اخبار و رویدادها: دیدار سرپرست دانشگاه از شرکت سیم و کابل مغان

دیدار سرپرست دانشگاه از شرکت سیم و کابل مغان
یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰- ۱۰:۴۴:۵۰

دیدار سرپرست دانشگاه از شرکت سیم و کابل مغان

طی دیدار مسئولین دانشگاه با مسئولین شرکت سیم و کابل مغان پیرامون همکاری مشترک دانشگاه و شرکت بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، روز شنبه هفتم اسفند ماه 1400 در جلسه مشترکی بین مسئولین دانشگاه و مسئولین شرکت سیم و کابل مغان راهکارهای همکاریهای فیمابین بررسی شد.

آقای غلامرضا ابراهیمیان مدیر عامل شرکت سیم وکابل مغان در این دیدار به معرفی بخشهای مختلف، توانمندیها و پتانسیل های موجود در این شرکت پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه شرکت در بعد ملی و بین المللی و محصولات آن در کشور، ایجاد ارتباط دانشگاه و شرکت را برای پیشبرد اهداف طرفین ضروری دانست. ایشان ضمن بیان این نکته که باید فعالیتهای پژوهشی دانشگاهها در صنعت به عینیت برسد و برای صنعت برونداد داشته باشد افزود: در این صورت است که صنایع علاقه مند هستند هر هزینه ای را در این راستا انجام دهند. ایشان در ادامه صحبتهای خود تاکید کرد: شرکت سیم و کابل مغان از همه طرحها و نوآوریهایی که بتواند جایگاه ملی و بین المللی را در کیفیت محصول و ارتقاء آن بهبود ببخشد، و نیازمندیهای شرکت را برآورده نماید حمایت می کند.

دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، در این دیدار به معرفی توانمندی­ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه اشاره نمود و تاکید داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود با پیشینه حدود نیم قرن دارای جایگاه ملی و جهانی خوبی بوده و با وجود توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای متخصص به ویژه در حوزه های مرتبط با فعالیتهای شرکت سیم و کابل مغان در دانشکده های برق، مکانیک و صنایع می تواند نقش فعال و موثری در این مجموعه ایفا نماید. ایشان با ذکر این نکته که هدف از این گونه نشست ها ایجاد فضای تعاملی کاری بین صنعت و دانشگاه است، افزود: دانشگاه مصرانه علاقمند به استفاده از ظرفیت های موجود برای عارضه یابی و حل آنها در حد توان خود است. ایشان با ابراز علاقمندی از شناسایی نقاط ضعف همکاری فیمابین در قالب پژوهشکده سیم و کابل مغان؛ افزود دانشگاه با تمام توان خود سعی در توسعه همکاریهای با شرکت خواهد بود.

 

 

در ادامه اين جلسه که با حضور دکتر دستفان معاون پژوهش و فناوری، دکتر عطایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر آقاجانی مشاور و رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه و مهندس شعبانپور و مهندس رمضانی از شرکت و دکتر وحدتی رئیس پژوهشکده سیم و کابل مغان برگزار شد، پیرامون همکاری دوجانبه به ویژه در بخشهای تحقیقاتی مورد نیاز شرکت و پيشبرد اهداف مشترک بحث و تبادل نظر به عمل آمد و مقرر شد برای اجرایی سازی همکاریهای فیمابین؛ پژوهشکده سیم کابل و بخش تحقیق و توسعه شرکت در خصوص گسترش همکاریهای اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است پژوهشکده صنعت سیم و کابل، پژوهشکده ای تقاضا محور است که در سال 1394 با مشارکت دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت سیم و کابل مغان با هدف زمینه ‌سازی برای ارتباط و تعامل علمی، پژوهشی و صنعتی، تأسیس شده است.

 

12345