اخبار و رویدادها: تقدير از جانبازان دانشگاه صنعتي شاهرود

تقدير از جانبازان دانشگاه صنعتي شاهرود
یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷- ۱۵:۵۳:۴۲



جانبازان دانشگاه صنعتي شاهرود به مناسبت بزرگداشت روز جانباز مورد تقدير واقع شدند

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود، به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره رشادتهاي جانبازان، روز شنبه 1 ارديبهشت ماه جاري مراسمي با حضور همكاران جانباز دانشگاه در محل تالار كوثر برگزار گرديد.

IMG_0001

دكتر محمد مهدي فاتح رئيس دانشگاه در اين مراسم ضمن تبريك و تهنيت، با اشاره به حوادث و رويدادهاي چهل ساله در منطقه خاورميانه گفت: اين  رويدادها در منطقه خاورميانه نشان مي دهد كه منافع ابرقدرتها و كشورهاي غربي در اين است كه منطقه هميشه در تلاطم باشد و تا زماني كه در اين منطقه نفت وجود دارد، هميشه جنگ هم است كه اثر آن را مي توان در كشورهاي همسايه شرق و غرب مشاهده كرد و تا زماني كه ما روي اصول خودمان باشيم، جنگ نيز ادامه دارد. وي لازمه حفظ استقلال و اهتزاز پرچم آزادي كشور را جانفشاني جانبازان عنوان نمود و افزود: جنگ و تحريم به روش هاي مختلف وجود دارد، اگر بخواهيم بر اصول خود پافشاري كنيم و اصرار داشته باشيم بايد هزينه آن را كه همين جانفشاني ها است پرداخت كنيم.

دكتر فاتح مشكلات داخلي از جمله  سوء استفاده از موقعيت ها، ايجاد تبعيض، بي توجهي به منابع، حق الناس و بيت المال، فساد اداري و فاصله طبقاتي را يك نمونه جنگ دانست كه به علت عدم استفاده بهينه از فرصت ها شكل مي گيرد و سبب مي شود كه مشكلات مردم بيشتر به چشم آيد. 

ايشان به حساسيت امروز كشور نسبت به دهه انقلاب و جنگ و همچنين به سنگيني بار مسئوليت تمام مردم تاكيد نمود و خاطر نشان كرد: اميد داريم خداوند توفيق دهد كه نهالي كه چهل سال پيش كاشته شده است هر روز بارورتر شود و تاريخ گواه صدقي از عملكرد خوب و موثر ما روي صفحات خود ببيند.

رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود حضور فعال در سطح منطقه را اصلي لازم براي امنيت كشور عنوان نمود و گفت:دشمنان متفاوتي در مسير پيشرفت ايران هستند و ما بايد اقدامات دفاعي خودمان را تقويت كنيم تا بتوانيم در مقابل تجاوزات احتمالي مقاومت كرده و با تفكر، دورانديشي و برنامه ريزي سبب پيشرفت كشور شويم.

دكتر فاتح با اشاره به شعار سال و تاكيد بر حمايت از مصرف كالاي ايراني خاطر نشان كرد: بايد با رونق توليد و اشتغال و مصرف كالاي ايراني سبب تقويت كيفيت كالاها گرديم و در دانشگاه ها با خريد كالاي ايراني سعي كنيم در توليدات داخلي و بالا بردن سطح اشتغال سهيم باشيم.

درادامه اين جلسه با بحث و تبادل نظر پيشنهاداتي مطرح گرديد و به سوالات همكاران توسط اعضاي هيات رئيسه دانشگاه پاسخ داده شد.

 


کلمات کلیدی: #تقدیر, روز جانباز, حمایت از کالای ایرانی
12345