اخبار و رویدادها: تاسیس اولین شتاب دهنده با نام "شاهكار" در دانشگاه صنعتی شاهرود

تاسیس اولین شتاب دهنده با نام "شاهكار" در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷- ۱۲:۰۶:۲۲



تاسیس اولین شتاب دهنده فضای كار اشتراكی و مركز نوآوری دانشگاه صنعتی شاهرود با نام "شاهكار" در سطح استان.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، شتاب دهنده، فضای كار اشتراكی و مركز نوآوری این دانشگاه با نام "شاهكار" همزمان با هفته جهانی كارآفرینی آغاز به كار كرد و شركت های فناور و هسته های استارتاپی مستقر در این مركز استارتاپى به زودی رونمایی و مستقر می شوند. این مركز فراتر از استانداردهای دانشگاهی ساخته شده است و در نظر دارد با تقویت استارتاپهای دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی فناوری های دانشگاهی برای دانشگاه درآمد زا شود.

به گفته دكتر سیدایمان حسینی سرپرست اداره كارآفرینی دانشگاه، به همت این اداره و با حمایت سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهای فعال در این حوزه، برنامه مركز نوآوری كلید خواهد خورد. ایشان همچنین افزود: فاز اول این شتاب دهنده و مركز نوآوری با همكاری شتاب دهنده آواتك به عنوان فعال ترین و بزرگ ترین شتاب دهنده كشور در قالب تفاهم نامه همكاری مشترك راه اندازی شد و در صورت ادامه حمایت ها فازهای توسعه برای آن در نظر گرفته می شود.

سرپرست اداره كارآفرینی دانشگاه در این باره افزود: این شتاب دهنده مجموعه ای شامل از شركت های دانش بنیان و فناور، استارتاپ های كارآفرین دانشجویى، شتاب دهنده هاى خاص و مربیان و مشاوران استارتاپی مى باشد و حضور و تجمع این گروه ها كنار همدیگر به هم افزایی و كمك به خلق ارزش افزوده منجر می شود.

یونس یونسیان به عنوان كارشناس مسئول شتاب دهنده و تیم های استارتاپى دانشگاه ضمن تقدیر  و تشكر از روند رو به توسعه و گسترش این گونه فعالیتها در دانشگاه افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تكمیل و توسعه فعالیتها از ضروریات این بخش است كه دانشگاه در این راستا برنامه های كوتاه مدت و میان مدتی را در دست اقدام دارد.

حسینی: در "شاهكار" ما به دنبال كارآفرینان استثنایی هستیم

حسینی همچنین ادامه داد:  در كنارِ مجموعه آواتك كه یك شتابدهنده كسب و كارهای نوپا است، ما به دنبال دانشجویانی هستیم كه حاضرند چشم انداز خود را محقق سازند. ما برای استارتاپ‌های نوپا كارگاه‌ و دوره‌های آموزشی تخصصی متناسب با نیاز آنها و بر مبنای الگوهای موفق جهانی برگزار می‌كنیم. ایشان محیط كاری مناسب را موجب افزایش خلاقیت، بهره‌ وری و بازدهی بالای تیم دانست و خاطر نشان كرد: ما برای دانشجویان فضایی پویا را فراهم می‌كنیم تا بتوانند از تجربیات مربیان و كارآفرینان برتر داخلی و خارجی بهره مند شوند و مربیان بر اساس تجربیاتشان آنان را راهنمایی نمایند.

تعامل اجتماعی و استفاده از تجربیات دیگران مهم ترین فایده این مجموعه هاست.

سرپرست اداره كارآفرینی دانشگاه كار كردن در چنین فضاهایی در كنار سایر افراد با سلایق مختلف و توانایی های منحصر به فرد را منجر به افزایش بهره وری و خلاقیت دانست و گفت: اگر یك تیم استارتاپی هستید ممكن است با مشكلاتی در كسب و كار خود مواجه شوید، به همین منظور اگر در یك فضای كار اشتراكی فعالیت كنید می‌توانید برای مسائل مختلف از افرادی كه آنجا هستند كمك بگیرید. گرافیست ها، برنامه نویس ها، حسابدار ها و نویسنده ها می‌توانند در مسائل مختلف به همدیگر كمك كنند و به پیشرفت یكدیگر یاری رسانند. همچنین در فضای كار اشتراكی علاوه بر پیدا كردن محلی برای كار از تجربه دیگران نیز استفاده مى شود و با افراد جدیدی آشنا مى شوند.

12345