اخبار و رویدادها: بازديد مديران آموزش و پرورش از قابليت هاي دانشگاه صنعتي شاهرود

بازديد مديران آموزش و پرورش از قابليت هاي دانشگاه صنعتي شاهرود
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶- ۱۷:۴۴:۰۸

بازديد مديران آموزش و پرورش از قابليت هاي دانشگاه صنعتي شاهرود

مديران دبيرستان ها و هنرستان هاي شاهرود به منظور آشنايي بيشتر با امكانات و دستاوردهاي دانشگاه صنعتي شاهرود، طي نشستي با قابليت هاي اين دانشگاه آشنا شدند.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود؛ مديران دبيرستان ها و هنرستان هاي شاهرود پيش از ظهر روز يكشنبه 6 اسفند ماه جاري طي جلسه اي با حضور دكتر محمد مهدي فاتح رئيس دانشگاه، مهندس فولاديان معاون متوسطه مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان و مهندس باباخاني رئيس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در محل سالن اجتماعات كتابخانه پرديس مهندسي و فناوري هاي نوين دانشگاه با قابليت ها، امكانات و دستاوردهاي اين دانشگاه آشنا گرديدند.

دكتر فاتح در ابتداي جلسه به بيان گزارش مختصري از وضعيت فعلي دانشگاه در خصوص اعضاي هيات علمي، دانشجويان، كارمندان، دانشكده ها، آزمايشگاه ها، رشته هاي مختلف موجود در مقاطع مختلف تحصيلي پرداخت. وي افزود: در دانشگاه صنعتي شاهرود با همت همكاران هيات علمي چندين مجله علمي پژوهشي منتشر مي شود كه يافته هاي جديد در سطح كشور در حوزه هاي مختلف به چاپ مي رسد. همچنين با اشاره به نشر  مقالات علمي پژوهشي در مجلات معتبر داخلي و خارجي، به عقد قراردادهاي پژوهشي و تحقيقاتي با شركتها و سازمان هاي ملي و منطقه اي پرداخت و افزود: دانشگاه صنعتي شاهرود با رويكرد صنعتي و ماموريت گرا با شعار حركت به سوي فعاليتهاي دانش بنيان و فناور زمينه ايجاد فضاي مناسب براي دانشگاه كارآفرين را دنبال مي كند تا بتواند فارغ التحصيلان خوبي را تربيت نمايد.

IMG_0036

رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود با اشاره به تاريخچه دانشگاه در جمع مديران دبيرستان ها به همكاري خوب بين آموزش و پرورش و دانشگاه ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه ها و ارتباطات بتواند منشا خير و بركت براي اين مجموعه ها و شهرستان شود.

دكتر فاتح با اشاره به اينكه دانشگاه صنعتي شاهرود يك دانشگاه تخصصي با جايگاه ملي و ماموريت توسعه آموزش، پژوهش و فناوري است، به توضيحاتي در خصوص اجراي طرح آمايش آموزش عالي پرداخت. وي در ادامه به بهره برداري از پروژهايي از جمله مركز ارتقاي مهارت دانشجويان، خوابگاه هاي دانشجويي، كتابخانه مركزي، غذا خوري دانشجويي، مركز محاسبات و رايانه، مسجد، جاده آسفالته و پرديس معدن، باغ ايراني، دانشكده مكانيك و مواد، ساختمان كارگاه ها  و سر در پرديس مهندسي اشاره نمود.

در اين ديدار مهندس فولاديان معاون متوسطه مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان با بيان ديدگاه هاي خود در زمينه ارتباط موثر و سازنده دو نهاد فرهنگي در سطح شهرستان پرداخت و افزود: استفاده از امكانات وسيع دانشگاه براي دانش آموزان شاهرودي يك شانس محسوب مي شود و جاي خوشحالي است كه در شهرستان شاهرود اين فضا فراهم شده است.

IMG_0065

مهندس احمد باباخاني رئيس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در ادامه سخنان خود ابراز اميدواري كرد كه با همياري دو نهاد بتوانيم در راستاي غني سازي اندوخته هاي علمي دانش آموزان و دانشجويان كه مديران و آينده سازان اين مرز و بوم هستند برنامه هاي منسجم اجراء نماييم.

IMG_0063

در اين نشست دكتر احسني طهراني مدير كل امور دانشجويي دانشگاه به نقش و جايگاه دو نهاد علمي در سطح شهرستان پرداخت و با تاكيد بر تعامل خوب بين دانشگاه صنعتي شاهرود و سيستم يكپارچه آموزش و پرورش شاهرود، به بيان قابليت هاي دانشگاه در حوزه هاي مربوطه، اثرات خوب تحصيل دانش آموزان شاهرودي در دانشگاه شهر خود و همچنين به حداقل رساندن آسيب ها، مسائل و مشكلات تاكيد كرد.

دكتر احسني طهراني در سخنان خود با ذكر اين نكته كه برنامه مشابه اي كه در سه سال گذشته برگزار شد آثار مثبت فراواني به همراه داشت افزود: خوشبختانه با برنامه ريزي و همكاري دوستان امسال برنامه بازديد دانش آموزي تحت عنوان «دومين جشنواره از دبيرستان تا دانشگاه صنعتي شاهرود» را در تاريخ سه شنبه 8 اسفند ماه ويژه دانش آموزان دختر و روزهاي دوشنبه 14و سه شنبه 15 اسفند ماه سال 96 ويژه دانش آموزان پسر برگزار مي نماييم.

 

 

 

 

12345