اخبار و رویدادها: اثرگذاری عمومی 1200 نفر ساعت در هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران

اثرگذاری عمومی 1200 نفر ساعت در هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران
چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۱۳:۰۳:۳۵

اثرگذاری عمومی 1200 نفر ساعت در هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران

1200 نفر ساعت در هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران شرکت کردند و حدود 500 کاربر متفاوت در کنفرانس ورود و از بخش های مختلف کنفرانس استفاده نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران (IWEC 2021)  با همکاری انجمن علمی انرژی بادی ایران و دانشگاه صنعتی شاهرود با برگزاری اختتامیه ای بصورت مجازی به کار خود پایان داد.

این کنفرانس با هدف ایجاد بستر مناسبی جهت بررسی مسائل فنی، اقتصادی و محیط زیست انرژی بادی و ارائه راه کارهای مؤثر برای توسعه صنعت انرژی بادی در ایران و جهان در تاریخ های  27 و 28 اردیبهشت ماه 1400 برگزار شد و 1200 نفر ساعت در این کنفرانس دو روزه شرکت کردند و حدود 500 کاربر متفاوت در کنفرانس ورود و از بخش های مختلف کنفرانس استفاده نمودند.

دکتر اسمعیل محمودی دبیر اجرایی این کنفرانس در گفتگو با کارشناس روابط عمومی دانشگاه، پس از بیان توضیحاتی در خصوص روند برگزاری کنفرانس، بیان نمود: در هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران (IWEC 2021)، موضوعات صنعتی و تحقیقاتی حوزه انرژی بادی در ایران و جهان مورد بررسی قرار گرفت. ایران از پتانسیل قابل توجهی برای تولید انرژی تجدیدپذیر خصوصاً خورشیدی و بادی برخوردار است، اگرچه اکنون سهم این منابع در سبد انرژی کشور بسیار ناچیز است. وی همچنین گفت: در این راستا جهت پوشش موضوعات در سطح ملی، میزگردها و سخنرانی های جذابی باحضور مسئولین نهادهای مؤثر مانند وزارت نیرو، وزارت نفت، مجلس شورای اسلامی، شرکت ملی نفت ایران، توانیر و پژوهشگاه نیرو، پژوهشکده هوا-خورشید، بخش خصوصی مانند مپنا و محققین دانشگاهی فراهم شده است.

حودی

دکتر محمودی به ارائه سخنرانی های کلیدی توسط محققین برجسته در سطح بین المللی از جمله پروفسرو بلابیرگ از دانمارک، پروفسور اورعی از ایران، پروفسور بنبوزید از فرانسه و پروفسور کنترراس از اسپانیا در این کنفرانس اشاره نمود و افزود: کمیته علمی توانا از ویژگی های مهم این کنفرانس است که 70% آن را محققین داخل و 30% آن را محققین خارج کشور تشکیل می دهند. وی ادامه داد: تعداد 150 مقاله که 10% از دانشگاه های خارج کشور بود توسط کمیته علمی داوری شد و درنهایت، 29 مقاله برتر برای سخنرانی انتخاب شد.

 لازم به ذکر است مقالات انگلیسی توسط IEEE نمایه و مقالات منتخب در مجلات حامی کنفرانس چاپ می شوند.

دبیر کمیته اجرایی به برگزاری کارگاه های تخصصی جهت آشنایی علاقه مندان با موضوعات تکنولوژی های جدید، ذخیره انرژی و انرژی بادی، آیروالاستیک توربین بادی پرداخت و ابراز داشت: نمایشگاه مجازی در این کنفرانس، بستر کارآمدی برای ارائه محصولات 10 سازمان و شرکت فعال در حوزه انرژی بادی را به مشتریان ایجاد کرده است. در این کنفرانس 11 سخنرانی، 4 میزگرد، 6 نشست علمی و 3 کارگاه تخصصی برگزار شد.

ایشان در پایان فقدان هزینه تولید ناشی از مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست را از مزیت های انرژی بادی برشمرد و گفت: اگرچه ارائه تحقیقات به روز در این کنفرانس نشان می دهد هزینه بالای سرمایه گذاری، تعمیر و نگهداری و وابستگی تولید انرژی بادی به شرایط آب و هوا از موانع ورود سرمایه در این صنعت انرژی به شمار می رود. بنابراین توسعه این صنعت انرژی در ایران و جهان مستلزم پیشرفت فناوری انرژی بادی جهت کاهش هزینه های سرملیه گذاری و تعمیر و نگهداری است. همچنین، رفع مشکلات ناشی از تغییرات تولید انرژی بادی نیازمند ارتقای روش های بهره برداری و برنامه ریزی است. خصوصا، به کارگیری تکنولوژی های مکمل انرژی بادی مانند سیستم های ذخیره انرژی کارایی این صنعت را به طور شگرفی بهبود خواهد داد.

در پایان این کنفرانس دو مقاله برتر آقایان موسوی و سلطان زاده از ایران و خانم گولر از ترکیه به عنوان مقالات برتر از سوی کمیته علمی کنفرانس منتخب شدند و در نمایشگاه مجازی نیز دو غرفه گروه مپنا و شرکت توربوژنراتور شاهرود به عنوان رتبه های برتر نمایشگاه ارزیابی گردیدند.

96

12345