پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
مریم اکبری [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: چکیده توسعه شبکه جهانی اینترنت در دهه‌های اخیر، امکانات متنوع و جدیدی را برای کاربران به وجود آورده است. امکان تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی یکی از بهترین قابلیت‌های کاربردی فراهم شده برای کاربران اینترنت، است. خرید و فروش در دنیای اینترنت، بیش از هر چیز، به تبلیغات، تصاویر و اطلاعات درج شده از محصول بستگی دارد. حتی می‌توان گفت، تجربه واقعی کاربران از محصولات، در خرید اینترنتی، به اندازه تبلیغات، تأثیر گذار نیست. مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی، بر اساس تصادف و به طور اتفاقی، تصمیم به خرید یک محصول خاص نمی‌گیرند؛ بلکه مجموعه‌ای از عوامل در تصمیم گیری آن‌ها دخیل است. در این تحقیق پنج معیار موثر در خرید آنلاین و زیر معیار‌های آن‌ها بررسی می‌شوند. هدف از این تحقیق ارائه قواعد مرتبطی است که رابطه بین معیار‌های مورد بررسی و رضایت و وفاداری مشتریان نشان می‌دهد. عوامل و معیار‌ها با استفاده از روش کنترل کیفی فازی مورد بررسی قرار گرفت، سپس با استفاده از تئوری راف و نرم‌افزار روزتا قوانین مربوطه استخراج گردید. روش انجام پژوهش حاضر از نظر ماهیت از نوع تحقیقات کمی و به لحاظ هدف آن از نوع کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان فروشگاه‌های آنلاین مواد غذایی در مناطق 6 و 7 و 11 تهران می‌باشد. با توجه به الگوهای استخراج شده، نتایج نشان دهنده این موضوع است که معیار‌های کیفیت و خدمات دارای اهمیت بسیار زیادی برای مشتریان می‌باشند و فروشگاه‌های آنلاین توجه خود را به این معیار‌ها معطوف نمایند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#واژگان کلیدی: وفاداری #رفتار مشتری #رضایت مشتری #تئوری راف #شاخص مروجین خالص (NPS) #کنترل کیفی فازی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)