مدیریت امور اداری و پشتیبانی مسئولیت انجام امور اداری و پشتیبانی دانشگاه از قبیل امور استخدامی، تامین نیروی انسانی، تهیه و تنظیم شیوه نامه های اجرایی، امور پرسنلی، امور پشتیبانی از قبیل برگزاری مناقصه و مزایده، امور رفاهی، امور بیمه، امور حمل و نقل، امور کارپردازی، تدارکات و ... را بر عهده دارد.
این مدیریت مجموعه وسیعی از فعالیت ها و خدمات را برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگ و هدایت می کند تا دانشگاه بتواند در جهت ماموریت و فلسفه وجود سازمان و دستیابی به اهداف خود حرکت نماید.
شرح وظایف مدیریت امور اداری:
- اجراي سياست ها و خط مشيهاي دانشگاه در زمينه هاي مربوط به امور اداري ، استخدامي و پشتيباني.
- نظارت بر حسن انجام فعاليتهاي واحدهاي تابعه.
- تهيه و تنظيم آيين نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعمل هاي اداري لازم جهت ارائه به مقامات ذيربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به كليه واحدها پس از تاييد.
- مراقبت در اجراي مقررات انضباطي و رسيدگي به تخلفات كاركنان و ارجاع مراتب به هيأتهاي رسيدگي به تخلفات اداري.
- برنامه ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرح ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیأت علمی و غیر هیأت علمی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری.
- ايجاد و نگهداري بانك اطلاعاتي پرسنلي و سوابق خدمتي و اداري كليه پرسنل دانشگاه.
- نظارت بر انجام كليه امور پشتیبانی (از جمله برگزاری مناقصه، مزایده و ...) و خدماتي دانشگاه و ارائه آن به واحدهاي مختلف.
- تهيه طرحهاي مربوط به رفاه عمومي كاركنان و نظارت برحسن اجراي طرحهاي مزبور .
- برنامه ريزي و نظارت بر روشهاي مطلوب اداره امور استخدامي دانشگاه.
- نظارت بر اجراي صحيح مقررات استخدامي و ارائه راهنمايي هاي لازم.
- همكاري در تهيه و تنظيم و اصلاح مجموعه شرح وظايف، نمودار و پستهاي سازماني دانشگاه با مديريت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه.
- همکاری با مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
- تشخیص و تعیین رسته و رشته های شغلی پست های سازمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل با همکاری مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری دانشگاه.
- نظارت بر امور حضور و غياب، طرح تمام وقت، اضافه كاري و انتصاب كاركنان (هيأت علمي و غيرهيأت علمي).
- مشاركت در جلسات و كميسيونهاي مختلف و اظهار نظر و ارائه پيشنهادات لازم.
- رسيدگي به امور رفاهي و بازنشستگي كاركنان و اتخاذ تصميمات لازم.
- نظارت بر امر ارزشيابي کارکنان.
- همكاري با واحد حراست در زمينه حفاظت از ساختمانها، اموال و تاسيسات.
- شركت در جلسات تهيه و تنظيم بودجه پرسنلي كاركنان.
- همكاري در جهت تامين نيروي انساني مورد نياز دانشگاه با واحدهاي ذي ربط.
- انجام امور اداري و استخدامي اعضاي هيأت علمي و غير هيأت علمي.
- انجام امور اداري ، ترفيع و تغيير پايه و رتبه كاركنان.
- انجام تداركات و تامين وسايل و تجهيزات مورد نياز واحدهاي مختلف دانشگاه و سفارش آن از داخل و خارج كشور با هماهنگي كامل واحدهاي ذيربط.
- برنامه ریزی و نظارت بر کلیه امور حمل و نقل و نقلیه دانشگاه.
- نظارت بر انجام امور انبارها با همكاري مدیریت امور مالی بر اساس مقررات .
- پیگیری اعتبار تخصیص یافته برای خرید کالاها و خدمات و دريافت و ثبت آن تحت عنوان تنخواه گردان عامل مالی.
- دریافت اسناد تنظیم شده خرید کالاها و خدمات توسط کارپردازها و عاملین خرید و رسیدگی اولیه جهت تطابق با قوانین و مقررات و صدور چک در وجه عاملین خرید و کارپردازها از محل تنخواه گردان عامل مالی.
- ارسال اسناد و مدارک هزینه شده تحت عنوان اسناد تسویه تنخواه گردان عامل مالی به امور مالی.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.