پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1385
پدیدآورندگان:
حسین ایزی [پدیدآور اصلی]، محمدجواد مغربی[استاد راهنما]
چکیده: جریان جت با شرایط فیزیکی دلخواه به جهت آنکه دارای کاربردهای عملی و صنعتی فراوانی است در زمره مهمترین مباحث مکانیک سیالات قرار گرفته است و به همین دلیل از همان زمانیکه علم مکانیک سیالات بنا نهاده شده است مبحث فوق مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. هرگاه یک سیال جدیدی درمومنتوم بالا داخل یا سیال ساکن یا دانسیته یکسان پاشیده شود یک جت تشکیل می شود.جت ها از لحاظ هندسه منفذ به دو نوع صفحه ای ومدور تقسیم بندی می شوند. به دلیل هندسه خاص جت های مدور، اینگونه بیشتر مورد توجه محققین قرار گرفته است. از این رو با توجه به فقر اطلاعاتی در مورد جت های صفحه ای دو بعدی، تلاشی برای شناخت بهتر اینگونه جریان انجام شده است. در این بررسی سعی شده به کمک شبیه سازی عددی و بدور از هرگونه مدل سازی ویا فرضی برای ساده سازی جریان جت دوبعدی غیر قابل تراکم را به روش حل عددی مستقیم تحلیل کنیم و پدیده خود تشابهی درپروفیل سرعت وگردابه مورد بررسی قرارگیرد. چگونگی ارتباط سرعت خط مرکزی و نیم عرض جت با فاصله از ورودی جت نیز مورد توجه قرار گرفته است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ندارد

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)