدت دخالت دارد و سینما یک رسانه بین المللی ، تابع اقتصاد و ارتباطات است .

     مسلمی ادامه داد : زیباشناسی ، انسان شناسی و آینده پژوهی نیز از ویژگی های برجسته سینماست و همه سینماها برای اثر گذاری خوب باید به روان شناسی عالم و آگاه باشند .

    در پایان پس از پخش قسمت هایی از فیلم های سینمایی آواز گنجشک ها ، مادر و دل شدگان ، حجت الاسلام مسلمی به ترسیم چارچوب تئوریک سینمای ایران و تبیین مؤلفه های جغرافیایی و فرهنگی پرداخت .

 

12345