اخبار و رویدادها: برگزاری آئین گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری آئین گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲- ۱۳:۴۳:۰۸

برگزاری آئین گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شاهرود

در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتی شاهرود از پژوهشگران برتر اين دانشگاه در محل تالار زنده یاد دکتر پیروز دانشگاه تقدير به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و فناوري پيش از ظهر روز دوشنبه 13 آذر ماه جاري با حضور هیئت رئیسه دانشگاه از پژوهشگران برتر اين دانشگاه در محل تالار زنده یاد دکتر پیروز دانشگاه تقدير به عمل آمد.

دکتر حسن پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش به ارائه عملکرد حوزه پژوهشی دانشگاه در سال1401-1402 در بخش های امور پژوهشی، ارتباط با صنعت، اداره کارآفرینی، کتابخانه مرکزی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، آزمایشگاه مرکزی و مرکز رشد پرداخت. وی ضمن بیان فعالیت‌های عمده انجام گرفته در طی یک سال گذشته هر بخش ارزش ریالی قراردادها منعقد شده طی چند سال اخیر را با ارائه نموداری بیان نمود و گفت: در بخش امور فناوری و ارتباط با صنعت تعداد قابل توجهی قرارداد در یک سال گذشته منعقد شده است.

دکتر حسن پور در بخش امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی به برگزاری نمایشگاه کار در بهمن ماه1401 با مشارکت بیش از40 شرکت صنعتی و دانش بنیان استان اشاره نمود و در ادامه به بیان دستاوردهای نمایشگاه کار پرداخت. ایشان به ارائه گرنت برای همکاران جوان در حوزه علوم پایه، فنی و مهندسی  و همچنین همکاران جوان جدید الاستخدام در حوزه علوم انسانی در بخش امور پژوهشی اشاره کرد و ابراز داشت: شیوه نامه سرآمد پژوهشی ، آئین نامه دستیار پژوهشی و آیین نامه آزمایشگاه مرکزی در حال تدوین است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در حوزه مرکز رشد، مشترك دانشگاه صنعتي شاهرود و پارك علم و فناوري استان سمنان، به معرفی نمونه‌ای از محصولات تجاری‌سازی شده در این مرکز رشد پرداخت و در خصوص وضعیت اشتغال در شرکت‌های مستقر در مرکز رشد توضیحاتی بیان نمود.

وی اهم فعالیت های کتابخانه و انتشارات را برشمرد و با اشاره به چاپ کتاب توسط دانشگاه، به فروش اینترنتی کتاب های چاپ شده در دانشگاه صنعتی شاهرود پرداخت و در ادامه به مقایسه میزان درآمد آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه از سال 95 تا 1402 اشاره نمود و اقدامات انجام شده مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات را به تفکیک مطرح کرد.

دکتر ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه با گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از همه اعضای هیأت علمی با بیان شعار پژوهش سال تحت عنوان " پژوهش و فناوری؛ پیشران رشد تولید و مهار تورم"؛ نقش دانشگاه ها را در رسیدن به این هدف و عملیاتی سازی شعار سال  پر رنگ عنوان کرد که لازمه آن تلاش بی وقفه و هدفمند است و گفت: دستیابی به حل مشکلات و معضلات جامعه در اثر تلاش هماهنگ و هدفمند اساتید، یاوران علمی و دانشجویان رقم خواهد خورد و برای حفظ استقلال تحمل این مشکلات اجتناب ناپذیر است و باید از این گونه تهدیدات و مشکلات فرصت پیشرفت ایجاد کرد.

دکتر ایزدی فرد با بیان فعالیت های متعدد در بخش ارتباط صنعت و دانشگاه و رتبه های کسب شده توسط دانشگاه و اعضای هیات علمی، به اهمیت حضور دانشگاه در رتبه بندی های جهانی اشاره کرد و افزود: نقش تولیدات کیفی علمی اساتید، نقش پررنگ و ویژه ای است و تلاش بیشتر همکاران در برنامه های بین المللی را در تولید محصولی که به منجر به درآمد زایی شود ، می طلبد.  

حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک هفته پژوهش در بخش اول سخنان خود به بیان روایات مربوط به این حوزه پرداخت و ضمن اشاره به اهمیت آثار پژوهشی و به یادگار ماندن آن، بر انجام پژوهش همراه با حفظ اخلاق و شان مقام پژوهش تاکید ورزید. ایشان با بیان نگاه مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش و فناوری، گفت: امید است که با تلاش مستمر در عرصه پژوهش و رقابت در سطح دنیا سرآمد باشیم.

در بخش پایانی این مراسم از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد.

پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی

پژوهشگران برتر حوزه ها

پژوهشگران برتر دانشجویی

 

photo8202568488 

 

 


کلمات کلیدی: #آئین گراميداشت #هفته پژوهش و فناوري #تقدیر #پژوهشگران برتر #دانشگاه صنعتی شاهرود #...3
12345