اخبار و رویدادها: حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در لیست دانشگاه های برتر ایران در حوزه کارآفرینی و نوآوری

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در لیست دانشگاه های برتر ایران در حوزه کارآفرینی و نوآوری
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸- ۱۴:۳۸:۱۶

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در لیست دانشگاه های برتر ایران در حوزه کارآفرینی و نوآوری

به استناد پایگاه ملی یونیرف، دانشگاه صنعتی شاهرود در لیست دانشگاه های برتر ایران در حوزه کارآفرینی و نوآوری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به استناد پایگاه ملی یونیرف این دانشگاه در لیست دانشگاه های برتر ایران در حوزه کارآفرینی و نوآوری قرار گرفت.

دانشگاه صنعتی شاهرود در یک ماه گذشته با تلاش و همت جهادی بدنه دانشگاه، پس از دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف در مقام سومین دانشگاه دارای بدنه فعال کارآفرینی و نوآوری در پایگاه ملی یونیرف ثبت شود.

شاخص کارآفرینی و نوآوری دانشگاه ها برای اولین بار توسط پایگاه یونیرف معرفی شد، این شاخص نشان دهنده میزان اهمیت کارآفرینی و نوآوری در هر دانشگاه می باشد و بر اساس تعداد مرکز نوآوری و فناوری، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب دهنده ها، فضای کار اشتراکی، استارتاپ ها، استارتاپ های شکست خورده (با تاثیر مثبت) و شرکت های دانشگاهی محاسبه می شود.

شتاب دهنده شاهکار در فضای این دانشگاه به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم های استارتاپی را به عهده دارد. این شتاب دهنده در سامانه اکوسیستم (اجزا کارآفرینی کشور) ثبت شده و از دو ماه اخیر باعث ارتقا رتبه دانشگاه در یونیرف مرجع دانشگاه های ایران به A+ شده است. همچنین توان و همت مجموعه بر آن بوده است تا تیم های استارتاپی در حوزه های گوناگون را شکل داده و هدایت نماید.

 در حال حاضر این شتاب دهنده در مجموعه اکوسیستم کشور (WWW.ECOSYSTEM.IR)  ثبت شده و در حال خدمت رسانی به بیش از پانزده تیم استارتاپی می باشد. این فعالیت باعث ارتقا شاخص کارآفرینی و نوآوری دانشگاه در یونیرف (WWW.UNIREF.IR) شده است. بیش از صد جلسه و نشست با بدنه و اکوسیستم کارآفرینی استان و بیش از بیست تیم گزینش شده جهت استقرار در شتاب دهنده از شاخص ترین فعالیت های این مجموعه می باشد.

پایگاه ملی یونیرف https://www.uniref.ir/Ecosystem

Untixtled


کلمات کلیدی: #رتبه #برتر #دانشگاه #صنعتی #شاهرود #کارآفرین #نوآوری
12345