اخبار و رویدادها: برگزاری كارگاهی ویژه كاركنان خانم دانشگاه

برگزاری كارگاهی ویژه كاركنان خانم دانشگاه
یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷- ۰۸:۰۸:۳۱

برگزاری كارگاهی ویژه كاركنان خانم دانشگاه

كارگاه اصول ارگونومی و پیشگیری از آسیبهای عضلانی – اسكلتی ویژه كاركنان خانم دانشگاه صنعتی شاهرود طی دو روز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، كارگاه اصول ارگونومی و پیشگیری از آسیبهای عضلانی – اسكلتی ویژه كاركنان خانم این دانشگاه با حضور دكتر محمد حسین رضوانی متخصص حركت درمانی و عضو هیات علمی دانشكده تربیت بدنی دانشگاه به عنوان مدرس این دوره طی دو روز چهارشنبه و شنبه 5 و 8 دی ماه سال جاری در محل تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار گردید.

IMG_0139

در این كارگاه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص اصول ارگونومی و پیشگیری از آسیبهای عضلانی – اسكلتی، تغییر سبك و شیوه زندگی، ارتباط كار متعادل و سلامتی، عوارض ناشی از كار بیش از توان، روش های كنترل عوامل ایجاد كننده مشكلات جسمانی  در محیط كار، فیزیولوژی كار، مهندسی انسان، بیومكانیك كار، آنتروپومتری كار  و عوارض كار، در خصوص اختلالات اسكلتی – عضلانی مرتبط با كار از جمله علل شایع  و پیشگیری بیماریهای اسكلتی – عضلانی، ستون مهره ها و وضعیت  صحیح ستون فقرات اشاره شد.

رضوانی در ادامه این كارگاه آموزشی با بیان عوامل موثر برتناسب اندام(قامت)، عوامل بر هم زننده تناسب اندام، پیشگیری از كمردرد، شیوع درد گردن، به مزایای جسمانی وضعیت مطلوب بدنی پرداخت.

در طول هر دو جلسه كاركنان خانم دانشگاه با انجام تمرینات اصولی و ورزشی مرتبط با نیازمندی ها در محل كار با روش های كنترل عوامل ایجاد كننده مشكلات جسمانی  در محیط كار و برخی حركات صحیح جهت پیشگیری و درمان مشكلات بدنی آشنا گردیدند.

IMG_0151

 

12345