اخبار و رویدادها: تقدیر از استادان نمونه و برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه به مناسبت هفته معلم

تقدیر از استادان نمونه و برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه به مناسبت هفته معلم
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۵:۵۳:۲۴

تقدیر از استادان نمونه و برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه به مناسبت هفته معلم

همزمان با همزمان با ایام شهادت استاد مطهري و هفته معلم طي مراسمي در دانشگاه صنعتي شاهرود ضمن گراميداشت اين روز بزرگ از استادان نمونه و برگزيدگان حوزه آموزش اين دانشگاه تجليل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، همزمان با ایام شهادت استاد مطهري و هفته معلم، طي مراسمي در روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه جاری ضمن گراميداشت اين روز بزرگ از استادان نمونه و برگزيدگان حوزه آموزش اين دانشگاه در محل سالن زنده یاد دکتر پیروز تجليل به عمل آمد.

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و اداء احترام به  استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، به مسائل روز و اقدامات رژیم کودک کش صهیونیست و مسئولیت دانشگاهیان در قبال این مسائل اشاره نمود و در بیان اهمیت مقام معلم گفت: در نظام اسلامی و همچنین دین مبین اسلام جایگاه معلم مشخص و ارزشمند است و در همین راستا مسئولیت افرادی که در این جایگاه ایفای نقش می نمایند بسیار حائز اهمیت می باشد.

دکتر ایزدی فرد ضمن تاکید بر ضرورت حسن انجام تکالیف آموزشی دانشگاه ها، به اهمیت تلاش مستمر در راستای حفظ کیفیت مطلوب فعالیت های آموزشی در کنار فعالیت های پژوهشی چشمگیری که در کسب جایگاه کنونی دانشگاه موثر بوده اند پرداخت و افزود: در نتیجه آموزش خوب پژوهش نیز به خوبی رقم خواهد خورد.

رئیس دانشگاه ضمن تشکر از تلاش های اخیر گروه همکاریهای علمی و بین المللی و حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه در جذب دانشجویان بین الملل، حضور این دانشجویان را زمینه بهره وری در استفاده از ظرفیت های موجود و موجب ارتقا جایگاه دانشگاه در عرصه بین الملل دانست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل فندرسکی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن گرامی داشت مقام معلم و تبریک این روز، به آیات و روایات متوجه جایگاه معلمی و مسئولیت های متقابل استاد و شاگرد اشاره نمود و گفت: در بحث علم آموزی معلمی کار خداست و اولین معلم نیز پرودگار است که در آیاتی از قرآن کریم به زیبایی شاهد این معرفی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر فندرسکی دراین نشست ضمن گرامی داشت جایگاه معلمان در کشورمان و همچنین استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، تاکید کرد: پاسداشت تلاش های معلمان به خصوص تلاش های شهید مطهری (ره)، یکی از رسالت های ما محسوب می شود و دانشگاه ها همواره باید به سمتی حرکت نمایند که تربیت دانشجویان موجب تعالی جامعه گردد.

دكتر محمد عطائی معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تبریك روز معلم به ارائه گزارشی مفصل در خصوص عملكرد حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در یكسال اخیر پرداخت. وی در گزارش خود موارد متعددی را كه موجب رشد و ارتقاء جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه های كشور شده است، بیان و همچنین آماری از فعالیت های آموزشی متنوع دانشگاه ارائه نمود.

 ایشان ضمن نکوداشت یاد و خاطره همکاران درگذشته در یک سال اخیر، از زحمات شایسته همکارانی که در این بازه زمانی به افتخار بازنشستگی نائل شدند تقدیر و برای ایشان آرزوی توفیق نمود.

دكتر عطائی ضمن اشاره به مهمترین فعالیتهای حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به بیان توضیحاتی در خصوص آمار جذب دانشجو در سه مقطع تحصیلی، جذب دانشجوی بین المللی، جذب دانشجوی بورسیه صنعت، جذب دانشجو با مدرک دوگانه (دانشگاه فرهنگیان) پرداخت و شناسايي، جذب، حمايت و هدايت استعدادهای درخشان را از جمله اهداف گروه استعداد درخشان دانشگاه برشمرد.

وی مشارکت در بازنگری و تدوین برنامه درسی دوره های مختلف مطابق با اهداف و سیاست های کلان ملی، چاره اندیشی در راستای رفع چالش های پیش رو در امر آموزش، بازنگری فعالیت های آموزشی و توسعه فرآیندهای ارزیابی آنها، در راستای ارتقاء کیفیت و بهره وری در فعالیت های آموزشی دانشگاه، را از جمله اقدامات صورت گرفته در دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانست.

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه ضمن اشاره به تعداد دوره های آموزشی تخصصی  برگزار شده در مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه، اقدامات شاخص این مرکز از جمله اخذ مجوز و راه اندازی دوره مدیریت پیشرفته کسب و کار (MBA) و راه اندازی و برگزاری دوره های متعدد توانمندسازی و آموزش عمومی و تخصصی مورد نیاز دانشجویان و آحاد جامعه را معرفی نمود.

در پایان مراسم  از استادان نمونه آموزشی برگزیده با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

6


کلمات کلیدی: #تقدیر #استادان نمونه #برگزیدگان #حوزه آموزش #دانشگاه #مناسبت روز معلم #...3
12345