اخبار و رویدادها: نشست تخصصی بررسی چالش های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد

نشست تخصصی بررسی چالش های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد
شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱- ۰۸:۲۲:۵۶

نشست تخصصی بررسی چالش های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد

در حاشیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل تصمیم، نشست تخصصی دستگاه های اجرایی و اساتید دانشگاه با هدف بررسی چالش های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد با حضور امام جمعه شاهرود، فرماندار شهرستان شاهرود و برخی مدیران ادارات استان، به میزبانی دانشگاه صنعتی این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود؛ حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود  در این نشست که با هدف بررسی چالش های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد به میزبانی این دانشگاه برگزار شد گفت: باید در بهره وری از منابع ،جامع نگر باشیم. حجت الاسلام امینی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین؛ بهره وری از منابع را در چهار بخش مناجات و دعاو ارتباط خدا، امرار معاش، نظرسنجی و  صله رحم و تفریحات سالم و حلال تعریف کرد و افزود: اسلام در فوائد کار و مذمت اسراف  تاکید کرده و هر کاری باید دقیق و درست انجام شده و  از سهل انگاری در انجام کارها پرهیز شود.

دکتر ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان شاهرود هم در این جلسه، میزان تولید، حجم و مقدار اشتغال را از شاخص های اندازه گیری بهره وری برشمرد و خاطر نشان کرد: بخش اعظم شاغلین کشور در حوزه های خصوصی  بوده و سازمان های دولتی نقش تسهیل گر امور را دارند. جلالی افزود: دولت نباید خود را زیاد درگیر حاکمیت در بخش های اقتصادی  و صنعت کند و برای افزایش بهره وری لازم است  خصوصی سازی و واگذاری درست  انجام شود.

دکتر حسین شیبانی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شاهرود هم اثربخشی را رسیدن به بهره وری در همه امور دانست و اظهار داشت: زمانی اثر بخشی در کارها را شاهد هستیم که درست و دلسوزانه و در راستای اهداف سازمانی کار کنیم. ایشان با بیان اینکه در  هر سازمان راه های رسیدن به بهره وری متفاوت است افزود: بعضی از این چالش ها، عمومی و وابسته به فرهنگ و عملکرد جامعه بوده و به سیاست های کلی نظام بر می گردد  و بخشی هم اختصاص  به هر سیستم و سازمان دارد که باید راهکار برون رفت از آن به خوبی تبیین و عملیاتی شود.

علی رضا عامریان نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  هم در ادامه این جلسه، ساختارهای سازمانی  و عدم وجود نیروهای کافی در شهرستان، طولانی بودن مدت زمان سرپرستی ادارات و ضعیف بودن ارتباط صنعت با دانشگاه  را از عوامل کاهش بهره وری  عنوان کرد.

 دکتر خدابخش عرب معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم ارتقای توانمندی نیروی انسانی، فراهم کردن زیرساخت های لازم، در دسترس بودن منابع ارزان، اصلاح مقررات و تسهیل ضوابط و قوانین، بستر سازی توسط دولت، پذیرش تغییر از طرف بهره برداران و هوشمندسازی را از جمله راه های افزایش بهره وری دانست.

سرپرست شرکت ملی نفت و فراورده های نفتی منطقه شاهرود نیز نیروی انسانی مناسب، توجه به منابع انسانی براساس واقعیت های اجتماعی و رقبای سازمان ها را در روند ارزیابی سیستم موثر دانست. حسین عبدلی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی؛ و موضوع خصوصی سازی و رویکرد اجرایی افزود: برای اجرای این  اصل نیازمند  یک راهکار مشخص اجرایی بدون توجه به سلایق افراد و استفاده از نخبگان هستیم.

14


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #نشست تخصصی #حضور مسئولین شهری...2
12345