اخبار و رویدادها: توسعه چشمگیر دانشگاه ها در چند سال اخیر مرهون سفرهای ریاست جمهوری است

توسعه چشمگیر دانشگاه ها در چند سال اخیر مرهون سفرهای ریاست جمهوری است
چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹- ۰۹:۴۳:۱۸

توسعه چشمگیر دانشگاه ها در چند سال اخیر مرهون سفرهای ریاست جمهوری است

معاون اداری و مالی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود : توسعه چشمگیر دانشگاه ها در چند سال اخیر مرهون سفرهای ریاست جمهوری است معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم طی سخنانی در جمع اعضای شو

معاون اداری و مالی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود :

توسعه چشمگیر دانشگاه ها در چند سال اخیر مرهون سفرهای ریاست جمهوری است

 

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم طی سخنانی در جمع اعضای شورای دانشگاه ، شورای فرهنگی و مدیران دانشگاه صنعتی شاهرود توسعه چشمگیر دانشگاه ها در چند سال اخیر را مرهون سفرهای ریاست جمهوری دانست و گفت : نگاه دولت به توسعه دانشگاه ها در5 سال اخیر جدی و انقلابی بوده است.

    وی با مقایسه تعداد دانشجویان روزانه طی سال های 84 تا 89 گفت : از ابتدای انقلاب تا سال 84 طی حدود 27 سال 281000 ظرفیت ایجاد شده بود و از سال 84 تا کنون طی 5 سال بیش از 100000 ظرفیت جدید ایجاد شده است .

دکتر متکان با اشاره به رشد و توسعه چشمگیر دانشگاه ها در سالهای اخیر، دانشگاه صنعتی شاهرود را یکی از دانشگاه های خوب صنعتی کشور دانست وخواستار توجه بیشتر به گسترش تحصیلات تکمیلی شد .

    وی با اشاره به نگاه دولت در زمینه توسعه آموزش عالی استان سمنان گفت : دولت استان سمنان را به عنوان یک استان دانشگاهی در نظر گرفته است .

    دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در ادامه با اشاره به سیاست های وزارت علوم در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت : شورای فرهنگی دانشگاه باید عقل فرهنگی و اجتماعی و موتور محرکه فرهنگی دانشگاه باشد.

    وی با تأکید بر سند دانشگاه اسلامی تصریح کرد : بر اساس سند دانشگاه اسلامی که بزرگان و متفکران کشور این متن را تدوین کرده اند ، تربیت و پرورش در کنار آموزش و پژوهش و فناوری است .

وی خواستار خارج شدن فرهنگ از فوق برنامه و آمدن در متن برنامه شد و اظهار امیدواری کرد که در شورای فرهنگی دانشگاه به این متن توجه کافی  شود .

    خواجه سروی در ادامه با اشاره به تربیت کادر سیاسی و مدیریتی مورد نیاز کشور تأکید کرد :هدف ما در دانشگاه ها باید این باشد که برای نظام جمهوری اسلامی کادر تربیت کنیم .

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به مزایای حضور دانشجویان در دانشگاه ها

از دانشجویان به عنوان نیروهای پرانرژی و علاقه مند به کار یاد کرد و خواستارهماهنگی امور فرهنگی در سطح شهرستان شد.

    وی با اشاره به نگاه مجموعه مسئولین نظام نسبت به دانشگاه و نقش محوری اساتید در ارتباط با فرهنگ

تأکید کرد :علاوه بر دانشجویان و خانواده های آنان برنامه های منسجم فرهنگی باید برای اعضای هیات علمی ، کارکنان و خانواده های آنان نیز طراحی و اجرا شود .

    وی از رؤسای دانشگاه ها خواست ، برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی خانواده های کارکنان ، اعضاء هیات علمی و دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند .

وی در پایان با اشاره به ناکافی بودن بودجه های فرهنگی ،خواستار استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین برای کار فرهنگی در دانشگاه ها شد .

    دکتر زارعی مشاور وزیر و مدیر کل حراست وزارت علوم ، مدارا ، روشنگری و اعتماد سازی را مبنای عمل حراست در دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد : به عنوان یک معلم در این عرصه بتوانیم این اصول و ارزش ها را مستقرکنیم .

    تغییر نگاه براساس برقراری ارتباطات دوستانه با دانشجویان و دانشگاهیان و در ادامه ، روشنگری و اطلاع رسانی در راستای درک و فهم بهتر مسائل را از جمله اهداف و برنامه های حراست در دانشگاه ها عنوان کرد .

در پایان این نشست تعدادی از حاضران به طرح دیدگاه ها و مسائل خود پرداختند .

12345