اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود برترین دانشگاه استان سمنان در رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه 2022-D8

دانشگاه صنعتی شاهرود برترین دانشگاه استان سمنان در رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه 2022-D8
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲- ۱۴:۱۳:۱۹

دانشگاه صنعتی شاهرود برترین دانشگاه استان سمنان در رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه 2022-D8

در جدیدترین اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه 2022-D8 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه صنعتی شاهرود همچنان در جمع بهترین دانشگاه‌های این گروه قرار دارد.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نتایج رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه 2022-D8 توسط گروه رتبه بندی مؤسسه ISC منتشر شد و این دانشگاه با کسب رتبه 101 همچون سال 2021 در جمع بهترین دانشگاه‌ها گروه D8 قرار گرفت.

دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC در خصوص این رتبه بندی بیان داشت: به منظور رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8، اطلاعات پژوهشی 1622 سازمان از کشورهای عضو گروه D8 در پایگاه اطلاعاتی InCites در فاصله سال‌های 2020-2018 بررسی شده است. از بین این سازمان ها، دانشگاه هایی که بیش از 150 مدرک را در این بازه زمانی منتشر کرده بودند جامعه هدف رتبه بندی را تشکیل دادند. تعداد دانشگاه هایی که این شرایط را داشتند 496 دانشگاه بود که در رتبه بندی 2022-D8 حضور یافتند.

رتبه دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی 2022-D8

روش شناسی رتبه بندی 2022-D8

رئیس مؤسسه ISC گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8 در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای گروه D8 را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

فاضل زاده همچنین گفت: براساس تفاهم نامه ای که میان سازمان D8 و مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) از سال 2018 منعقد شد، رتبه بندی دانشگاه های عضو این سازمان به مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) واگذار شد و در بهمن ماه 1401 در دیدار ریاست موسسه ISC و دبیرکل سازمان D8 در تفاهم نامه ای جدید بر استمرار رتبه بندی دانشگاه های این گروه تاکید شد. بر این اساس هر ساله دانشگاه های این کشورها توسط ISC رتبه می شود.

وی افزود: کشورهای ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و اندونزی بیشترین تعداد دانشگاه های حاضر در رتبه بندی را داشته اند.

تعداد دانشگاه های حاضر در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروهD8

 


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود برترین دانشگاه استان سمنان در رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه 2022-D8
12345