آخرین بروزرسانی: 1402/4/18

 

مدیریت امور اداری و پشتیبانی مسئولیت انجام امور اداری و پشتیبانی دانشگاه از قبیل امور استخدامی، تامین نیروی انسانی، تهیه و تنظیم شیوه نامه های اجرایی، امور پرسنلی، امور پشتیبانی از قبیل برگزاری مناقصه و مزایده، امور رفاهی، امور بیمه، امور حمل و نقل، امور کارپردازی، تدارکات و ... را بر عهده دارد.

این مدیریت مجموعه وسیعی از فعالیت ها و خدمات را برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگ و هدایت می کند تا دانشگاه بتواند در جهت ماموریت و فلسفه وجود سازمان و دستیابی به اهداف خود حرکت نماید.

شرح وظایف مدیریت امور اداری:

-      اجراي سياست ها و خط مشي‌هاي دانشگاه در زمينه هاي مربوط به امور اداري ، استخدامي و پشتيباني.

-      نظارت بر حسن انجام فعاليتهاي واحدهاي تابعه.

-      تهيه و تنظيم آيين نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعمل هاي اداري لازم جهت ارائه به مقامات ذي‌ربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به كليه واحدها پس از تاييد.

-      مراقبت در اجراي مقررات انضباطي و رسيدگي به تخلفات كاركنان و ارجاع مراتب به هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري.

-      برنامه ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرح ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیأت علمی و غیر هیأت علمی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری.

-      ايجاد و نگهداري بانك اطلاعاتي پرسنلي و سوابق خدمتي و اداري كليه پرسنل دانشگاه.

-      نظارت بر انجام كليه امور پشتیبانی (از جمله برگزاری مناقصه، مزایده و ...) و خدماتي دانشگاه و ارائه آن به واحدهاي مختلف.

-      تهيه طرحهاي مربوط به رفاه عمومي كاركنان و نظارت برحسن اجراي طرحهاي مزبور .

-      برنامه ريزي و نظارت بر روشهاي مطلوب اداره امور استخدامي دانشگاه.

-      نظارت بر اجراي صحيح مقررات استخدامي و ارائه راهنمايي هاي لازم.

-      همكاري در تهيه و تنظيم و اصلاح مجموعه شرح وظايف، نمودار و پستهاي سازماني دانشگاه با مديريت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه.

-      همکاری با مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.

-      تشخیص و تعیین رسته و رشته های شغلی پست های سازمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل با همکاری مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه.

-      نظارت بر امور حضور و غياب، طرح تمام وقت، اضافه كاري و انتصاب كاركنان (هيأت علمي و غيرهيأت‌ علمي).

-      مشاركت در جلسات و كميسيونهاي مختلف و اظهار نظر و ارائه پيشنهادات لازم.

-      رسيدگي به امور رفاهي و بازنشستگي كاركنان و اتخاذ تصميمات لازم.

-      نظارت بر امر ارزشيابي کارکنان.

-      همكاري با واحد حراست در زمينه حفاظت از ساختمانها، اموال و تاسيسات.

-      شركت در جلسات تهيه و تنظيم بودجه پرسنلي كاركنان.

-      همكاري در جهت تامين نيروي انساني مورد نياز دانشگاه با واحدهاي ذي ربط.

-      انجام امور اداري و استخدامي اعضاي هيأت علمي و غير هيأت علمي.

-      انجام امور اداري ، ترفيع و تغيير پايه و رتبه كاركنان.

-      انجام تداركات و تامين وسايل و تجهيزات مورد نياز واحدهاي مختلف دانشگاه و سفارش آن از داخل و خارج كشور با هماهنگي كامل واحدهاي ذي‌ربط.

-      برنامه ریزی و نظارت بر کلیه امور حمل و نقل و نقلیه دانشگاه.

-      نظارت بر انجام امور انبارها با همكاري مدیریت امور مالی بر اساس مقررات .

-      پیگیری اعتبار تخصیص یافته برای خرید کالاها و خدمات و دريافت و ثبت آن تحت عنوان تنخواه گردان عامل مالی.

-      دریافت اسناد تنظیم شده خرید کالاها و خدمات توسط کارپردازها و عاملین خرید و رسیدگی اولیه جهت تطابق با قوانین و مقررات و صدور چک در وجه عاملین خرید و کارپردازها از محل تنخواه گردان عامل مالی.

-      ارسال اسناد و مدارک هزینه شده تحت عنوان اسناد تسویه تنخواه گردان عامل مالی به امور مالی.

-      انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.