اخبار و رویدادها: جلسه مجازی جمعی از فعالان صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با سرپرست دانشگاه

جلسه مجازی جمعی از فعالان صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با سرپرست دانشگاه
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰- ۱۰:۰۱:۵۷

جلسه مجازی جمعی از فعالان صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با سرپرست دانشگاه

طی یک جلسه مجازی؛ جمعی از فعالان صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه با سرپرست و تعدادی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه پیگیر امور صنفی خود به ویژه اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتین علوم و بهداشت شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، عصر روز یکشنبه مورخ 24 بهمن ماه 1400 جلسه مجازی در بستر سامانه LMS دانشگاه؛ با حضور حدود یک صد نفر از فعالان صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه با سرپرست و تعدادی از اعضای هیات رئیسه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر غلامی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کشاورزی و هماهنگ کننده جلسه ضمن ارائه خلاصه‌ای از مطالبات صنفی همکاران، پیگیر درخواست اعضای هیات علمی دانشگاه جهت اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتین علوم و بهداشت شد.

سپس دکتر ایزدی فرد سرپرست دانشگاه توضیحات مشروحی در خصوص موانع موجود، محدودیت‌ها، تبعات ناشی از اجرای ناقص و نبودن رویه واحد در دانشگاه‌ها در خصوص نحوه اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق ارائه نمود.

در ادامه جلسه مذکور که به مدت دو ساعت به طول انجامید؛ تعدادی از اعضای حاضر در جلسه به صورت شفاهی و تعدادی هم به صورت نوشتاری به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه مسایل و درخواست های صنفی به ویژه طرح همسان سازی حقوق پرداختند.

اعضای حاضر در جلسه اجرای کامل همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی را به عنوان اولویت اصلی قلمداد کردند و عدم اجراء یا اجرای ناقص آن را موجبات افزایش نارضایتی دانشگاهیان مطرح نمودند و عملیاتی نشدن مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتین را باعث تبعیض در قشر دانشگاهیان و یکی از دلایل اصلی مهاجرت خیل زیادی از نخبگان دانشگاهی و اساتید دانستند.

اعضای فعال در حوزه صنفی دانشگاه همچنین عنوان نمودند: به جهت حفظ این سرمایه بزرگ ملی، حفظ انگیزه‌ها و بهره‌مندی موثر از آنها، لازم است تا اقدام عاجل توسط مقامات مسئول و دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرد.

در این جلسه تعدادی از اعضای حاضر خواستار ارائه طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع مشکل همسان سازی حقوق در سال ۱۴۰۰ شدند و یا اینکه سازمان برنامه و بودجه با افزایش تخصیص اعتبارات دانشگاه ها، شرایطی را فراهم نماید تا دانشگاه ها امکان پرداخت مطالبات اعضای هیات علمی خود را داشته باشند.

اعضای حاضر در جلسه ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان محترم عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح همسان سازی حقوق برای سال ۱۴۰۱، خواستار اصلاح بودجه دانشگاه‌ها برای تامین بار مالی ناشی از طرح همسان سازی و تصویب آن در صحن مجلس شدند.

در ادامه جلسه فوق با توجه به نظام رتبه بندی شغلی اعضای هیات علمی و کسب پایه های استحقاقی و ارتقای مرتبه علمی و استفاده از مزایای رتبه بندی افراد با سابقه، تاکید شد: اعضای هیات علمی از سقف حقوق و سقف پاداش پایان خدمت مستثنی شوند، زیرا اعضای هیات علمی با سابقه از منافع پایه‌های استحقاقی و ارتقای مرتبه علمی خود بی نصیب مانده و نظام رتبه بندی شغلی به طور قابل ملاحظه‌ای تخریب شده و در محاسبه سقف پاداش پایان خدمت به اعضای هیات علمی نیز اجحاف شده است.

در این جلسه همچنین به دفاع از درخواست های صنفی در مسیر قانونی تاکید شد و اظهار امیدواری گردید تا مسئولین ذیربط به منظور جلوگیری از گسترش نارضایتی ناشی از برخی تصمیمات غیرکارشناسی؛ نسبت به حل و فصل هر چه سریعتر موضوع، اقدامات عاجل و موثری به عمل آورند.


کلمات کلیدی: #صنفی؛ همسان سازی حقوق
12345