سیدرضا موسوی

مربی دانشکده علوم ریاضی

کارشناسی ارشد ریاضی محض - نظریه اعداد

دانشگاه محل فارغ التحصیلی: فردوسی مشهد
زمینه ها و علایق پژوهشی: نظریه اعداد - آنالیز ریاضی - آنالیز مختلط
عضویت در مجامع علمی: انجمن ریاضی ایران - انجمن آمار ایران
افتخارات علمی و اختراعات:
شرح مختصر:
از مهر سال 1378 ، 7 ترم به صورت حق التدریس و از بهمن سال 1381 به صورت پیمانی در دانشگاه شاهرود تدریس کرده ام. مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضی محض از دانشگاه صنعتی شریف و مدرک کارشناسی ارشد را در سال 1375 از دانشگاه فردوسی مشهد و در رشته ریاضی محض کسب کرده ام.

تلفن تماس:
تلفن داخلی:

تابلوی اعلانات

امتحان پایان ترم ریاضی1(شیمی) (1396/10/16)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضی عمومی 1 ( شیمی ) گروه 2

نمرات میان ترم ریاضی1- شیمی (1396/9/7)

نمرات و پاسخ سوالات آزمون میان ترم ریاضی عمومی1-علوم پایه ( گروه 2) که روز شنبه 4 آذر 1396 برگزار شد.

نمرات و پاسخ سوالات کوئیز 1 (1396/8/21)

پاسخ سوالات و نمرات آزمون کوتاه مدت شماره 1 چهار گروه درسی من در نیمسال 3961

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم توابع مختلط (1396/4/24)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم توابع مختلط که روز شنبه 24 تیر 1396 برگزار شد

نمرات نهایی نیمسال 3951 (1395/11/4)

نمرات نهایی 4 درس ریاضی1 (گروه15) - ریاضی2(گروه2) - ریاضیات وآمار(معماری) - نظریه مقدماتی اعداد در صورت اعتراض به نمره اعلام شده حداکثر تا پایان روز چهارشنبه 6 / 11 /1395 و منحصرا از طریق سیستم گلستان اقدام نموده و از مراجعه به دانشکده خودداری نمایید. در صورت بررسی مجدد برگه و عدم افزایش نمره ، 2 نمره از نمره اعلام شده کم خواهد شد.

امتحان پایان ترم نظریه مقدماتی اعداد نیمسال 3951 (1395/10/28)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس نظریه مقدماتی اعداد که روز یکشنبه 26 / 10 / 1395 برگزار شد.

امتحان پایان ترم ریاضیات و آمار ( معماری ) (1395/10/18)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضیات و آمار ( معماری ) که روز شنبه 18 / 10 / 1395 برگزار شد.

امتحان میان ترم درس ریاضیات و آمار (معماری) -3951 (1395/9/8)

نمران امتحان میان ترم درس ریاضیات و آمار (معماری) همراه با پاسخ سوالات

امتحان کوتاه مدت شماره 2 ریاضی عمومی و آمار ( معماری) (1395/8/24)

پاسخ سوال مطرح شده در امتحان کوتاه مدت شماره 2 درس ریاضی عمومی و آمار (معماری) که دوشنبه 24 آبان برگزار شد

امتحان کوتاه مدت شماره1 ریاضی عمومی(معماری) (1395/8/18)

پاسخ سوالات و نمرات امتحان کوتاه مدت شماره 1 درس ریاضی عمومی و آمار (معماری)

پاسخ سوالات امتحان مبانی منطق و نظریه مجموعه ها (1395/4/3)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس مبانی منطق و نظریه مجموعه ها که روز چهارشنبه 1395/4/2 برگزار شد.

نمرات میان ترم درس مبانی منطق و نظریه مجموعه ها (1395/3/9)

پاسخ سوالات امتحان میان ترم درس مبانی منطق و نظریه مجموعه ها همراه با نمرات دانشجویان در یک فایل ضمیمه شده است.

نمرات کوئیز شماره 1 هفته پنجم نیمسال 3942 (1395/1/14)

پاسخ سوالات و نمرات کوئیز شماره 1 درسهای ریاضی1 گروه 7 - ریاضی2 گروه 6و9 - مبانی منطق و نظریه مجموعه ها

کوئیز شماره 2 درسهای ریاضی 1 و 2 (1394/9/21)

نتایج کوئیزهای اول و دوم و میان ترم درسهای ریاضی1 ( گروه 2 ) و ریاضی 2 ( گروه 6 )

امتحان کوتاه مدت شماره 1 (1394/7/29)

نمرات و پاسخ سوالات امتحان کوتاه مدت شماره 1 درسهای ریاضی1-فنی گروه 2 و ریاضی2-فمی گروه6 که روز یکشنبه 94/7/26 برگزار شد

نمرات امتحانات پایان نیمسال 3932 (1394/4/8)

نمرات امتحانات پایان ترم درسهای ریاضی1-علوم پایه ، ریاضی1-فنی گروه3 ، ریاضی2-فنی گروه2 و توابع مختلط

امتحان پایان ترم توابع مختلط (1394/4/8)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس توایع مختلط نیمسال 3932

امتحان پایان ترم ریاضی1 ( فیزیک-شیمی ) (1394/3/26)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضی عمومی1 ( علوم پایه ) که روز دوشنبه 25 خرداد 94 برگزار شد.

