اخبار و رویدادها: برگزاری آئین افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت»

برگزاری آئین افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت»
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲- ۱۲:۵۱:۴۱

برگزاری آئین افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت»

آئین افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت» با هدف ارائه آخرین دستاوردهای حوزه حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت، با حضور اساتید دانشگاه ها، متخصصین صنعت برق و دانشجویان در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، آئین افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت» با هدف ارائه آخرین دستاوردهای حوزه حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت، صبح روز سه شنبه 19 دی ماه جاری با حضور اساتید دانشگاه ها، متخصصین صنعت برق و دانشجویان با دو محور حفاظت سیستم های قدرت و اتوماسیون سیستم های قدرت به میزبانی دانشکده مهندسی برق این دانشگاه در محل سالن شیخ ابوالحسن خرقانی واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

دکتر رحیمیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان دبیر اجرایی و دکتر دامچی و همچنین دکتر اصیلی دبیرهای علمی در دو بخش به ترتیب حفاظت و اتوماسیون هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت» می باشند.

این آئین با حضور دکتر عسکریان نائب رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دکتر رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مهندس کردی مدیر عامل توانیر، مهندس الله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر، مهندس پیرپیران معاون توزیع توانیر، مهندس علیرضا پور مدیر کل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال توانیر، مهندس آبنیکی معاون تحقیقات توانیر، دکتر صادقی مدیر کل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیر، مهندس وفایی مدیر عامل برق منطقه ای سمنان، مهندس حسینی نژاد مدیر عامل شرکت توزیع استان سمنان و دکتر حسن پور معاون پژوهشی و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شاهرود همراه بود.

این کنفرانس با هدف ارتباط دانشگاه و صنعت در حوزه حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت و حل معضلات مربوطه در جهت پیشرفت علم و فناوری، میزبان بیش از 300 شرکت کننده از استان های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، کرمان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، یزد، هرمزگان جهت ارائه ۵۰ مقاله برای سخنرانی و پوستر بوده است.

در ابتدا افتتاحیه این کنفرانس دکتر حمید حسن پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض خیرمقدم، به موضوع اساسی صنعت برق، هزینه و پایداری اشاره نمود و ضمن تاکید بر دو محور مدنظر این کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت بر اهمیت این موضوعات در صنعت تاکید نمود.

دکتر عسکریان نائب رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک و رئیس دبیرخنه دائمی کنفرانس به عنوان یکی از بزرگان حفاظت شبکه کشور و بنیان گذاران این کنفرانس در محل برگزاری حضور یافت و ضمن اشاره به اهمیت و موضوع کنفرانس به بیان توضیحاتی در خصوص زحمات اساتید فقید این حوزه دکتر شهرتاش و دکتر غفوری فرد پرداخت.

در جریان این کنفرانس یاد و خاطره دکتر حسن غفوری فرد، استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و دکتر سید محمدشهرتاش، استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران و رئیس اسبق این دانشگاه که به ترتیب اسفند ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ درگذشتند، گرامی داشته شد.

دکتر رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران به صورت مجازی از تهران درخصوص وضعیت سیستم حفاظت و جدیدترین اقدامات انجام شده برای بهبود عملکرد آن در رابطه با ویژگی های شبکه سراسری برق کشور به ارائه سخنرانی پرداخت و در موضوعات عملکرد نیروگاه ها، شاخص امنیت کلی شبکه های برق، درصد فراوانی انواع رله های حفاظتی خطوط انتقال، وضعیت پوشش حفاظتی تجهیزات اصلی شبکه انتقال، ارزیابی هماهنگی تنظیمات تمام حفاظت های خطوط انتقال به کمک نرم افزا، دستاورد ارزیابی و بروزرسانی تنظیمات حفاظت های خطوط انتقال، وضعیت عملکرد صحیح سیستم های حفاظت از سال ۸۵ تا شش ماهه اول 1۴۰۲ و همچنین در رابطه با آمار حوادث به وقوع پیوسته در شش ماه اول سال جاری توضیحاتی را اشاره نمود.

دکتر دامچی دبیر علمی کنفرانس در بخش حفاظت نیز در پایان افتتاحیه به بیان محورهای کنفرانس، تعداد مقالات ارسال و داوری شده، کارگاه های تخصصی پرداخت و از کمیته های مختلف به جهت همراهی در این کنفرانس تقدیر نمود.

در این کنفرانس بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از استان های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، کرمان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، یزد، هرمزگان برای ارائه 50 مقاله در بخش های سخنرانی و پوستر حضور یافتند.

لازم به ذکر است، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت توانیر، شرکت های برق منطقه ای و توزیع استان سمنان و پژوهشگاه نیرو به عنوان حامیان دولتی و شرکت سیم و کابل مغان، شرکت فولاد شاهرود، شرکت آریا ترانسفو، شرکت طب پلاستیک به عنوان حامیان بخش خصوصی و مهندسین برق و الکترونیک ایران، IEEE، ISC انجمن های حامی این کنفرانس بوده اند.

هجدهمین کنفرانس بین المللی «حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت» 19 و 20 دی ماه 1402 در دانشگاه صنعتی شاهرود در حال برگزاری است.

 photo8991985241


کلمات کلیدی: #آئین افتتاحیه #هجدهمین کنفرانس #بین المللی #حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت #...3
12345