اخبار و رویدادها: شناخت شیطان پرستی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

شناخت شیطان پرستی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹- ۱۶:۱۴:۳۳

شناخت  شیطان پرستی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

شناخت شیطان پرستی در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

شناخت  شیطان پرستی

در ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود

 

نشست هم اندیشی  با موضوع" شیطان پرستی " از سلسله جلسات گفتگوهای آزاد دانشجویی  با حضور علی خلجی و دانشجویان ضیافت اندیشه دانشگاه صنعتی شاهرود شب گذشته در تالار شقایق ها این دانشگاه برگزار شد .

     در ابتدای این نشست خلجی گفت : شیطان پرستی شبه مکتبی است که هواداران آن شیطان را طرح و الگوی اصلی و به وجود آمده قبل از عالم هستی می پندارند و شیطان پرستی به معنای پرستش شیطان به عنوان قدرتی بسیار قوی تر و مؤثرتر از خدا ! و نیروهای خیر است .

    وی با اشاره به این که شیطان نمی گذارد که جوانان ما با توحید و فطرت خود به سمت کمال بروند افزود : در شیطان پرستی نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین و برترین قدرت دوجهان مورد توجه و پرستش قرار دارد  و این عقیده ، دنیایی را که به عنوان دوزخ برشمرده می شود قانونمند می کند .

    خلجی تصریح کرد : در شیطان پرستی به جز استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و مطلق ، از نیروها و جنیان و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف استفاده می شود و درنهایت معنای شیطان پرستی قدرت پلیدی است .

    وی نفی خدا و موجودات ماورایی ، خوپرستی ، مادی گرایی ، ضد مذهب ، لذت گرایی ، سیاه نمایی ، خشونت و جادوگرایی را از مهم ترین اصول شیطان پرستی دانست و گفت : از نظر مسیحیت و یهودیت شیطان موجودی قدرتمند است که می تواند یک موجود بی گناه را تسخیر نموده و به هدفش برسد و از نظر اسلام شیطان تنها وسوسه کننده است و قدرت دیگری ندارد .

   در پایان تصاویری از شیطان پرستان و نمادهای آن به نمایش گذاشته شد و دانشجویان به طرح سؤالات خود پیرامون شیطان پرستی و اهداف این مکتب پرداختند .

12345