اخبار و رویدادها: ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ در این دانشگاه رسما آغاز به کار کرد.

ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ در این دانشگاه رسما آغاز به کار کرد.
دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳- ۱۶:۲۵:۵۵

ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ در این دانشگاه رسما آغاز به کار کرد.

ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی صبح روز دوشنبه 19 شهریور ماه 1403 رسما آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، ششمین کنگره ملی زغال‌سنگ به عنوان گردهمايي رسمي متشكل از متخصصين و افراد با تجربه در حوزه زغال‌سنگ به میزبانی این دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی صبح روز دوشنبه 19 شهریور ماه 1403 رسما آغاز شد.

در ابتدا آئین افتتاحیه این کنگره، دکتر محمد عطایی دبیر دائمی کنگره ملی زغال سنگ ضمن اشاره به این موضوع که در این کنگره‌ها سعی شده است با بهره گرفتن از دیدگاه‌ها و نظرات اندیشمندان در حوزه‌های گوناگون صنعت زغال‌سنگ، با ارائه تحلیل‌های علمی و عمقی، افق‌های روشنی را پیش روی مدیران اجرایی قرار دهد، گفت: این کنگره به شكل دوره‌ای هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود و در صورت برگزاری صحیح کنگره ملی زغال‌سنگ بخش مهمي از فرآيند تولید، نشر و مديريت دانش در صنعت زغال‌سنگ انجام خواهد شد.

مدیر قطب علمی معدن کشور در ادامه خاطر نشان کرد: پس از برگزاری پنجمین کنگره ملی زغال‌سنگ و با توجه به سیاست دبیرخانه دائمی کنگره ملی زغال‌سنگ مقرر شد، ششمین کنگره با همکاری شرکت سیمین کک شاهرود، قطب علمی مهندسی معدن کشور و دانشگاه صنعتی شاهرود در تاریخ های 19 و 20 شهریور ماه 1403 در محل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار  شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص هدف برگزاری این کنگره بیان کرد: شرکت ‌کنندگان در این کنگره، برای بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری درباره صنعت زغال‌سنگ، گرد هم می ‌آیند و نتایج  پژوهش های انجام شده در این زمینه را به صورت مقاله، سخنرانی و پوستر ارائه می دهند. همچنین اين کنگره تلاشي برای اقناع روحیه جستجوگری و كاوشگری جامعه علمي دانشگاهي برای كسب معلومات و اطلاع از يافته های جديد در زمینه زغال‌سنگ است.

فراهم‌سازی بستر مناسب براي انتقال دانش و تجربيات كشورهای مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت علمی بین‌المللی برای پاسخگویی به برخی از پرسش‌های بنیادی در صنعت زغال‌سنگ، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی کشور در زمینه زغال‌سنگ و فراهم آوردن فرصتی مناسب برای دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی برای معرفی آخرین نتایج و دستاوردهای خود در زمینه‌های مختلف صنعت زغال‌سنگ به جامعه علمی و صنعتی، ایجاد فرصت برای کنکاش، نظر ورزی و تعامل علمی میان صاحب‌نظران و به اشتراک‌گذاری تجارب متخصصان و خبرگان علمی و صنعتی کشور، زمینه‌سازی برای جلب توجه جامعه صنعت زغال‌سنگ کشور به ضرورت سرمایه­گذاری پژوهشی و معرفی نقش پژوهش و تحقیق در پیشرفت صنعت، ایجاد علاقه در شرکت‌ها و سازمان‌ها به امر پژوهش، جلب توجه صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران به اهمیت استفاده از علوم و فناوری‌های نوین در بهینه‌سازی فعالیت‌ها در حوزه زغال‌سنگ، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه و ایجاد همسویی و هماهنگی بین متخصصان و پژوهشگران، معرفی تولیدکنندگان داخلی صنعت زغال‌سنگ کشور به شرکت‌کنندگان و متخصصان، ایجاد رقابت سالم و سازنده برای نیل به کیفیت مورد نظر، تشریح چالش های پیش روی صنعت زغال‌سنگ و ارائه راهبردها و راهکارهای اجرایی مناسب، توسعه همکاری‌های علمی با سایر مراکز علمی کشور و جهان و ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان در کنگره از طریق سخنرانی‌های کلیدی و پانل‌های علمی ارائه مقالات و پوسترها را از جمله اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

دکتر عطایی همچنین تاکید کرد که برای تحقق اهداف فوق، ارائه مقالات کاربردی- تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارزشمند، سخنرانی‌های کلیدی کارآمد و میزگردهای تخصصی برنامه‌ریزی ‌شده است.

مهندس ایمان منتظری مدیرعامل شرکت سیمین کک شاهرود، مهندس سعید صمدی دبیر انجمن زغالسنگ ایران و مهندس زمانی مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس نیز به ارائه سخنرانی پرداختند.

در ادامه این آئین ارائه مقالات، سخنرانان کلیدی، نشست های تخصصی با عناوین مختلف تا عصر روز سه شنبه 20 شهریور ماه 1403 برگزار خواهد شد.

photo13539709656

5

 

 

 


کلمات کلیدی: #ششمین #کنگره ملی زغال‌سنگ #دانشگاه صنعتی شاهرود #افتتاحیه #...3
12345