کلاس جبرانی ریاضی۱ گروه۳ (1394/3/10)

کلاس جبرانی درس ریاضی۱ گروه ۳ ساعت ۱۴ روز دوشنبه 11 خرداد در کلاس ۳ مکانیک تشکیل می گردد دانشجویانی که در کلاس حاضر نمی شوند باید مباحث مربوط به سریها را مطالعه کنند

نمرات میان ترم ریاضی1-علوم پایه و توابع مختلط (1394/2/4)

نمرات امتحان میانترم درس توابع مختلط و همچنین نمرات کوئیز شماره2 و امتحان میان ترم درس ریاضی1-علوم پایه در فایل ضمیمه آمده است

امتحان میان ترم ریاضی1-علوم پایه (1394/2/4)

پاسخ سوالات امتحان میان ترم درس ریاضی1-علوم پایه که روز چهارشنبه 26/1/1394 برگزار شد

امتحان میان ترم توابع مختلط (1394/1/29)

پاسخ سوالات امتحان میان ترم درس توابع مختلط که روز شنبه 29 / 1 / 1394 برگزار شد

نمرات و پاسخ سوالات کوئیز شماره 1 (1393/12/16)

نمرات و پاسخ سوالات امتحان کوتاه مدت شماره 1 درسهای ریاضی1-علوم پایه و توابع مختلط

نمرات پایان ترم 4 درس نیمسال 3931 (1393/10/28)

نمرات نهایی 4 درس ریاضی پیش (مدیریت) - ریاضی1 ( کشاورزی) - ریاضی1 (علوم پایه) - معادلات دیفرانسیل

امتحان پايان ترم 3 درس (1393/10/24)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم 3 درس رياضي1 ( کشاورزی) ریاضی پیش ( مدیریت ) و ریاضی1 (علوم پایه) كه روزهای سه شنبه 23 / 10 / و چهارشنبه 17 / 10 / 1393 برگزار شد.

نمرات امتحان میان ترم 3 درس (1393/9/11)

نمرات امتحان میان ترم درسهای ریاضی1-علوم پایه ، ریاضی1-کشاورزی و ریاضی پیش-مدیریت . توجه : نمرات از 80 نمره است.

امتحانات میان ترم 3 درس (1393/8/24)

پاسخ سوالات امتحان میان ترم 3 درس ریاضی1-کشاورزی ، ریاضی1-فیزیک و ریاضی پیشدانشگاهی-مدیریت در نیمسال 3931 که روزهای سه شنبه 20/8/1393 و چهارشنبه 21/8/1393 برگزار شد.

سوالات و نتایج کوئیز شماره1 - 4 درس (1393/8/3)

پاسخ سوالات و نتیجه اولین کوئیز که در هفته پنجم گرفته شد. 4 درسی که این ترم دارم. ریاضی پیش مدیریت ، ریاضی1-فیزیک ، ریاضی1کشاورزی و معادلات دیفرانسیل

نمرات نهایی ریاضی1 تابستان 1393 (1393/5/29)

نمرات نهایی درس ریاضی عمومی1 نیمسال تابستان 1393

امتحان نهایی درس ریاضی1 ترم تابستان (1393/5/26)

پاسخ سوالات امتحان نهایی درس ریاضی عمومی1 ترم تابستان مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شاهرود که روز یکشنبه 26/5/1393 برگزار شد

نمرات نهایی 4 درس در نیمسال 3922 (1393/4/1)

نمرات نهایی 4 درس ریاضی1(شیمی-فیزیک) - ریاضی2(فنی-گروه5) - توابع مختلط و نظریه اعداد

امتحان پايان ترم توابع مختلط 3922 (1393/3/24)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم توابع مختلط نيمسال دوم 93-92 كه در 21/3/1393 برگزار شد

امتحان پايان ترم رياضي1 (شيمي-فيزيك)) (1393/3/22)

پاسخ سوالات امتحان درس رياضي1 (شيمي - فيزيك) كه چهارشنبه 21/3/1393 برگزار شد

امتحان پایان ترم نظریه اعداد (1393/3/17)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس نظریه اعداد نیمسال دوم 93-92

نمرات ميان ترم 4 درس در نيمسال 3922 (1393/3/3)

نمرات امتحان ميان ترم 4 درس رياضي1(علوم پايه)- رياضي2(فني گروه5)- نظريه اعداد - توابع مختلط

امتحان ميان ترم نظريه اعداد (1393/2/3)

پاسخ سوالات امتحان ميان ترم درس نظريه اعداد كه روز چهارشنبه 3/2/1393 برگزار شد.

ميان ترم توابع مختلط (1393/2/2)

پاسخ سوالات امتحان ميان ترم درس توابع مختلط نيمسال دوم 93-92 كه روز يكشنبه 31/1/1393 برگزار شد

امتحان ميان ترم رياضي1 (شيمي-فيزيك)) (1393/1/30)

پاسخ سوالات امتحان رياضي1-علوم كه روز شنبه 30/1/1393 برگزار شد

نمرات پایان ترم 3 درس (1392/10/23)

نمرات نهایی 3 درس ریاضی1-فنی ( گروه 11) ، ریاضی1( ریاضی) - رياضيات مهندسي (كشاورزي) این نمرات در سیستم گلستان نیز ثبت شده است.

امتحان پایان ترم ریاضیات عمومي1(رياضي) (1392/10/19)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضیات عمومي1 (رياضی) که روز پنج شنبه 92/10/19 برگزار شد

امتحان پایان ترم ریاضیات مهندسی (1392/10/17)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضیات مهندسی (کشاورزی) که روز سه شنبه 92/10/17 برگزار شد

نمرات ميان ترم (1392/9/26)

نمرات امتحان ميان ترم دو درس رياضيات عمومي1 ( رياضي ) و رياضيات مهندسي ( كشاورزي )

ميان ترم دوم رياضي مهندسي (1392/9/11)

پاسخ سوالات امتحان ميان ترم دوم درس رياضيات مهندسي ( كشاورزي ) كه روز دوشنبه 11 آذر 1392 برگزار شد.

ميان ترم رياض1 ( رياضي ) (1392/8/28)

پاسخ سوالات امتحان ميان ترم درس رياضي عمومي1 ( رياضي ) كه روز سه شنبه 28 آبان 1392 برگزار شد.

