اخبار و رویدادها: برگزاری جلسه تبیینی با موضوع «دولت تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه

برگزاری جلسه تبیینی با موضوع «دولت تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳- ۱۳:۳۶:۲۲

برگزاری جلسه تبیینی با موضوع «دولت تراز انقلاب اسلامی» در دانشگاه

دبیرخانه هم اندیشی استادان و نخبگان با همکاری بسیج کارکنان این دانشگاه جلسه تبیینی با موضوع «دولت تراز انقلاب اسلامی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دبیرخانه هم اندیشی استادان و نخبگان با همکاری بسیج کارکنان این دانشگاه جلسه تبیینی با موضوع «دولت تراز انقلاب اسلامی» در صبح روز یکشنبه 27 خرداد ماه جاری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در محل مسجد پیامبر اعظم دانشگاه برگزار نمود.

اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار در این جلسه، ضمن اشاره به تاریخچه اتفاقات رخ داده در اروپا و کاهش مشارکت در انتخابات و به دنبال آن پیامدهای مختلف پیش آمده، گفت: در غرب جوهر دموکراسی را رقابت می دانند درحالی که ما معتقدیم نظریه سیاسی اداره در جمهوری اسلامی نظریه دموکراسی نیست بلکه مردم سالاری دینی است.کشوری که مدعی برند دموکراسی است، از سطح مشارکت پایین برخوردار است، همین قضیه سبب شد تا اندیشمندان غربی حرفی از جنس رقابت به میان بیاورند و بگویند چون رقابت در آمریکا واقعی است، دموکراسی نمره بالاتری می‌گیرد.

وی افزود: مفهوم مشارکت یکی از مزیت های نسبی ما، نسبت به کشورهای اروپایی است؛ در حال حاضر این مفهوم تبدیل به پاشنه آشیل این کشورها شده؛ در حال حاضر کشور فرانسه با حدود یک دهم جمعیت مسلمان، نگران حکومت مسلمانان بر این کشور در آینده نزدیک است؛ وقتی در نزاع بین کشورهای دنیا به این مزیت نسبی توجه می‌کنیم به عمق کلام رهبر انقلاب پی می بریم که می فرمایند: اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری است.

ایشان به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و اهمیت مشارکت حداکثری در مقیاس جهانی پرداخت و ضمن اشاره به خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری صادق، خادم، به دور از فساد و از جنس مردم، ابراز کرد: خداوند در این ویژگی ها برکاتی قرار داده که باید با مشارکت بالا بر تداوم این فضا و نا امیدی دشمن تلاش ورزید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رهدار :مقوله مشارکت باید مورد بحث و بررسی جدی قرار بگیرد؛

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رهدار شکل گیری نظام اسلامی را همراه با تلاش های فراوان عنوان نمود و بر تامل و تفکر بیشتر جامعه دانشگاهی در دور جدید انتخابات تاکید داشت. ایشان بر توان و قدرت انجام امور در حکمرانی اسلامی توضیحاتی را عنوان کرد و ضمن تاکید بر درک شرایط موجود توجه به رسالت تاریخی را از وظایف اصلی همه اعضا جامعه برشمرد.

دکتر رهدار همچنین خلاهای موجود در زمینه انتخابات، نقش رسانه ها در تحمیق و یا تعمیق مردم و را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولین باید اولویت اصلی خود را به باز کردن گره های ذهنی و علمی مربوط به انتخابات معطوف کنند؛ گره هایی که در فضای عمومی بین مردم وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در پایان به پیچیده نبودن مبانی انقلاب اسلامی اشاره داشت و تاکید نمود که تغییر حال و آینده ما وابسته به مبانی نظام و انقلاب و توجه به شاخصه های اصلی و انتخاب فردی اصلح خواهد بود.

 

6


کلمات کلیدی: #جلسه تبیینی #دولت تراز انقلاب اسلامی #دانشگاه صنعتی شاهرود #دبیرخانه هم اندیشی استادان #حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار #...3
12345