اخبار و رویدادها: دیدار دكتر فاتح با كارمندان حوزه پژوهش دانشگاه

دیدار دكتر فاتح با كارمندان حوزه پژوهش دانشگاه
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷- ۱۴:۲۶:۴۸

دیدار دكتر فاتح با كارمندان حوزه پژوهش دانشگاه

كارمندان حوزه پژوهش دانشگاه صنعتی شاهرود با رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، كارمندان حوزه پژوهش دانشگاه با دكتر محمد مهدی فاتح رئیس این دانشگاه روز سه شنبه 27 آذر ماه جاری در محل تالار اجتماعات سالن كتابخانه پردیس مهندسی و فناوری های نوین دیدار و گفتگو كردند.

IMG_0014

دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این دیدار ضمن خیرمقدم و تقدیر از اقدامات موثر بخش های امور پژوهشی، فناوری و ارتباط با صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، كتابخانه، چاپ و نشر و مجلات، اداره كارآفرینی، آزمایشگاه مركزی و مركز رشد و تمامی واحدهای مرتبط با حوزه پژوهش دانشگاه، به بهره مندی از جایگاه و اعتبار دانشگاه تاكید نمود و گفت: ما در دانشگاه به نوعی همه در یك كشتی هستیم و باید همراه و همدل با هم امورات را پیش ببریم همان طور كه تاكنون با زحمات همكاران درخت دانشگاه به بار نشسته است.

IMG_0073

دكتر فاتح : تاكید بر جهت گیری اجرایی دانشگاه

ایشان با تاكید بر تكریم مراجعه كنندگان و پیگیری مطالبات قانونی و تسهیل امور در چرخه امور اجرایی به ارئه خدمات بهتر و تعامل با ارباب رجوع اشاره نمود.

رئیس دانشگاه به بیان برخی افتخارات اخیر علمی دانشگاه پرداخت و افزود: رشد صعودی مقالات، افتخارات علمی و گستردگی قراردادهای دانشگاه با صنعت، رشد 5 درصدی دانشجویان نسبت به سال گذشته، تجهیز آزمایشگاه ها در تراز ملی، ارتقای جایگاه دانشگاه در شبكه آزمایشگاهی علمی ایران و آزمایشگاه های راهبردی كشور از جمله بازخوردهای مثبت تلاش مجموعه دانشگاه است.

اهمیت كسب درآمدهای دانشگاه و ترویج آموزش و كارآفرینی

دكتر فاتح توسعه خدمات دانش بنیان و همچنین توسعه زیرساخت های كارآفرینی را از جمله اقداماتی مطرح نمود كه سبب حركت به سوی دانشگاه كارآفرین می گردد، وی همچنین خاطر نشان كرد: قراردادهای تحقیقاتی، خدمات آزمایشگاهی و مهندسی، كنفرانس ها و كارگاه ها، دوره های آموزش آزاد، دوره های مجازی و خدمات به شركت های فناور و دانش بنیان از جمله عوامل موثر در توسعه خدمات دانش بنیان است و حمایت از تاسیس شركت های فناور، راه اندازی استارتاپها و شتاب دهنده ها، توسعه مركز رشد دانشگاه، توسعه خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره، مهندسی و آزمایشگاهی، ترویج و آموزش كارآفرینی و مهارت آموزی و تقویت محتوی دروس عملی، كارآموزی و كارورزی می توانند سبب توسعه زیرساخت های كارآفرینی در دانشگاه گردند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 2018 سرانه مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه در ISI را 2 پیش بینی نمود، در حالی كه این سرانه برای اعضای هیات علمی در كشور 7/. می باشد.

 ایشان در ادامه اهمیت صرفه جویی، نگهداری از وسایل، تجهیزات و ساختمان ها، انجام تعهدات قبلی و پرهیز از تعهدات جدید، خرید تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز و ضروری، كسب درآمد و ارایه خدمات را به عنوان سیاست های اقتصادی دانشگاه عنوان نمود.

دانشگاه در حركت به سوی دانشگاه كارآفرین

دكتر فاتح با اشاره به رتبه بندی تایمز در سال 97 و قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه 29 دانشگاه دیگردر جمع دانشگاه های برتر جهان و كسب عنوان دانشمند یك در صد برتر دنیا توسط عضو هیات علمی این دانشگاه، توسعه خدمات دانش بنیان و همچنین توسعه زیرساخت های كارآفرینی را از جمله اقداماتی مطرح نمود كه سبب حركت به سوی دانشگاه كارآفرین می گردد.

دكتر علی دستفان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این دیدار ضمن خیرمقدم و تشكر جهت برگزاری این جلسه، به معرفی اجمالی این حوزه و تعداد كارمندان مشغول به فعالیت پرداخت و بخشی از نیازمندی های این حوزه را مطرح نمود.

در ادامه این دیدار صمیمی حاضرین بخش های مختلف حوزه پژوهش به بیان اظهار نظرها، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر، دكتر فاتح در خصوص برخی موضوعات مطرح شده به بیان توضیحاتی پرداخت.

 

 

12345