ميان ترم رياضي مهندسي (1392/8/6)

پاسخ سوالات امتحان ميان ترم اول درس رياضيات مهندسي(كشاورزي)

معادلات ترم تابستان 1392 (1392/6/3)

نمرات نهايي امتحان پايان ترم تابستان 1392 كه روز چهارشنبه 30/5/1392 برگزار شد. اين نمرات در سيستم گلستان نيز ثبت شده است.

معادلات ترم تابستان 1392 (1392/5/30)

پاسخ سوالهاي امتحان پايان ترم تابستان 1392 كه روز چهارشنبه 30/5/1392 برگزار شد.

آزمون انتخابی برای مسابقات ریاضی (1392/4/15)

پاسخ سوالات آزمون انتخابی برای تعیین تیم پنج نفره دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه شاهرود که در روزهای 23 و 24 یهمن 1391 برگزار شد ضمیمه شده است. هرچند یه خورده تاخیر ایجاد شده اما " ماهی رو هر وقت از آب بگیری . . . . " لازم به ذکره که این مسابقات در ماه اردیبهشت در دانشگاه سمنان برگزار شد و تیم دانشکده ریاضی دانشگاه شاهرود رتبه 13 تیمی و یک مدال برنز انفرادی رو کسب کرد.

پاسخ سوالات امتحان ریاضی3 (1392/4/4)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضی3(ریاضی) که پنجشنبه 16 خرداد 92 برگزار شد. همراه با محاسبه مساحت محدود به دو منحنی جالب.

نمرات پایان ترم 4 درس (1392/4/1)

نمرات نهایی 4 درس ریاضی2-فنی ( گروه 13) ، ریاضی3 ( ریاضی) - نظریه اعداد و نظریه مقدماتی اعداد . این نمرات در سیستم گلستان نیز وارد شده است.

نمرات میان ترم 3 درس (1392/2/14)

نمرات امتحان میان ترم 3 درس ریاضی3(ریاضی) ، نظریه اعداد و نظریه مقدماتی اعداد نیمسال دوم 92-92

میان ترم ریاضی3 (ریاضی) (1392/2/14)

پاسخ سوالات امتحان میان ترم درس ریاضی3 (ریاضی) که روز چهارشنبه 8/2/1392 برگزار شد.

نمرات ریاضی3 (1391/11/6)

نمرات نهایی درس ریاضی3(ریاضی) نیمسال اول 92-91

امتحان پايان ترم ریاضی 3 (ریاضی) (1391/11/6)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم ریاضی 3 (ریاضی) نيمسال اول 92-91 كه در 1/11/1391 برگزار شد

نمرات توابع مختلط (1391/11/2)

نمرات نهایی درس توابع مختلط نیمسال اول 92-91

امتحان پايان ترم توابع مختلط (1391/10/24)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم توابع مختلط نيمسال اول 92-91 كه در 24/10/1391 برگزار شد

نمرات میان ترم ریاضی 3 (1391/9/18)

نمرات میان ترم ریاضی 3 نیمسال اول 92-91

میان ترم ریاضی3 (ریاضی) (1391/9/8)

پاسخ سوالات امتحان میان ترم درس ریاضی 3 (ریاضی) نیمسال اول 92-91

نمرات پايان ترم 3902 (1391/4/5)

نمرات نهايي درسهاي توابع مختلط ، آناليز رياضي1 و معادلات ديفرانسيل ( گروه 17 و 22 ) نيمسال دوم 91-90 در صورت اعتراض نسبت به نمره اعلام شده مي توانيد از طريق سيستم گلستان اقدام نماييد.

امتحان پايان ترم توابع مختلط (1391/3/27)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم توابع مختلط نيمسال دوم 91-90 كه در 27/3/1391 برگزار شد

امتحان پایان ترم آنالیز 1 (1391/3/24)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس آنالیز ریاضی1 که 24/3/1391 برگزار شد

نمرات ميان ترم توابع مختلط و آناليز رياضي-1 (1391/2/18)

نمرات ميان ترم دروس توابع مختلط و آناليز رياضي-1 نيمسال دوم 91-90

ميان ترم توابع مختلط (1391/2/13)

پاسخ سوالات امتحان ميان ترم درس توابع مختلط نيمسال دوم 91-90

امتحان پايان ترم رياضيات مهندسي (1391/1/26)

سوالات امتحان پايان ترم درس رياضيات مهندسي نيمسال اول 91-90

یک انتگرال مختلط (1390/11/21)

حل یک انتگرال مختلط که در صفحه پرسش و پاسخ مطرح شده بود

امتحان پايان ترم نظريه اعداد (1390/11/2)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم درس نظريه اعداد روز شنبه 1/11/90 برگزار شده است.

امتحان پايان ترم مباني منطق و نظريه مجموعه ها (1390/10/28)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم درس مباني منطق و نظريه مجموعه ها كه روز دوشنبه 27/10/90 برگزار شده است.

امتحان پايان ترم توابع مختلط (1390/10/28)

پاسخ سوالات امتحان پايان ترم درس توابع مختلط كه روز دوشنبه 26/10/90 برگزار شده است

آزمون انتخابي مسابقات رياضي (1390/10/6)

سوالات و ژاسخ سوالات اولين آزمون انتخابي تيم دانشگا هصنعتي شاهرود براي شركت در سي و ششمين مسابقه رياضي دانشجويي كشور -1390

ميان ترم اول درس رياضيات مهندسي (1390/9/21)

پاسخ امتحان ميان ترم اول درس رياضيات مهندسي نيمسال اول 3901

ميان ترم درس مباني منطق و نظريه مجموعه ها (1390/9/21)

پلسخ سوالات امتحان ميان ترم درس مباني منطق و نظريه مجموعه ها نيمسال 3901

امتحان پایان ترم نظریه اعداد (1390/4/5)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس نظریه اعداد نیمسال دوم 90-89

امتحان پایان ترم درس مبانی ریاضیات (1390/4/5)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس مبانی ریاضیات نیمسال دوم 90-89

