اخبار و رویدادها: بازدید مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت عتف از دانشگاه صنعتی شاهرود

بازدید مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت عتف از دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲- ۰۹:۲۸:۴۵

بازدید مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت عتف از دانشگاه صنعتی شاهرود

در آستانه ی هفته پژوهش دکتر محمدحسین بهشتی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بررسی توانمندی ها، امکانات و دستاوردها و همچنین نیازمندی های پژوهشی در دانشگاه صنعتی شاهرود حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در آستانه ی هفته پژوهش دکتر محمدحسین بهشتی مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی دیداری از توانمندی ها، امکانات و دستاوردها و همچنین نیازمندی های پژوهشی این دانشگاه در روز یکشنبه 12 آذر ماه جاری بازدید نمود.

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این دیدار با حضور اعضاء هیات رئیسه و مدیران حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن اشاره به تاریخچه دانشگاه و توصیف جایگاه کنونی دانشگاه در بین دانشگاه های صنعتی تراز اول کشور بر اساس کسب رتبه بندی های معتبر بین المللی، به بیان توضیحاتی در خصوص برخی دستاوردهای ممتاز حاصل از تلاش مستمر مجموعه اعضاء هیات علمی و یاوران علمی و نیز معرفی پژوهشگران شاخص دانشگاه پرداخت.

دکتر ایزدی فرد تنوع بخشی در درآمدهای دانشگاه ها را امری ضروری عنوان نمود و بر هم افزایی در راستای رفع کاستی ها و عبور از چالش های ناشی از محدودیت های موجود در تخصیص شایسته منابع و اعتبارات مورد نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بویژه تخصیص به موقع اعتبارات پژوهشی تاکید کرد.

دکتر حمید حسن پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این دیدار به معرفی امکانات و تجهیزات پژوهشی دانشگاه، دستاوردهای پژوهشی به ویژه دستاوردهای حاصل از فعالیت های اعضاء هیات علمی در طی یک سال گذشته پرداخت.

دکتر محمدحسین بهشتی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه صنعتی شاهرود به رئوس فعالیت های دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت عتف اشاره نمود و ضمن تاکید بر لزوم عمق بخشی در فعالیت های پژوهشی متناسب با نیاز کشور، به ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات به عمل آمده در جهت رشد اعتبارات پژوهشی مورد نیاز دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی و تخصیص مناسب آنها پرداخت.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت عتف همچنین اظهار امیدواری نمود که اقدامات مذکور منجر به توسعه فعالیت های پژوهشی در پاسخ به نیازهای کشور شوند.

لازم به ذکر است، پس از تبادل نظر در خصوص پاره ای از موضوعات مرتبط با فعالیت های پژوهشی دانشگاه، دکتر محمدحسین بهشتی ضمن بازدید از امکانات و تجهیزات مستقر در آزمایشگاه های تحقیقاتی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران و فناوران دانشگاه به گفتگو و تبادل نظر با ایشان پرداخت.

2_1

efb4346c-919e-4954-ab83-4d3b6c1bd2ef

12345