اخبار و رویدادها: نشستی به منظور انعکاس اخبار دانشگاه ها در بخش ویژه خبری صدا و سیما

نشستی به منظور انعکاس اخبار دانشگاه ها در بخش ویژه خبری صدا و سیما
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸- ۱۰:۴۷:۱۱

نشستی به منظور انعکاس اخبار دانشگاه ها در بخش ویژه خبری صدا و سیما

نشست هم اندیشی راه اندازی بخش ویژه خبری دانشگاه ها با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان، معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیما و نیز نمایندگان دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، با توجه به اینکه یکی از محورهای اساسی توسعه استان سمنان، بخش آموزش عالی است و مراکز آموزش عالی و فناوری استان، سهم قابل توجهی از تولیدات علمی و پژوهشی کشور را به خود اختصاص داده اند، نشستی با عنوان " هم اندیشی بخش ویژه خبری دانشگاه در صدا و سیما مرکز سمنان " با حضور  مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان، معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیما و رئیس و معاونین دانشگاه های استان سمنان، روز یکشنبه 26 آبان ماه جاری در محل سالن جلسات میثاق دانشگاه سمنان برگزار شد.

دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان در این نشست به ظرفیت های بیان شده و پتانسیل های مطلوب صدا و سیمای مرکز سمنان در انعکاس اخبار استان اشاره نمود و گفت: حجم بالای جمعیت دانشجویی و فعالیت دانشگاه‌های مختلف در استان ضرورت ایجاد بسته ویژه خبری دانشگاه را برای انعکاس دستاوردهای مختلف علمی دانشگاهیان استان دوچندان می کند .

رئیس دانشگاه سمنان در این نشست با اشاره به محدود بودن زمان مجموعه های خبری صدا و سیما و از سویی دیگر با توجه به اهمیت موضوع علم و فناوری خواستار ایجاد یک باکس خبری مستقل با موضوع دانشگاه ها شد .

وی افزود : انعکاس دستاوردها، اختراعات و یافته‌های علمی دانشگاهیان باعث آشنایی قشرهای مختلف جامعه از جمله صنایع استان با این دستاوردها می‌شوند و همچنین می‌تواند در حل مشکلات آنها مؤثر باشد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان نیز در این نشست بر داشتن علم روابط عمومی برای فعالان این بخش از دانشگاه ها تأکید کرد و گفت:  تولید خبر در روابط عمومی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا با پرورش سوژه‌ها و ظرفیت‌‌های موجود در دانشگاه‌ها به سوژه سازی برای فعالان رسانه ای کمک می‌کند .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی توکلیان با بیان اینکه صدا و سیما، روابط عمومی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیست، افزود : روابط عمومی دانشگاه‌ها باید این قابلیت را داشته باشند تا با کمک پتانسیل‌های موجود و تولید خبر دستاوردهای علمی را به خوبی منعکس نمایند.

شهاب سلیمانی معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز سمنان نیز با اشاره به پخش اخبار استان از شش بخش خبری صدا و سیما گفت: از پیشنهاد ایجاد بسته خبری دانشگاه استقبال می‌کنیم و عملیاتی شدن این موضوع، همکاری مداوم دانشگاه‌ها با معاونت اطلاعات و اخبار را می‌طلبد .

ایشان با بیان اینکه امکانات صدا و سیما در پوشش اخبار دانشگاه‌های سطح استان محدود است، افزود: در این زمینه روابط عمومی ها باید با تجهیز واحد خود به ما کمک کنند و این آمادگی در صداوسیما برای آموزش افراد معرفی شده نیز وجود دارد.

سلیمانی با اشاره بر اهمیت رسانه ای شدن اخبار، تصریح کرد : یکی از سیاست‌های ما با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب انعکاس دستاوردها ، نوآوری‌ها و تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری است.

800_10

دکتر حمید آقاجانی مشاور و رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این جلسه گفت: باید برای معرفی دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های آنها زمان بیشتری صرف شود و انعکاس توانمندی های دانشجویان در زمینه های مختلف بسیار مهم و ضروری است. وی همچنین به ارتباط بیشتر صنعت با جامعه و معرفی توانمندی های دانشگاه ها طی گزارشات دوره ای تاکید نمود.

در ادامه این نشست مسائلی از جمله برگزاری میزگردهای علمی با موضوعات مختلف، راه اندازی این باکس خبری در بخش‌های مختلف خبری حداقل به صورت هفته‌ای یک بار، انعکاس دستاوردهای علمی و مقالات به زبان ساده و قابل فهم برای عموم مردم، ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و مردم و تولید محتوای سلامت درجهت افزایش سطح سلامت جامعه و تغییر سبک زندگی مردم برای کمک به کنترل بیماری‌هایی از قبیل، دیابت، فشار خون و اعتیاد نیز توسط حاضرین درجلسه مطرح گردید.

لازم به ذکر است در راستای بهره مندی جامعه دانشگاهی از این ظرفیت و تنویر افکار عمومی از دستاوردها و خدمات جامعه دانشگاهی، بخش ویژه اخبار دانشگاه های استان سمنان راه اندازی می شود.

 

 

12345