یک معما و جواب آن (1389/11/28)

یکی از دانشجویان در صفحه پرسش و پاسخ معمایی پرسیده بود و راه حل آن را می خواست چون در آن قسمت امکان جواب دادن وجود نداشت فایل آن را در این قسمت قرار داده ام

ریاضی2 (ریاضی) (1389/11/6)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضی2 (ریاضی) نیمسال اول 90-89

نظریه اعداد (1389/11/6)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس نظریه اعداد نیمسال اول 90-89

ریاضی3 (1389/11/6)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس ریاضی3 نیمسال اول 90-89

توابع مختلط (1389/11/2)

پاسخ سوالات امتحان پایان ترم درس توابع مختلط نیمسال اول 90-89

حل تشریحی مسایل معادلات دیفرانسیل (1389/1/19)

در این کتاب که در کتابفروشیهای شهر شاهرود قابل تهیه است تمام مسایل کتاب دکتر کرایه چیان ، تعدادی از سوالهای کتابهای سیمونز و بویس و تعداد 120 سوال تستی از کنکور کارشناسی ارشد رشته های مهندسی حل شده است.

101 معما فقط برای تیزهوشان (1389/1/19)

کتابی خواندنی و سرگرم کننده برای همه از ابتدایی تا دانشگاه که در کتابفروشیهای شهر شاهرود قابل تهیه است

مقدمه ای بر آنالیز حقیقی (1388/6/19)

جلد اول کتاب مقدمه ای بر انالیز حقیقی نوشته مانفرد استول و ترجمه سیدرضاموسوی و جواد برادران به همت انتشارات دانشگاه صنعتی شاهرود چاپ شد.

زمینه‌های تدریس

کارشناسی

سرپرستی پایان‌نامه‌ها

تعداد کل 19
پریناز سلطان (1396)، "عدد احاطه گری گسسته تام در گراف"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، ، محمد جعفریان[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
فاطمه مرادی (1393)، "عدد رنگی سازگار گرافها"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، میثم علیشاهی[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
معصومه ولی زاده مقدم (1393)، "رنگ آمیزی پویای گرافها"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، میثم علیشاهی[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
نصراله عارفخانی (1393)، "نگرشی نوین به انتگرال لبگ"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، کامران شریفی، الهام دسترنج[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
زینب منتظری (1392)، "کدهای ضدجعل امن"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، میثم علیشاهی[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
الهه شریفی (1392)، "جستجوی گراف مخفی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، میثم علیشاهی[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
فاطمه کریمی (1392)، "بررسی عملگرهای انتگرال بر روی توابع مارپیچ "، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، احمد معتمدنژاد[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
جمال الدین یارعلی (1392)، "توابع همساز ستاره گون"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، احمد معتمدنژاد[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
عمر کوسه غراوی (1392)، "تقریباً همه جا بازیافت پذیری نخستین بازگشت"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، کامران شریفی، الهام دسترنج[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
زهره شمس آبادی (1392)، "نتایجی درباره گراف ناجابه جایی یک گروه متناهی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، سید حیدر جعفری[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
مهتابه بابایی زرینکلایی (1392)، "بررسی ضرایب توابع ستاره گون از مرتبه عدد مختلط"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، احمد معتمدنژاد[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
مجتبی پرهیزکار کهنه اوغاز (1391)، "متریک های راندرز ناوردای دوطرفه روی گروه های لی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، ابراهیم هاشمی، حمید رضا سلیمی مقدم[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی، سید رضا حجازی[استاد/ اساتید مشاور]
فرشته کشاورز (1391)، "نگاشتهای تصویر در فضای حاصلضرب تانسوری"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، مهدی ایرانمنش[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
نرگس فتحی (1391)، "هندسه گروه های لی پوچ توان از رده ٢ همراه با متر فینسلری ناوردای چپ"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، ابراهیم هاشمی، حمید رضا سلیمی مقدم[استاد/ اساتید راهنما]، سید رضا حجازی، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
سمیه قلاسی (1391)، "مترهای فینسلری ناوردا روی منیفلدهای همگن"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، کامران شریفی، حمید رضا سلیمی مقدم[استاد/ اساتید راهنما]، سید رضا حجازی، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
سکینه مارزلو (1391)، "مترهای راندرز ناوردا روی منیفلد های همگن ریمانی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، سید حیدر جعفری، حمید رضا سلیمی مقدم[استاد/ اساتید راهنما]، سید رضا حجازی، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
اکرم آشیانی (1390)، "طبقه بندی مترهای راندرز با انحنای پرچمی اسکالر"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، حمید رضا سلیمی مقدم[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
سمیرا دلاور (1390)، "محاسبه S-انحنای فضای راندرز همگن"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، حمید رضا سلیمی مقدم[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]
منیژه شکری (1390)، "قضایای حدی برای متغیرهای تصادفی فاقد گشتاور"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شاهرود، احمد نزاکتی رضازاده[استاد/ اساتید راهنما]، سیدرضا موسوی[استاد/ اساتید مشاور]

مقالات و کتب

    Close
    ترجمه كتاب
    • تالیف : استول، مانفرد ترجمه : موسوی، سیدرضا - برادران، جواد، "مقدمه ای بر آنالیز حقیقی ( جلد اول - آنالیز ریاضی 1 )"، شاهرود، دانشگاه صنعتی شاهرود، صفحات 447، 1388 <چکیده>
    • نوبویوکی یوشیگاهارا ترجمه : موسوی، سیدرضا، "101 معما فقط برای تیزهوشان"، ایران - سمنان، امید کومش، صفحات 104، 1388 <چکیده>
    • هاشمی، ابراهیم - موسوی، سیدرضا، "حل تشریحی مسایل معادلات دیفرانسیل"، سمنان، امید کومش، صفحات 273، 1388 <چکیده>
مقالات

