اخبار و رویدادها: مصاحبه با مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود

مصاحبه با مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲- ۱۱:۵۳:۰۱

مصاحبه با مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود طی مصاحبه ای به منظور آشنایی بیشتر با مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار (سهامی خاص) مستقر در مرکز رشد و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، به بیان توضیحات تکمیلی در خصوص روند فعالیت این شرکت پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مرکز رشد و فناوری های نوین این دانشگاه با هدف حمایت و توسعه شرکت های فعال، بستر مناسبی جهت استقرار و انجام فعالیت های آنان فراهم نموده است.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز طی مصاحبه ای به منظور آشنایی بیشتر با مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار (سهامی خاص)، به بیان توضیحات تکمیلی در خصوص روند فعالیت این شرکت پرداخته است.

شرکت کانی فن آوران شاهوار (سهامی خاص) مستقر در پردیس فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود در سال ۱۴۰۱ با هدف ارایه خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های ژئومتالورژی، کانی‌شناسی فرایند، فراوری مواد معدنی و متالورژی استخراجی، طراحی و بهینه‌سازی فرایند تاسیس شده است.

photo8047812983

به گفته پوریا خاوری مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار تمرکز این شرکت بر محوریت ژئومتالورژی در طراحی معادن و کارخانجات فراوری مواد معدنی و متالورژی استخراجی بوده و ژئومتالورژی شاخه جدیدی از مهندسی منابع زمین می باشد. این رشته تخصصی ترکیبی از علوم زمین‌شناسی، کانی‌شناسی فرایند، فراوری مواد معدنی و متالورژی استخراجی است.

خاوری در ادامه گفت: تاکنون این تخصص‌ها مانند جزیره‌های جدا از هم فعالیت می‌کردند و متخصصان زمین‌شناسی و اکتشاف که یک ذخیره معدنی را تعریف می‌کردند تصوری از فرایندهای فراوری نداشتند و بالعکس متالوژیست‌ها نیز تصوری از فرایندهای بالادستی نداشتند. جدا بودن این شاخه‌ها در بسیاری موارد باعث طراحی و عملکرد خطوط و در کل چرخه معدن‌کاری با راندمان‌های عملیاتی پایین بوده است. این مساله با گذشت زمان و پیچیده‌تر شدن و کم عیار شدن ذخایر معدنی استخراج شده خود را بیشتر نشان داده و ضرورت به کارگیری یک ابزار جدید برای طراحی و برنامه‌ریزی استخراج، فراوری و تولید محصول نهایی از ذخایر معدنی را نشان داده است.

طبق تعریف بیان شده، با استفاده از ابزار ژئومتالورژی می‌توان به اهداف زیر دست یافت:

تشخیص و توصیف انواع کانسارهای معدنی و فرایندهای تشکیل آن‌ها

تحلیل خواص کانی‌های تشکیل دهنده یک ذخیره معدنی جهت حصول فراوری بهینه

توصیف و توضیح عملیات واحد مورد نیاز برای فراوری مواد معدنی

تحلیل عوامل تاثیرگذار بر انتخاب فرایند فراوری بر اساس خواص ماده معدنی

تشخیص و توصیف نیازها برای طراحی یک مدل عملیاتی ویژه متالورژیکی و توصیف اجزای آن

تعریف ژئومتالورژی

خاوری در پاسخ به معرفی جامع تر ژئومتالورژی، بیان کرد: ژئومتالورژی، تلفیقی جامع از داده‌های زمین‌شناسی، معدن‌کاری، متالورژیکی، محیط‌زیستی و اقتصادیست که باعث بهینه‌سازی ارزش خالص فعلی یک ذخیره معدنی می‌شود؛ در حالی که ریسک‌های عملیاتی را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین ژئومتالورژی باعث کاهش ریسک‌های معدن‌کاری و احداث کارخانه و همچنین کوتاه کردن دوره بازگشت سرمایه می‌شود.

مدیرعامل شرکت کانی فن آوران شاهوار همچنین افزود: ژئومتالورژی در حال تبدیل شدن به یکی از موضوعات مهم و عمومی در دنیای معدن‌کاری است زیرا فاصله بین زمین‌شناسی و متالورژی را با استفاده از تلفیق داده‌های فراوری ماده معدنی و داده‌های زمین‌شناسی پر می‌کند که مدل حاصل مدل ژئومتالورژیکی نامیده می‌شود.

بنابراین، در مدل ژئومتالورژیکی به جای دامنه‌های عیاری و زمین‌شناسی از دامنه‌های متالورژیکی استفاده می‌شود با توجه به نمودار زیر، با تلفیق مدل ذخیره یا همان مدل زمین‌شناسی با مدل فرایند، مدل معدن‌کاری و سایر مدل‌ها مانند مدل هزینه‌های محیط زیستی، مدل اقتصادی ایجاد و بر اساس آن مدل تولید تهیه می‌شود. مدل تولید شامل اطلاعات برنامه‌ریزی استخراج و کارخانه است که برای رسیدن به اهداف بیان شده از آن استفاده می‌شود.

خاوری

برای اینکه بتوان یک مدل ژئومتالوژیکی کارامد ساخت باید ۵ فعالیت زیر به طور کامل انجام شود:

1- شناسایی، استخراج و آنالیز تعدادی کافی و متناسب نمونه جهت حصول وضوح و چگالی کافی داده‌ها در کل بلوک‌های ذخیره معدنی

2- انتخاب مناسب روش‌های آنالیز جهت توصیف ویژگی‌ها و خواص واحدهای سنگی ذخیره معدنی

3- توسعه روابط ریاضیاتی برای برآورد پارامترهای مهم متالورژیکی بر اساس داده‌های زمین‌شناسی

4- توسعه مدل متالورژیکی فرایند شامل عملیات واحد

5- اعتبارسنجی مدل ژئومتالورژیکی با استفاده از داده‌های واقعی عملیاتی

شماره تماس: 02332300317               رایانامه: info@kfasco.com

موبایل: 09919215881

وب سایت: www.kfasco.com          لینکدین: lixnkedin.com/company/shahvar-kani-fan-avaran-co

کاتالوگ:  1

 

photo8047812823photo8047812779

photo8047812882photo8047812912


کلمات کلیدی: #مصاحبه #مدیرعامل #شرکت کانی فن آوران شاهوار #مرکز رشد #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345