اخبار و رویدادها: مراسم اختتامیه نمایشگاه کار استان سمنان برگزار شد.

مراسم اختتامیه نمایشگاه کار استان سمنان برگزار شد.
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱- ۱۰:۳۱:۱۷

مراسم اختتامیه نمایشگاه کار استان سمنان برگزار شد.

مراسم اختتامیه نمایشگاه کار استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی و پارک علم وفناوری استان سمنان برگزار شد.

روز چهارشنبه 26 بهمن سال جاری با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان شاهرود از جمله دکتر صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ،رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ،روسای پارک علم و فناوری استان ، جمعی از اساتید و دانشجویان ، مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه استانی کار، در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد..

.

مدیر امور فناور و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه ارتباط بین شرکت های متقاضی نیروی کار و دانشجویان و پژوهشگران هدف نمایشگاه کار استان سمنان، گفت: 40 شرکت دانش بنیان و فناور و تولیدی در این رویداد حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود دکتر قالیبافان در اختتامیه نخستین نمایشگاه کار استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود پیرو سیاست های نظام آموزش عالی مبتنی بر مهارت افزایی و اهمیت اینکه بتوانیم دانشجویان را در دوران تحصیلی شان در مقطع کارشناسی برای ورود به بازار کار وارد کنیم، سیاست های خوبی در دانشگاه صنعتی شاهرود اتحاذ شده است.

وی افزود: در سال های اخیر در دانشگاه صنعتی شاهرود برنامه ریزی خوبی صورت گرفته تا شاهد برگزاری دوره های تخصصی در زمینه مهارت افزایی و کاریابی باشیم.

مدیر امور فناور و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه در همین راستا ایده نمایشگاه کار از سه سال قبل در دانشگاه صنعتی شاهرود مطرح شد اما به واسطه کرونا امکان برگزاری آن وجود نداشت، تاکید کرد: در نهایت امسال موفق شدیم که این نمایشگاه را برای نخستین بار در استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود میزبانی کنیم.

قالیبافان با بیان اینکه نمایشگاه های کار در دانشگاه های کشور مسبوق به سابقه است اما در استان سمنان این موضوع صورت نگرفته بود، بیان داشت: نخستین نمایشگاه کار استان سمنان با مشارکت 40 شرکت فناور و دانش بنیان و تولیدی از تمام مراکز رشد زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان و شرکت هایی که از شهرهای دیگر مانند تهران آمده بودند، برگزار شد و امروز شاهد اختتامیه آن هستیم.

وی با بیان اینکه محوریت اصلی نمایشگاه کار الزاما معرفی محصولات و شرکت ها نبود بلکه مبنا بر این بود که ارتباط مستقیم بین شرکت هایی که متقاضی نیروی کار هستند و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی صورت بگیرد.

محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه سند دانش بنیان استان سمنان تهیه و تدوین شده است، تاکید کرد: در این سند برخی اهداف و اولویت های مرتبط با دانش بنیان ها و تاثیرگذاری آنها در اقتصاد استان ذکر شده است.

وی با بیان اینکه سند دانش بنیان ها در واقع به ما می گوید که سهم دانش بنیان ها از اقتصاد استان سمنان چیست و ما چه از این شرکت ها می خواهیم، افزود: همیشه این گلایه ها از دستگاه های دولتی وجود دارد که از شرکت های دانش بنیان برای حل مسائل استان به خوبی استفاده نمی کنند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه استاتید ما در مرکز تحقیقات کشاورزی و شرکت های دانش بنیان و ... اگر هم تولید علمی دارند بعضاً برای خودشان بوده و هیچ کار ترویج بر روی ایده ها نشده است در نتیجه تولید کننده و مراکز تحقیقاتی هر کدام راه خودشان را می روند.

صادقی با بیان اینکه بارها شده که در شرکت های تولیدی، معدنی و صنعتی استان سمنان واحدهای طرح و توسعه نیز راه اندازی و توسعه شود، ابراز کرد: برای ما به صورت تجربی اثبات شده کسانی که در حوزه دانش بنیان و پژوهش ها سرمایه گذاری کردند ضرر نداشته اند.

وی با بیان اینکه ارزش تربیت نیروی کارآمد انسانی روز به روز برای تولید کننده ما افزون می شود، تاکید کرد: متاسفانه بعضاً نگاه ها در واحد های تولیدی به افزایش میزان مواد اولیه و سوله و در مجموع نگاه های مادی بوده در حالی که نیروی کار مستعد می تواند برای ما ارزشمند باشد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه کار استان سمنان به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی شاهرود برپا بود و امروز26بهمن سال جاری مراسم اختتامیه آن با حضور مسئولان برگزار شد

 

 

12345