پروژه‌های تحقیقاتی

عنوان تاریخ شروع مدت قرارداد شریك صنعتی وضعیت
مطالعه ویژگیهای سیستم آموزش فعال و بررسی تاثیرات آن در ایجاد انگیزه در رشته ریاضی 1387/3/4 9 ماه خاتمه يافته
‌‌

سوابق پژوهشی و اجرایی

دانشجویان دکتری

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی 8-10 10-12 12-14 14-16 16-18 18-20
شنبه
یک‌شنبه
دوشنبه
سه‌شنبه
چهارشنبه
پنج‌شنبه
توضیحات: شماره کلاسها ممکن است تغییر کند

پرسش و پاسخ

پاسخ: سلام طبق اطلاعات من
یا هر دو نفر رو دکتر زیره میگیره یا یکی دکتر زیره و یکی هم خانم دکتر دسترنج
اما دکتر شریفی و دکتر ایرانمنش مطمئنا دانشجو نمیگیرن
پاسخ: سلام بر شاه داماداز شما ممنونم که به یاد من هستیددیگه زمونه عوض شده . اینستا و تلگرام و . . . جای صفحه پرسش و پاسخ رو گرفته با بعضی بچه ها روی تلگرام در ارتباط هستیم اسماعیل ، فیوج ، عینی ، لونی ، امینی ، بنایی و . . . رحیمی گرده لاینی هم شهادتها و ولادتها پیامک میده همین هم خوبه هرکسی مشکلات خاص خودش رو داره مهم اینه که هر جا هستند تندرست باشن خدمت خانواده هم سلام برسونید
ان شاء الله سال جدید برای شما و بستگان شما و همچنین برای تمام مردم سال خوب همراه با تندرستی و شادکامی باشه .
التماس دعا
پاسخ: سلام طاعات و عبادات شما قبول باشه . از توجه شما ممنونم . امیدواریم که این اتفاق هم برای اقای " رضا مشکی ثانی " و هم برای بقیه دانشجویان باعث افزایش انگیزه بشه و در مسابقات بعدی هم موفقیتهای بیشتری کسب کنند. در ضمن آقای مشکی ثانی رتبه 140 کنکور ارشد رو هم آورده که باید بهش تبریک بگیم. سلامت باشید
پاسخ: سلام بستگی به شخص داره . اگر کسی کارمنده و مدرک میتونه براش مفید باشه و هزینه ای که خرج کرده رو جبران کنه خوبه. بخصوص که اگه بتونه هزینه اون رو هم یه جوری از بیت المال تامین کنه که جزء اوجب واجباته . اما برای کسی شغل و درآمد مشخصی نداره خرج کردن حداقل 50 میلیون تومان در 4 سال خیلی منطقی نیست. چشم انداز خوبی هم برای آینده وجود نداره. بعضی ها هم همه چی دارن فقط کمبود یه مدرک دارند که حاضرند دو برابر این رو هم خرج کنند تا مدرک بگیرند. حالا شما کدوم یکی از اینها هستید ؟؟ سلامت باشید
پاسخ: سلام
تصویر ناحیه مورد نظر شما روی صفحه xy می تواند حالتهای متفاوتی داشته باشه. اگر هر نقطه را در امتداد محور z ها روی صفحه xy تصویر کنید یک قطاع از دایره با زاویه 45 درجه خواهد بود اما اگر هر نقطه را در امتداد خطی تصویر کنید که از نفطه به ارتفاع 1 روی محور z ها تصویر کنید ناحیه حاصل یک ناحیه نامتناهی روی صفحه xy خواهد بود بود که بین دو نیمخط با زاویه 45 درجه قرار دارد. بنابر این نحوه تصویر کردن سطح مورد نظر روی صفحه xy باید مشخص باشد. موفق باشید
پاسخ: سلام آغاز سال جدید را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم. سلامتی و شادی را برای شما آرزو می کنم. در پناه حق باشید.
پاسخ: سلام من هم آغاز سال جدید رو به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم. سلامتی و شادی را برای شما آرزو دارم. در پناه حق باشید
پاسخ: سلام اگر من تو کار شما فضولی کردم و پرسیدم که شما اون 20 نمره رو چه جوری میگیرید اون وقت شما هم می تونید بپرسید که من این 2 نمره رو چه جوری میدم. کسی که از اول ترم امیدش به این 2 نمره باشه فکر نمی کنم آخر و عاقبت خوشی داشته باشه . موفق باشید
پاسخ: سلام نمرات دروس هماهنگ از 22 نمره محاسبه میشه . یعنی 8 نمره میان ترم ، 12 نمره پایان ترم و 2 نمره کلاسی .بنابر این نمره میتونه تا 22 هم برسه اما نمرات بالای 20 در سیستم گلستان 20 ثبت میشه. بنابر این بیشتر اونهایی که با نمرات کمتر از 11 درس رو پاس کردند در حقیقت باید می افتادند.
پاسخ: سلام سعی کنید بلندپروازی نکنید. شما بطور متوسط در هر ترم 14 واحد گذرانده اید بنابر این احتمال اینکه در 2 ترم باقیمانده 38 واحد پاس کنید خیلی کم است. اگر هم این اتفاق بیفتد مطمئنا معدل کل شما پایین تر خواهد آمد. وقتی که درس شما تمام شد هیچ وقت و هیچ کجا از شما نمی پرسند که چند ترمه مدرک گرفته اید ولی معدل شما در تمام فرمها پرسیده می شود. من توصیه می کنم شما 16 یا 17 واحد بیشتر بر ندارید که اگر لازم بتوانید یک درس 2 یا 3 واحدی را حذف کنید. پروژه یا درس اختیاری از دانشکده مدیریت را هر ترمی می توانید بردارید شما باید حواستان به درسهایی باشد که یک ترم در میان ارائه می شوند. مثلا اگر قصد دارید 9 ترمه تمام کنید باید توپولوژی را این ترم بر دارید چون احتمال ارائه آن در ترم بعد خیلی کم است. موفق باشید
