اخبار و رویدادها: برگزاری پنجمین گردهمایی خیّرین آموزش عالی کشور

برگزاری پنجمین گردهمایی خیّرین آموزش عالی کشور
دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱- ۱۴:۰۹:۳۰

برگزاری پنجمین گردهمایی خیّرین آموزش عالی کشور

پنجمین گردهمایی خیّرین آموزش عالی کشور، به ‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد و مسئول بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه تعدادی از خیرین دانشگاه در این گردهمایی حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، پنجمین گردهمایی خیّرین آموزش عالی کشور، به‌میزبانی دانشگاه شیراز روز چهارشنبه ۴ خردادماه با حضور مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیّرین آموزش عالی، استاندار فارس و جمعی از خیّرین، مسؤولان و دانشگاهیان سراسر کشور ترتیب یافت، در هتل بزرگ شیراز برگزار شد.

ناصر بابایی مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه سه نفر از خیرین این دانشگاه در این گردهمایی حضور یافتند.

در این گردهمایی مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال از سوی خیّرین و حاضران در برنامه، برای اعطای وام شرافتی به دانشجویان نیازمند، از طریق صندوق بنیاد حامیان علوم و فناوری ایران کمک شد.

این گردهمایی با خیرمقدم‌گویی مهندس ظهرابی، از خیّران آموزش عالی و حامی این دوره از گردهمایی، آغاز و با سخنرانی دکتر محمدحسین امید، مدیرعامل بنیاد حامیان علم و فناوری ایران ادامه یافت.

راه‌اندازی سامانۀ برخط اعطای وام شرافتی به دانشجویان نیازمند

مدیرعامل بنیاد حامیان علم و فناوری ایران در این گردهمایی، ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های بنیاد اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه‌ی برخط اعطای وام شرافتی به دانشجویان یکی از اقدامات انجام شده است که با تشخیص معاونان دانشگاه‌ها از دانشجویان ثبت‌نام و در پایان ماه، این وام به دانشجویان نیازمند اعطا می‌شود.

دکتر امید با بیان اینکه این وام بدون ضامن و تعهد است و دانشجو پس از تحصیل آن را پرداخت می‌کند، توضیح داد: شروع این کار از اسفندماه سال گذشته بوده و همچنان ادامه دارد، همچنین توسعه‌ی این روند موردنظر است که دانشگاه‌ها براساس اعلام نیاز، می‌توانند این خدمت را به دانشجویان خود ارائه دهند.

وی افزود: جایزه‌ی اخلاق در علم، زیرعنوان «جایزه دکتر محمد قریب» نیز پرداخت شده و همچنین کمک شده تا صندوقی برای پرداخت سال‌های آینده راه‌اندازی شود.

مدیرعامل بنیاد حامیان علم و فناوری ایران عنوان کرد: برقراری ارتباط خیّرین با دانشگاه‌ها یکی از اهداف بنیاد حامیان علم و فناوری است که در سال‌های گذشته نیز این امر موردنظر و توجه بوده است.

حمایت مالی از دانشگاه‌ها، در دنیا به‌عنوان یک فرهنگ شناخته شده است.

در ادامه، رئیس دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه حمایت مالی از دانشگاه‌ها در دنیا به‌عنوان یک فرهنگ شناخته شده است، گفت: دانشگاه‌های مطرح دنیا بودجه‌ی دولتی ندارند و با کمک‌های مردمی و شهریه‌ی دانشجویان اداره می‌شود.

دکتر محمد موذنی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی‌بر توسعه‌ی علم و فناوری افزود: در دهه‌های اخیر دانشگاه‌ها رشد و توسعه‌ی قابل تحسینی داشتند، اما متأسفانه دانشگاه‌ها با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند که مشکل اصلی، کمبود اعتبار است.

کمک به دانشگاه هدف نیست؛ بلکه یک استراتژی است.

در ادامه دکتر عباس مصلی‌نژاد، از خیران آموزش عالی و عضو هیأت‌مدیره بنیاد حامیان علوم و فناوری ایران نیز در ادامه‌ی این گردهمایی با بیان اینکه پول درآوردن هدف نیست؛ یک استراتژی است، تأکید کرد: کمک به دانشگاه هدف نیست؛ بلکه یک استراتژی است.

خیّرین می‌توانند موتور توسعه‌ی کشور را با کمک به دانشگاه‌ها سرعت دهند.

دکتر سیدمصطفی زمانیان، مشاور وزیر و دبیر ستاد خیّرین آموزش عالی نیز در این گردهمایی با ابراز امیدواری از استمرار این دست همایش‌ها و کمک‌های نیک‌اندیشان به دانشگاه‌ها اظهارداشت: امیدوارم که موتور محرکه‌ی جمهوری اسلامی به برکت نیت پاک خیّرین با قدرت ادامه یابد.

پیشگامی شیراز در راه‌اندازی مجمع خیّرین

دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در ادامه با اشاره به پیشگامی شیراز در راه‌اندازی مجمع خیّرین گفت: مجمع خیّرین در عرصه‌های مختلف نقش اساسی در جهت‌دهی به فعالیت‌ها و اقدامات خیّرین دارد. خیّرین باید از جوانان بااستعداد که به‌لحاظ مشکلات مالی و اقتصادی نمی‌توانند استعدادهای خود را بروز دهند، بیشتر حمایت کنند.

در پایان نیز استاندار فارس در کنار دیگر نیک‌اندیشان حاضر در این گردهمایی، مبلغ ۳میلیاردریال به صندوق بنیاد حامیان علم و فناوری ایران برای اعطای وام شرافتی به دانشجویان نیازمند کمک کرد.

 گفتنی‌ست، گردهمایی خیّرین آموزش عالی هرساله ازسوی بنیاد حامیان علم و فناوری ایران باهمکاری یکی از بنیادهای دانشگاهی، دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود؛ پنجمین دوره از این گردهمایی، در روزهای سوم تا پنجم خردادماه، ازسوی بنیاد حامیان علم و فناوری ایران با همکاری و میزبانی دانشگاه شیراز و حمایت یکی از خیّرین آموزش عالی در شیراز برگزار شده است.

800

IMG20444329IMG20441904


کلمات کلیدی: #خیرین #گردهمایی #دانشگاه صنعتی شاهرود #حمایت مالی #3
12345