اخبار و رویدادها: دیدار دكتر فاتح با حوزه معاونت آموزشی دانشگاه

دیدار دكتر فاتح با حوزه معاونت آموزشی دانشگاه
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷- ۱۵:۰۶:۳۶

دیدار دكتر فاتح با حوزه معاونت آموزشی دانشگاه

كارمندان حوزه معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود با رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، كارمندان حوزه معاونت آموزشی دانشگاه با دكتر محمد مهدی فاتح رئیس این دانشگاه روز دوشنبه 12 آذر ماه جاری در محل تالار اجتماعات كوثر دیدار و گفتگو كردند.

_MG_0015

در ابتدای این جلسه دكتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیرمقدم و تبریك روز دانشجو و همچنین هفته پژوهش به حضور حداكثری جامعه دانشگاهی در سفر رئیس جمهور به شاهرود تاكید نمود و خواستار مشاركت صد در صدی اعضای هیات علمی و كاركنان این دانشگاه شد.

فاتح آموزش را به عنوان چشم و ركن اصلی دانشگاه عنوان نمود و گفت: هم فكری، هم افزایی و بسیج عمومی جهت عبور از شرایط سخت اقتصادی و پیشرفت دانشگاه، برنامه ریزی برای كار در آینده و همچنین قدر شناسی از زحمات نیرو های مشغول به كار از جمله اهداف برگزاری چنین جلساتی است و امید داریم با بهره مندی از نظرات شما عملكرد بهتری در حوزه آموزش داشته باشیم.

رئیس دانشگاه با اشاره به گزارشی در خصوص تعداد اعضای هیات علمی، كارمندان، دانشجویان و رشته های مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین چهار پردیس مركزی، پردیس صنعت و فناوری های نوین، پردیس كشاورزی و پردیس معدن آموزشی به بیان فعالیت های حوزه معاونت آموزشی پرداخت و وضعیت شاخص های عمومی دانشگاه را رو به رشد دانست.

دكتر فاتح: با زحمات همكاران دانشگاهی درخت دانشگاه به بار نشست.

وی با اشاره به رتبه بندی تایمز در سال 97 و قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه 29 دانشگاه دیگردر جمع دانشگاه های برتر جهان و كسب عنوان دانشمند یك در صد برتر دنیا توسط عضو هیات علمی این دانشگاه طبق گزارش تامسون-رویترز، به تعداد و همچنین رشد صعودی مقالات دانشگاه در پایگاه های بین المللی و عقد قراردادهای تحقیقاتی با بیش از 200 سازمان ملی و شركت بزرگ از جمله قرارداد نفتی پرداخت و افزود: اعتبار این قراردادها نسبت به سال های گذشته رشد داشته است.

دانشگاه در حركت به سوی دانشگاه كارآفرین

دكتر فاتح توسعه خدمات دانش بنیان و همچنین توسعه زیرساخت های كارآفرینی را از جمله اقداماتی مطرح نمود كه سبب حركت به سوی دانشگاه كارآفرین می گردد. وی تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، تربیت دانش آموختگان كارآفرین، توسعه دانش، پژوهش و فناوری تقا محور، تولید مشاغل جدید، افزایش درآمدهای دانشگاه، اجرای برنامه اشتغال فراگیر و ارتقای رتبه دانشگاه را از جمله نتایج حركت به سوی دانشگاه كارآفرین عنوان نمود.

رئیس دانشگاه در ادامه سخنان خود به تكمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی با كمك درآمدهای دانشگاه پرداخت و تاكید كرد:امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی و محدودیت بودجه، همراهی و همكاری نیروهای دانشگاه و صرفه جویی در بخش های مختلف جهت پیشبرد اهداف اصلی را خواستاریم.

ایشان رسیدگی به معوقه های پرسنلی، اولویت بندی و صرفه جویی، تعیین تكلیف خریدهای قبلی، پرهیز از قراردادهای جدید و آمادگی خرید تجهیزات آزمایشگاهی را از جمله سیاست های اقتصادی دانشگاه بیان كرد. فاتح با بیان مشكلات و سختی های موجود در كشور صرفه جویی در زمینه های مختلف و نگهداری از وسایل، تجهیزات و ساختمان ها را لازمه توان دانشگاه جهت ارایه خدمات بیشتر به كاركنان داست.

_MG_0021

_MG_0017

دكتر گودرزی: آموزش ركن اساسی یك جامعه است.

كارمندان حاضر در این جلسه به بیان نقطه نظرات و انتقادات در بخش های مربوط به خود پرداختند و دكتر ناصر گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه به سوالات مربوط به این حوزه پاسخ داد و گفت: آموزش ركن اساسی یك جامعه است و امید داریم با برگزاری چنین جلساتی خدمت رسانی بهتری در این حوزه ارائه نماییم.. ایشان با اشاره به خلاصه ای از خدمات آموزشی طی یك سال اخیر به بیان توضیحاتی در خصوص مركز آموزش های آزاد جهت افزایش توانمندی های دانشجویان و همچنین گسترش دوره ها پرداخت.

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی در این جلسه برگزاری دوره ها، آزمون ها، جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تكمیلی با هدف سیاست گزاری آموزشی، برگزاری كمیسیون های تخصصی، آماده سازی پرونده دانشجویان برای طرح در كمیته موارد خاص، به روز كردن خدمات سامانه گلستان و همچنین فعالیت مركز استعداد های درخشان را از جمله فعالیت های این حوزه بیان نمود.

12345