پاسخ: سلام مشکل اکثر دانشجویان در ردسهای ریاضی عمومی و معادلات بر می گرده به ضعف اونها در مطالبی که باید قبل از دیپلم یاد می گرفته اند ولی متاسفانه گول نمره های پفکی آموزش و پرورش را خورده اند. شما اگر بخواهید در ترم دوم به مشکل برخورد نکنید باید قسمتهایی از ریاضیات دبیرستان که مربوط به عبارتهای جبری و مثلثاتی می شود و همینطور مبحث هندسه تحلیلی را به طور دقیق مجددا بخوانید و یاد بگیرید. موفق باشید
پاسخ: سلام من نمیدونم برای انجام این کار چه وسایلی در اختیار داریم. مثلا با یک گونیا که دو طرف اون بطور مشابه مدرج شده باشه میشه این کار رو انجام داد. نوک گونیا رو میذاریم روی مرکز دوران . هر نقطه ای رو که می خواهیم دوران بدیم یک ضلع گونیا رو با اون مماس میکنیم و روی ضلع دیگه تصویر اون رو علامت می زنیم. اگر گونیا مدرج نباشد میشه از پرگار کمک گرفت. سلامت باشید
پاسخ: سلام از اظهار محبت شما ممنونم در مورد سوالی که پرسیدید باید بگم که نظر من کاملا مشخصه. وقتی شما به چشم خودتان دیده اید که به نمرات بالای 10 ارفاق نکرده ام پس مطمئن باشید که به نمرات زیر 10 هم ارفاق نکرده ام. من برای دانشجوی ارشد هم نمره 4 گذاشته ام. ما باید سعی کنیم به دانشجو و خانواده دانشجو دروغ نگوییم. وقتی که نمره واقعی دانشجو 2 هست اگر حتی نمره 3 یا 4 هم بگذاریم دروغ گفته ایم. دانشجویی که در طول ترم به اندازه نمره 4 درس نخوانده لیاقت دلسوزی رو نداره و ما نباید دایه مهربان تر از مادر باشیم. کسانی هم که نمرات اضافی می دهد به فکر دانشجو نیستند آنها خودشان یک مشکلاتی دارند که می خواهند با نمره های الکی بر روی مشکلات خود سرپوش بگذارند و به این وسیله دهن دانشجو را ببندند. کسی که در طول ترم نصف کلاسهایش را تعطیل کرده است مطمئنا جرآت گذاشتن نمره واقعی را ندارد. در مورد مشروطی دانشجو هم شما مقصر نیستید که بخواهد عذاب وجدان داشته باشید. یک دانشجو هیچوقت به خاطر یک درس مشروط نمی شود. وقتی دانشجو مشروط می شود یعنی هیچ درسی را مثل بچه آدم نخوانده است. پس لیاقت کمک شما را ندارد. از طرف دیگر وقتی دانشجو مشروط می شود ترم بعد حداکثر 14 واحد می گیرد و فرصتی پیدا می کند که نمره های بهتری بگیرد و معدل خود را کمی افزایش دهد. وقتی که شما کاری کنید که از مشروطی بیرون بیاید ترم بعد هم 20 واحد درسی می گیرد و در تمام درسها نمره های خراب می گیرد و موی دماغ چند نفر دیگر می شود. سلامت باشید
پاسخ: سلام یلدای قبلی رو با تاخیر تبریک میگم. برای جبرانش یلدای بعدی که فقط 363 روز دیگه میاد رو پیشاپیش تبریک میگم. تازگیها محمدعلی از این مواد نیروزا تبلیغ میکنه ! من یاد شماها ( مصطفی و سالار ) افتادم. خوبه برید بخرید یه کم بین پوست واستخونتون فاصله بیفته . البته زیاده روی نکنید که مثل محمدعلی بشین . پولش رو هم بهش بدبد که ضرر نکنه. سلامت باشید
پاسخ: سلام
شما لطف دارید. مشابه همون کتاب مثلثات ، 6 کتاب دیگه هم از انتشارات فاطمی هست که احتملا پشت جلد کتاب مثلثات بعضی از اونها معرفی شده اند. یکی در مورد نظریه اعداد ، دو تا در مورد عبارتهای جبری ، یکی در مورد مبانی ریاضی و منطق و . . . . اونها هم کتابهای خیلی خوبی هستند که از سطح دبیرستان زمان ما هم یک کم بالاتر بودند.
موفق باشید
پاسخ: سلام
در حالت کلی ادامه تحصیل در ارشد ریاضی با لیسانسهای دیگه کار اشتباهی هست. متاسفانه کنکور بی در و پیکر و فرمالیته ای که برگزار میشه اجازه ادامه تحصیل هرکس با هر مدرکی رو در هر رشته ای که دلش بخواد اجازه میده.
اما در مورد یک شخص خاص شاید اشکال نداشته باشه به شرط اینکه خود اون شخص علاقه داشته باشه و یه سری درسهای مهم و پیش نیاز رو خونده باشه. معمولا کسانی که از ریاضی محض به ریاضی کاربردی هم میرن یه مقدار لنگ میزنن و کسانی که از ریاضی کاربردی به ریاضی محض برن بیشتر به مشکل می خورن.
بنابر این شما باید یه فکری برای بعد از کنکور و قبولی بکنید. چون توی این کنکور مسخره که مردودی نداره بالاخره یه جایی قبول میشید. موفق باشید
پاسخ: سلام بر سالار عبدی نصیحتهای صادقانه تو رو به عنوان یکی از زجرکشیده های سابق گذاشتم که چراغ راه روندگان امروز و آینده باشه . چه سختیهایی که کشیدید . حیف که درختهای نزدیک کتابخونه و سالن مطالعه زبون ندارن وگرنه خاطرات زیادی می تونستن تعریف کنن از فلاکس چای و غذا گرفتن در ظرف یک بار مصرف و رفتن به سالن مطالعه برای پیک نیک. مطمئنا در و دیوار و سقف و کف سالن مطالعه هم آرزو دارن که سالار عبدی و بر و بچ رو یه بار دیگه ببینن. هر جا هستی سلامت باشی.
