اخبار و رویدادها: تقدیر از 50 دانشجو استعداد درخشان و ممتاز دانشگاه صنعتی شاهرود

تقدیر از 50 دانشجو استعداد درخشان و ممتاز دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۰۸:۱۶:۴۰

تقدیر از 50 دانشجو استعداد درخشان و ممتاز دانشگاه صنعتی شاهرود

به همت گروه استعدادهای درخشان مراسم تقدیر از دانشجویان ورودی ممتاز و ممتاز آموزشی، با حضور هیئت رئیسه، مدیران، روئسای دانشکده ها و دانشجویان ممتاز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همت گروه استعدادهای درخشان مراسم تقدیر از دانشجویان ورودی ممتاز و ممتاز آموزشی صبح روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه جاری با حضور هیئت رئیسه، مدیران، روئسای دانشکده ها و دانشجویان ممتاز در محل تالار اجتماعات دکتر پیروز واقع در دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوالفضل فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، حضور در جمع دانشجویان نخبه را ارزشمند دانست و گفت: استفاده بهینه از فرصت ایام جوانی و تمرکز در تحصیل بسیار حائز اهمیت می باشد. وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بر داشتن بینش و اندیشه تاکید ورزید و در جمع دانشجویان ممتاز دانشگاه خواستار ادامه مسیر همراه با نظم، توجه و هدفمندی شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه به بیان جایگاه والدین به بیان سخنانی پرداخت و بر تلاش مضاعف برای حفظ جایگاه کنونی و رسیدن به قله های رفیع موفقیت تاکید نمود.

دکتر محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدنف نفت و ژئوفیزیک دانشگاه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم برای اولین بار در دانشگاه با حضور دانشجویان برگزیده و ممتاز، لازمه ثروت و قدرت را کسب علم عنوان نمود و بیان کرد: امروزه در کشورهای قدرتمند و پیشرفته جهان اهمیت علم به درستی مشخص شده است و ما نیز باید ضمن توجه به الگوسازی درست، معرفی دانشمندان برتر و تقدیر از دانشجویان منتخب به سمت دانایی حرکت نماییم، چراکه توانایی و قدرت در کسب علم می باشد.

دکتر عطایی ضمن اشاره به رتبه های اخیر و جایگاه دانشگاه در سطح جهان و کشور، شناسایی دانشجویان ممتاز و برتر، حمایت از آن ها و همچنین اختصاص اعتبارات لازم را از جمله سیاست های کنونی دانشگاه برشمرد و گفت: ما در معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان ششمین دانشگاه صنعتی در کشور خواستار تلاش شما دانشجویان به نحوی هستیم که به بهتر، زودتر و دورتر به مسائل نگاه کنید و به نوعی حل کننده و موثر در جامعه باشید.

ممتازین (9)ممتازین (12)

دکتر محمد جهانی چگنی رئیس گروه استعدادهاي درخشان و عضو هيات علمي دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه، در این مراسم به ارائه گزارش و معرفی این گروه پرداخت و در خصوص نحوه دسترسی به وبسایت گروه استعدادهای درخشان، معرفی گروه استعدادهای درخشان، وظایف گروه استعدادهاي درخشان، آیین‏نامه انتخاب و تشویق دانشجویان ممتاز، تسهیلات به دانشجویان استعدادهای درخشان، آمار دانشجویان ورودی سه سال اخیر استعدادهای درخشان به تفکیک دانشکده ها و عملکرد گروه استعدادهای درخشان توضیحاتی را ارائه نمود.

دکتر جهانی چگنی هدف دفتر استعدادهاي درخشان را شناسايي، حمايت و هدايت دانشجويان ممتاز دانشگاه و فراهم كردن امكانات رفاهي و آموزشي براي اعتلاي سطح علمي آنان زير نظر معاونت آموزشي بیان نمود.

رئیس گروه استعدادهاي درخشان، شناسايي دانشجويان، افزايش سطح علمي، اجراي بخشنامه‏ها و آيين‏نامه‏ها، فراهم كردن امكانات رفاهي، پيگيري و نظارت بر هزينه، فراهم كردن امكانات لازم براي شركت اين دانشجويان در كنفرانس‏هاي علمي و كارگاه‏هاي آموزشي داخلي و خارجي، برگزاري دوره‏هاي آموزشي ويژه براي اين دانشجويان در زمينه زبان خارجي، كامپيوتر و غیره، فراهم كردن زمينه استفاده اين دانشجويان از امكانات مراكز اطلاع‏رساني و مؤسسات پژوهشي، حمايت از اجراي پژوهش‏هاي علمي، اطلاع‏رساني به دانشجويان ممتاز، ارائه خدمات مشاوره‏اي، تشويق مادي و معنوي، امكان اعطاي بورس تحصيلي و تقدير از دانشجويان را از جمله وظایف این گروه عنوان نمود.

ممتازین (25)ممتازین (3)

وی در خصوص آیین‏نامه انتخاب و تشویق دانشجویان ممتاز، هدف اصلي از اين آيین‏نامه را، شناسايي و تشويق دانشجويان مستعد و ممتاز دانشگاه و ايجاد فضاي رقابت علمي سالم با زمینه‏هاي آموزشي و پژوهشي دانست و گفت: در اين راستا پايش سالانه نمرات آموزشي و رصد فعالیت‏هاي پژوهشي و كسب افتخارات ارزنده دانشجويان از ملاك‏هاي ارزيابي تلقي شده و به‏عنوان محورهاي اصلي اين آيین‏نامه مورد ملاحظه قرار گرفته است.

وی پس از بیان توضیحاتی در خصوص آیین نامه ها و بخش های مختلف سایت به ارائه گزارشی در زمینه اقدامات انجام‏شده از زمان تصدی حکم خود از تاریخ 27 مهرماه 1402 لغایت 23 اردیبهشت ماه 1403 پرداخت.

در پایان با حضور هیئت رئیسه دانشگاه از 50 دانشجو برتر و ممتاز دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

ممتازین (8)ممتازین (73)

ممتازین (72)ممتازین (13)

 

 

 


کلمات کلیدی: #تقدیر #دانشجو #استعداد درخشان #ممتاز #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345