اخبار و رویدادها: پیام روابط عمومی درحمایت از جنبش دانشگاهیان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سراسر دنیا

پیام روابط عمومی درحمایت از جنبش دانشگاهیان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سراسر دنیا
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۱:۵۶:۴۰

پیام روابط عمومی درحمایت از جنبش دانشگاهیان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سراسر دنیا

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در پیامی حمایت جامعه دانشگاهی را از جنبش های بشردوستانه دانشگاهیان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سراسر دنیااعلام نمود.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود در پیامی حمایت جامعه دانشگاهی را از جنبش های بشردوستانه دانشگاهیان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در سراسر دنیااعلام نمود.

درمتن این پیام آمده است:

در جریان جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه و نیروهای مقاومت، غرب عصاره و ریشه‌های فرهنگی خود را در عدم محکومیت جنایتکاران، عدم حمایت از مظلومان و جلوگیری از آزادی بیان نشان داد.

نهاد دانشگاه همواره محلی برای عدالتخواهی و آزاداندیشی بوده است، دولت آمریکا از یک سو شعار آزادی‌خواهی می دهد؛ اما در اقدامی بی‌سابقه شاهد هجوم دولت آمریکا به محوطه و کلاس‌های درس هستیم. حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی و معیارهای اخلاقی پذیرفته شده در جهان است. این اقدام بی‌سابقه پایانی بر ادعاهای حقوق بشری از سوی آمریکاست، این موضوع مهر تاییدی بر استفاده ابزاری از آرمان های انسانی و گواهی بر استانداردهای دوگانه دولت آمریکا و استکبار جهانی است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی اندیشه دانشگاه‌های این کشور است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته حرکتی موثر بر پا کنند. امیدواریم روند مقاومت مردم غزه و محور مقاومت ادامه یابد و شاهد پیروزی‌ مردم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی و فروپاشی این رژیم جعلی باشیم .

12345