پاسخ: سلام به نظر میاد شما آقای " رضا شکری نائی " با شماره دانشجویی 9427843 باشید.
شما همین مطلبی رو که برای من نوشتید لطف کنید با توضیحات کاملتر برای مدیر گروه و رییس دانشکده خودتون بنویسید. در ضمن توضیح بدید که از همین امتحان ساده ای که گرفته میشه ترم اول از 120 نمره پایان ترم 26 گرفتید اما در ترم دوم 88 ( از 120 ) گرفته اید. دلیل گرفتن نمره کم در ترم اول و دلیل گرفتن نمره خوب در ترم دوم را هم برای آنها توضیح بدهید. دانشکده ریاضی یک حداقلی رو برای امتحانات در نظر میگیره و دیگه از این ساده تر امکان نداره . همین ترم قبل که شما مدعی هستید امتحان ساده بوده از 310 نفر که اول ترم ثبت نام کردند کمتر از 80 نفر نمره قبولی گرفته اند و خوبه که شما که دو مرتبه سر کلاس ریاضی1 نشسته اید دلیل نمره نگرفتن خیلی از دانشجویان را برای مسئولین دانشکده تون توضیح بدید شاید حرف شما را باور کنند. موفق باشید
پاسخ: سلام وضعیت بد آموزش و پرورش برای همه واضح و روشنه اما یه عده که کاری از دستشون بر نمیاد یه عده ای هم که خودشون در ایجاد وضعیت نقش داشتن و طبیعتا حاضر نیستن به اشتباهاتشون اعتراف کنن و برن کنار شاید یکی پیدا شد که حداقل دلش به حال ملت و مملکت بسوزه و یه کار مثبتی انجام بده. وضع بد آموزش و پرورش باعث شده یه عده ای به نون و نوایی برسن. وقتی سیستم آموزشی عوض بشه و حتی وقتی یه کتاب درسی هر سال تجدید چاپ میشه ، یه عده ای از تالیف و طراحی و چاپ و کاغذ کتابها سود می‌ برن و یه عده ای هم توی انتشارات بیرون از چاپ راهنمای درس و نمونه سوالات طبقه بندی شده و دسته بندی شده و . . . سود می‌ برن. مسئولان مدرسه ها هم که با چشم خودشون می‌ بینن خیلی از خونواده ها برای پرداخت همون 30 هزار تومن کتاب درسی مشکل دارن برای اینکه از قافله عقب نمونن بچه ها رو تشویق می‌ کنن و کتابهای فلان موسسه و بهمان انتشاراتی رو تبلیغ می‌ کنن و چند برابر پول کتابهای آموزش و پرورش رو از جیب خونواده ها بیرون می‌ کشن.
در مورد دانشگاه فرهنگیان هم باید بگم که طراحان اون فقط به یک چیز فکر کردند و اون هم جیب مبارک خودشون بوده. مثل خیلی از کارهای دیگه دولت احمدی نژاد. وقتی دانشگاه دایر شد رییس و معاون و مدرس و کارمند و . . . میخواد اینجوری یه درآمدی – شاید هم درآمدهایی - برای یه عده ای از دور و بری هاشون جور میشه . دیگه بقیه اتفاقاتی هم که پیش بیاد به اونها ربطی نداره.
گفتن این حرفها هیچ فایده ای نداره . تا وقتی که برای هر موردی توی مملکت کسانی حرف اول و آخر رو بزنن که تخصصی توی اون مورد ندارن وضعیت همینجوری خواهد بود. وقتی که برای انتخاب رییس یک دانشکده یا مدیر گروه نظر همه اهمیت داره غیر از نظر اعضای هیات علمی . تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل . سلامت باشید
پاسخ: سلام اون طول عمود مشترک نیست . فاصله دو خط متنافر هست و کوتاهترین پاره خطی که یک نقطه از یک خط رو به یک نقطه از خط دیگه وصل می کنه. اگر همون دو تا نقطه رو پیدا کنید معادله خط نوشته میشه. موفق باشید
پاسخ: سلام پیدا کردن عمود مشترک دو خط متنافر یک مساله کاملا معمولی در هندسه تحلیلیه. به احتمال زیاد باید توی پیش دانشگاهی هم باشه . موفق باشید
پاسخ: سلام و درود بر دوست عزیز علی کرمانی اصل گنبدی نژاد از اظهار محبت شما ممنونم از قدیم گفتن " دیوار رو از یک رو کاهگل نمیکنن " بنابر این مطمئنا آقای نظری هم در مورد جایی که شما تدریس میکنی همین نظر رو داشته باشه . امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشید.
پاسخ: سلام هنوز این شروع کاره . به قول استاد فروهنده که میگفت احتمالا ما زنده باشیم و ببینیم که از هند و بنگلادش معلم وارد کنن . مشکل آموزش و پرورش و افرادی که فقط توی وزارتخونه به همه چیز فکر می کنن جز " آموزش و پرورش " یک طرف ، سطح فکر خانواده ها هم به حد افتضاحی رسیده . الان مثلا پدر و مادرها هم همه لیسانس یا بالاتر دارن اما سطح فکر خیلیها شون از مادر و پدرهای بیسواد 30 سال قبل پایین تره. قبلا پدر و مادرها برای حرف معلم و ناظم و . . . ارزش قایل بودند الان خیلی راحت جلوی بچه به معلمش توهین می کنند دیگه از بچه ها چه توقعی هست. سلامت باشید
