اخبار و رویدادها: ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود

ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹- ۱۵:۲۴:۰۱



ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود

ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شاهرود

 

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها امسال طرح «ضیافت اندیشه» دانشجویان سراسر کشور را در 35 مرکز دانشگاهی از 23 مرداد تا 24 ماه رمضان (12 شهریور) به مدت سه هفته و به میزبانی30 استان کشور و در هر استانی حداقل دو دانشگاه میزبان برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، این طرح بزرگ با همکاری 30 دانشگاه بزرگ کشور در مراکز 30 استان و 5 دانشگاه بزرگ شهر تهران و هر کدام با ظرفیت پذیرش 3 هزار دانشجو در مجموع تعداد 100هزار دانشجو در ماه رمضان تحت پوشش برنامه‌های این طرح قرار خواهند گرفت.
موضوعات مورد نیاز و در عین حال جذاب برای دانشجویان و برنامه‌های متنوع معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و ورزشی موضوع کلاس‌هایی است که در این طرح ارائه خواهند شد.
بر اساس این گزارش، در طرح ضیافت اندیشه دانشجویان در شهر خود و یا در نزدیکترین شهر به خانواده خود طرح را خواهند گذراند و دانشجویان بومی هر استان فرصتی پیدا خواهند کرد که بیشتر با همدیگر آشنا شوند، برنامه‌های این طرح از نماز ظهر شروع و تا پایان شب و صرف سحری ادامه خواهد داشت و دانشجویان علاقه مند لذت بیداری در شب‌های ماه رمضان را خواهند چشید. بخش الزامی طرح شرکت در کلاس‌های آموزشی است که از هنگام ظهر تا مغرب می‌باشد و حضور در برنامه‌های متنوع شب انتخابی بوده و بستگی به علاقه و میل دانشجویان دارد.
از دیگر ویژگی های مهم این طرح می توان به تشکیل گروه‌های علمی و تدوین عالمانه دروس و برنامه‌های تربیتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای حدود 2 هزار استاد حوزوی و دانشگاهی، بهترین اساتید برای تدریس و مدیریت بخش‌های مختلف طرح انتخاب و در خدمت دانشجویان قرار می‌گیرند و در این طرح برای دانشجویانی که دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه خود ندارند فرصتی پدید می‌آید که از برنامه‌های نهاد نمایندگی قرار استفاده کنند.
برپایه این گزارش همچنین؛ برای دانشجویان شرکت کننده در این طرح گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود که زمینه را برای گذراندن دوره‌های تکمیلی و دیگر برنامه‌های آتی نهاد فراهم می‌سازد، اولویت در استفاده از امکانات ازدواج دانشجویی، سفر عمره، عتبات و مشهد، از دیگر امتیازات شرکت در این طرح است. دانشجویانی که کلاس‌های آموزشی طرح را با موفقیت بگذرانند می‌توانند نمره آن را برای چهار واحد از دروس معارف خویش محسوب کنند.
در بخش آموزشی این طرح ده عنوان درسی" لذت تدبر در آثات الهی (مباحث قرآنی)"، "در محضر درس مولا (سیری در نهج‌البلاغه ـ میم مثل مولا)"، " دوستی با خدا (پله پله تا ملاقات خدا(بحث‌های اخلاقی)"، "سبک جدید زندگی (مهارت‌های زندگی)"، " نظام‌های سیاسی دنیا (سیاست روشن ـ نظام سیاسی اسلام)"،" چرا شیعه؟"، "زوایای نهان تمدن غرب (غرب‌شناسی)"، "تقابل هویت‌ها (جنگ نرم)"، "جریان‌شناسی فکری و فرهنگی (ویژه پسران)"، "سکسکه‌های یک ایسم (ویژه دختران)" تدریس خواهد شد.
در بخش تربیتی این طرح ویژه برنامه افطار، مناجات قبل از اذان، نماز جماعت در فضای باز و زیر آسمان، دعای دسته‌ جمعی هنگام افطار، دعوت از مهمانان ویژه برای هر شب جمعه جهت حضور در کنار سفره افطار دانشجویان، گفت و گوهای آزاد دانشجویی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که به صورت هم‌اندیشی اداره می‌شود و با حضور استاد راهنما دانشجویان به ارائه نظرات خود می‌پردازند و نقد فیلم‌های تأثیرگذار که با مضامین جهت‌دار و سیاسی تهیه شده و در صدد القائات خاص می‌باشند، اجرا خواهد شد.
براساس این گزارش فعالیت‌های هنری و ادبی با برگزاری جشنواره‌های دانشجویی در رشته‌های متنوع هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی و هم‌چنین ارائه نمایشگاه‌های فرهنگی و سیاسی، برنامه‌های ورزشی، فعالیت‌های خیریه و رسیدگی به ایتام و محرومان شهر هم در طرح ضیافت اندیشه برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است دانشجویانی که علاقه مند به گذراندن طرح در غیر از دانشگاه محل تحصیل خود هستند، می توانند پس از ثبت‌ نام، فرم معرفی را از دانشگاه محل تحصیل دریافت و مطابق زمان‌بندی اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی به دانشگاه میزبان مراجعه کنند.

12345