اخبار و رویدادها: آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰- ۱۰:۵۷:۰۵

آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

آیین تکریم دکتر محمدمهدی فاتح رئیس سابق و معارفه دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست این دانشگاه صبح روز چهارشنبه 17 آذر ماه جاری با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه های سطح استان و ادارات، موثرین، خیرین، بازنشستگان، اساتید و کارمندان در محل تالار شقایق های این دانشگاه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

34

رشد دانشگاه صنعتی شاهرود در چند سال اخیر چشمگیر است.
دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم، با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود منابع درآمد اختصاصی بسیار خوبی دارد اما باید توسعه پیدا کند، ابراز داشت: باید تحقیقات دانشگاه ها به سمت کاربردی شدن پیش برود و تولید ثروت کند تا با کسب درآمد، ایجاد توسعه و در نهایت استقلال پیدا کند. ایشان راه برون‌رفت دانشگاه از وابستگی به بودجه‌های عمومی کشور را ایجاد منابع درآمد پایدار و در نتیجه تحقق استقلال دانشگاه‌ها عنوان نمود.
دکتر علی خطیبی در این مراسم گفت: بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا از بودجه عمومی برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمی کنند، کسب درآمد آنها از محل فروش حاصل از تحقیقات و پژوهش ها است و از این راه ثروت آفرینی می کنند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های پیشرفته با این مدل پیشرفت، از هر ۵۰۰ مقاله یکی تبدیل به نوآوری، کسب و کار جدید و اشتغال آفرینی می شود، ادامه داد: در دانشگاه های ایران با این شاخص فاصله زیادی داریم و این امر یک زنگ خطر بزرگ است و باید بهبود این شرایط سرلوحه مدیریت علمی دانشگاه‌ها قرار گیرد.
ایشان با بیان اینکه برای تحقیقات هیچ مرزی وجود ندارد، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود می تواند در سطح دنیا درخشان تر ظاهر شود به شرط آن که در این مسیر قرار گیرد. دکتر خطیبی ادامه داد: فشار فزاینده بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی، بهره وری پایین بنگاه های اقتصادی و از طرف دیگر رشد سرسام آور هزینه های تولید، قبل از اینکه بحران اقتصادی باشد نشان دهنده این است که دانشگاه ها به رسالتی که داشتند خوب عمل نکردند.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاهی در تراز انقلاب است که از روش های سنتی و آموزش مطلق بیرون آید، اظهار داشت: دانشگاهی که دغدغه معیشت مردم دارد و ایجاد شغل می کند در مسیر تحول قرار می گیرد و در دوره جدید؛ وزارت علوم با تاسیس معاونت نوآوری و فناوری؛ اهتمام ویژه ای دارد تا با همکاری و همراهی روسای دانشگاه ها این امر محقق شود.
دکتر خطیبی با بیان اینکه رشد دانشگاه صنعتی شاهرود در چند سال اخیر چشمگیر بوده است، تصریح کرد: سه رکن اساسی اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان، باید با مدیریت دانشگاه همراه باشند و اگر این هم افزایی وجود داشته باشد، دسترسی به اهداف بلند مدت آسان تر می شود.

19

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود، در این مراسم ضمن اشاره به میلاد حضرت زینب(س)، روز پرستار را به تمامی مدافعان سلامت تبریک گفت و ابراز داشت: باید صبر، استقامت، حوصله و عشق به کار را از این بانوی بزرگوار سرلوحه امور قرار دارد. وی در ادامه افزود: اعتقاد بر این است که فعالیت دانشگاه ها باید دارای پیوست های گوناگونی از جمله؛ فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و سیاسی باشد و دانشگاهیان نباید با طرفداری از یک حزب یا گروه خاص موجب ترقی قدرت طلبان شوند. ایشان فعالیت مراکز علمی به ویژه دانشگاه ها و حوزه های علمیه را همراه با اثرگذاری بر زندگی روزانه مردم عنوان نمود.
امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به روز دانشجو و تاکید بر ایجاد ارتباط قوی بین مردم و حوزه علم و فناوری، ابراز داشت: دانشگاه ها از دهه ۳۰ تاکنون همراه با مردم و انقلاب بودند و شاهد آن شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ است.
امام جمعه شاهرود ضمن آرزوی توفیق برای دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه، از زحمات هشت ساله دکتر محمدمهدی فاتح رییس سابق دانشگاه صنعتی شاهرود قدردانی کرد و گفت: در این دوران هشت ساله تعامل خوبی بین دانشگاه و نهاد امام جمعه و مردم برقرار بود.