پاسخ: سلاماون کسانی که دستور دادند درسها 3 واحدی باشن نه به فکر دانشجو بودند و نه به فکر استاد . مطمئنا سابقه تدریس نداشتند اما سابقه تحصیل رو نمیدونم. از نظر معدل هم شما نگران نباشید همونجور که توی آموزش و پرورش همه دانش آموزها ممتاز و نخبه هستند اینجا هم همینجوره وقتی دانشجوی ارشد یا دکتری پدر و مادرش رو میاره که براش نمره بگیرن الحمد لله وضع معدلها بد نیست . اگر وقت داشتید شماره 146 خبرنامه انجمن ریاضی رو از سایت انجمن ریاضی www.ims.ir دانلود کنید و بخونید. همون کسانی که در وضعیت ایجاد شده برای آموزش و پرورش و آموزش عالی دخیل بودند هم صداشون در اومده . سلامت باشید
پاسخ: سلام
به نظر من اولویت با درس ریاضی3 هست چون از دروس الزامیه و شما مجبور هستید اون رو بگذرونید اما درس سیستمهای دینامیکی رو میشه با درسهای دیگه ای جایگزین کرد. در ضمن درس ریاضی3 از نظر پیش نیاز بودن برای درسهای دیگه هم در اولویت قرار میگیره. موفق باشید
پاسخ: سلام رشته ریاضیات و کاربردها هم یکی از هزاران خرابکاری دوره احمدی نژاد به حساب میاد که بدون هیچ کار کارشناسی انجام شد. درسها رو 3 واحدی کردند و سرفصل اونها رو هم یا تغییر ندادند یا گذاشتند به عهده دانشگاهها که بعد از 6 سال هنوز هم حالت آزمایش و خطا داره و هیچ ثباتی پیدا نکرده. سرفصل آنالیز ریاضی1 قدیم که 4 واحد بود رو نه تنها کمتر نکردند بلکه اضافه هم شده اما ساعت تدریس کمتر شده. مبانی ریاضی هم همینطور. طبیعتا وقتی دانشجو درسهای 3 واحدی میگیره تعداد درسهای هر ترم افزایش پیدا میکنه مثلا یک دانشجو اگر بخواد 18 واحد بگیره حداقل 7 درس میشه و این برای یه رشته ای مثل ریاضی که باید دانشجو تمرکز زیادی روی درسها داشته باشه جالب نیست. اینها مثلا می خواستند دانشجوهای ریاضی رو بفرستن سراغ رشته های فنی و چند واحد از اونجا ها بگیرن . اما دانشجوها هم میرن از دروس حسابداری و مدیریت میگیرن و معدلشون رو می برن بالا . موفق باشید
پاسخ: سلام اول باید از اشتباه قبلی خودم عذرخواهی کنم چون باید می گفتم : برای شما و پدر وروجکها صبر ارزو میکنم. در مورد سوال شما باید بگم که داشتن کار پژوهشی به صورت مقاله یا تحقیق یا . . . در مصاحبه یک امتیاز مثبت هست و وقتی که دو داوطلب در شرایط تقریبا مشابهی باشند میتونه باعث برتری یکی از اونها بشه. اما نمراتی که در آزمون به دست اومده هم مد نظر مصاحبه کننده ها هست. اون کسی که درصدهای آزمونش ضعیف باشه اگر 4 تا مقاله هم داشته باشه خیلی مورد پسند افراد نخواهد بود. سلامت باشید
پاسخ: سلام
شما خودتون باید متوجه بشید که کدوم قسمتها رو ضعیف هستید و یا اگر ضعیف نیستید چرا توی امتحان نتیجه نمیگیرید.
اما به نظر من شما در ریاضیات دبیرستان ضعیف هستید. شما باید جبر و مثلثات دبیرستان رو خوب بلد باشید اون وقت توقع داشته باشید که مطالب ریاضی رو متوجه بشید. در هر مساله ریاضی عمومی از جبر یا مثلثات و یا هر دوی اونها استفاده میشه بنابر این چاره ای ندارید که اونها رو بلد باشید.
اشتباه دیگه شما اینه که وقتی ریاضی1 بلد نیستید توقع دارید که معجزه بشه و ریاضی2 و معادلات هم نمره خوبی بگیرید. معجزه رو نمیشه انکار کرد اما نه برای هر کسی و نه هر وقت که ما دلمون میخواد. برای درس ریاضی1 باید حداقل روزی 2 ساعت وقت بذارید و مساله و تمرین حل کنید. در کنار اون هم جبر و مثلثات دبیرستان رو هم بخونید. اون وقتی که دوره دبیرستان باید برای این مباحث صرف می کردید و نکردید حالا باید وقت بگذارید موفق باشید
پاسخ: سلام من که صورت سوال رو متوجه نشدم . الان درمورد تابع f(x)=0 روی بازه [0,1] تصویرمعکوس هر دنباله کوشی یک دنباله کوشی هست و f پیوسته یکنواخت هم هست. الان این مثال نقض هست یا نه ؟
پاسخ: سلام از اینکه بعد از مدتها به یاد من هم بودید ممنونم برای وروجکهای شما تندرستی و برای شما و مادرشون صبر و اجر آرزو می کنم. در مورد آزمون دکتری سعی کنید نمونه سوالهای چند سال گذشته رو از سایت سازمان سنجش بگیرید. اگر آزمون جدید تغییرات عمده ای نداشته باشد تا حد زیادی به شما کمک می کنه روی چه مباحثی بیشتر سرمایه گذاری کنید. طبیعتا هر موضوعی که سطح معلومات شما بیشتره رو باید بیشتر بخونید چون احتمال جواب دادن به سوالهای اون بیشتره ولی بقیه مباحث رو هم حتما بخونید چون توی اونها هم چندتا سوال ساده وجود داره . زبان رو هم جدی بگیرید ( البته اگر ضعیف هستید ) سلامت و موفق باشید
پاسخ: سلام اول چندتا مثال عددی بزنید ببینید درسته یا نه . بعد روی محور اعداد نقاط رو علامت بزنید ببینید چی میشه . بعدش برید سراغ اثبات جبری