اخبار و رویدادها: تعامل سازنده اداره آتش نشانی و دانشگاه صنعتی شاهرود در جهت افزایش ایمنی آزمایشگاه ها

تعامل سازنده اداره آتش نشانی و دانشگاه صنعتی شاهرود در جهت افزایش ایمنی آزمایشگاه ها
یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳- ۱۲:۱۶:۴۷

تعامل سازنده اداره آتش نشانی و دانشگاه صنعتی شاهرود در جهت افزایش ایمنی آزمایشگاه ها

با هدف تعامل سازنده بین اداره آتش نشانی ( متولی HSE )و دانشگاه صنعتی شاهرود و در جهت افزایش ایمنی آزمایشگاه ها و به حداقل رساندن مخاطرات  ناشی از حوادث و استراتژی ارتقای سطح بهداشت شغلی و حرفه ای، رییس آتش نشانی شهرستان شاهرود با معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با هدف تعامل سازنده بین اداره آتش نشانی ( متولی HSE )و دانشگاه صنعتی شاهرود و در جهت افزایش ایمنی آزمایشگاه ها و به حداقل رساندن مخاطرات  ناشی از حوادث و استراتژی ارتقای سطح بهداشت شغلی و حرفه ای، رییس آتش نشانی شهرستان شاهرود با معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر حسن پور بازدید از آزمایشگاه ها را پیش نیاز شناسایی نقاط ضعف قلمداد کرد و انعقاد تفاهم نامه جامع بلندمدت بین دانشگاه صنعتی و آتش نشانی شاهرود و همچنین برگزاری دوره های آموزشی را ضروری دانست.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن تاکید بر حفظ ایمنی کاربران آزمایشگاه ها و تجهیزات آن، بروز کوچکترین حادثه را موجب ایجاد خسارات سنگین جانی و مالی عنوان نمود.

در این نشست محمدی رییس آتش نشانی شاهرود دانشگاه را یکی بخش های مهم آموزش کشور عنوان کرد و افزایش ضریب آگاهی عمومی و آشنایی جامعه دانشگاهی با خطرات احتمالی و لزوم عکس العمل مناسب را بسیار مهم و ضروری دانست و در ادامه لزوم توجه به خطرات شغلی را یادآور شد و به میزان تلفات و خسارات ناشی از بی توجهی مربوط به بهداشت شغلی و حرفه ای اشاره کرد.

در ادامه دکتر رحمانی رئیس آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه، گزارشی از وضعیت HSE آزمایشگاه ها ارائه نمود و بر لزوم آموزش برای دانشجویان، کارشناسان و اعضای هیات علمی و بازدید های دوره ای تاکید کرد.

در این دیدار طالع زاری مسئول آموزش آتش نشانی شاهرود آموزش دوره HSE را 20 ساعت آموزش مقدماتی و 100 ساعت آموزش پیشرفته تقسیم بندی کرد و از برگزاری دوره های تخصصی برای دانشجویان، کارشناسان و اعضای هیات علمی خبر داد. 

لازم به توضیح است؛ HSE مخفف Environment Health Safety  بهداشت‌کار، ایمنی کار و محیط‌ زیست می باشد و ایجاد بستر مناسب برای بهبود بهره‌وری و تعالی سازمان، کاهش زیان‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از حوادث، هدفمند نمودن فعالیت‌های مرتبط با مدیریت سامانه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، ارزیابی مؤثر مخاطرات ایمنی، بهداشتی و محیط‌زیست، کاهش هزینه‌های مربوط به خسارات ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست از قبیل خسارت ناشی از توقف کار، هزینه‌های درمان و ازکارافتادگی کارکنان و خسارات وارده به تجهیزات و دستگاه‌ها، شناخت کافی از عوامل بالقوه آسیب‌رسان در محیط کار از جمله مزایای آن می باشد.

photo11957505360


کلمات کلیدی: #تعامل سازنده #اداره آتش نشانی #دانشگاه صنعتی شاهرود #افزایش ایمنی #آزمایشگاه ها #...3
12345