26

تحول در دانشگاه باید به سمت فرآیند محوری برود.
در شروع مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل فندرسکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود در این آئین با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در عرصه مدیریت امروز جامعه و جهان، اظهار کرد: به گفته مراکز معتبر، حجم تکنولوژی میلیارد‌ها برابر شده است. وی همچنین افزود: آغاز عصر دوم فناوری اطلاعات آغاز هوش مصنوعی و شیوه مدیریت جدید بر اساس این موضوع است، در همین راستا مولفه اصلی پیشرفت در آینده جایگزین بسیاری از مشاغل شده و‌ نظام مدیریتی متحول خواهد شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود، با توجه به اینکه در دانشگاه ها باید شیوه مدیریت تغییر کند و بر اساس پیشرفت‌های جدید و شیوه مدیریتی راهبری هوشمند صورت پذیرد، گفت: امروزه نظام ارزش گذاری براساس مدارج علمی تغییر کرده و بر اساس میزان کارآمدی و توانمندی ارزش گذاری می‌شود پس هر فرد باید خودسازمانی کند و نقش خود را درست ایفا نماید.
او با اشاره به مدیریت هشت ساله دکتر محمدمهدی فاتح در دانشگاه صنعتی، افزود: شکل مدیریت ایشان با داشتن ویژگی‌هایی همچون سعه صدر بالا، پاکدستی و مهربانی بسیار خوب بوده است. وی ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند و بی دریغ ایشان، برای دکتر مرتضی ایزدی فرد که مراتب مدیریتی را پله‌ای طی کرده و با شیوه کار آشنا هستند، آرزوی توفیق نمود.

14
دکتر محمدمهدی فاتح رییس سابق دانشگاه صنعتی شاهرود در این آیین، برای دکتر مرتضی ایزدی فرد آرزوی توفیق نمود و گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود به دلیل داشتن هیات امنا، هیات ممیزه و هیات اجرایی جذب باید به طور مستقل اداره شود. دکتر فاتح در این مراسم، طرح آزمایشی مدیریت استانی دانشگاه را در این مدت ناکارآمد عنوان نمود و افزود: این طرح با اداره کردن هیات امنایی دانشگاه ها مغایرت دارد. وی همچنین تاکید داشت که پیشرفت دانشگاه صنعتی در سال های اخیر مرهون استقلال ارکان تصمیم گیری آن بود و تمام نیروهای دانشگاه از جمله هیات امناء، استادان، کارمندان و دانشجویان در این پیشرفت ها نقش داشته اند.

12
دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این آیین ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمدمهدی فاتح با بیان اینکه برنامه راهبردی جدیدی با محوریت برنامه قبلی دانشگاه تدوین شده است، به قابل دسترس بودن این برنامه با توجه به امکانات موجود و اولویت اجرایی تاکید نمود و در ادامه تشکیل اتاق فکر تخصصی و استفاده از تجربه حوزه های مدیریتی را ضروری برشمرد و ابراز داشت: این برنامه با توجه به امکانات موجود و اولویت اجرایی به گونه ای تعریف شده تا قابل دسترس باشد. وی همچنین گفت: در ۴۰ سال گذشته سخت ترین شرایط از جمله تحریم ها و جنگ تحمیلی را تحمل کردیم و به خاطر خون شهدا رشد قابل توجهی درکشور ایجاد شد.
سرپرست جدید دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود ۳۴۰ عضو هیات علمی، ۱۴ دانشکده، چهار پردیس و هشت هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل دارد، طرح آمایش دانشگاه ها را سلیقه ای خواند و بر استقلال دانشگاه تاکید کرد و افزود: با خرد جمعی و همه توان این امانت سپرده شده را به سرانجام خواهیم رساند.
در این آیین حکم سرپرستی دانشگاه صنعتی شاهرود به نیابت از دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط دکتر علی خطیبی معاون اداری و مالی وزارت به دکتر مرتضی ایزدی فرد تقدیم و از زحمات هشت ساله مدیریت دکتر محمدمهدی فاتح قدردانی به عمل آمد.

لازم به توضیح است؛ پیش از آغاز مراسم مسئولین با حضور در گلزار شهدای گمنام واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین این دانشگاه ضمن ادای احترام با آرمان های شهدا تجدید میثاق نمودند.

جهت مشاهده فیلم عملکرد دانشگاه طی سالهای 93 لغایت 1400 کلیک نمائید.

040236

12345