اخبار و رویدادها: تجديد ميثاق با شهدا و گراميداشت هفته دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی 1402-1403

تجديد ميثاق با شهدا و گراميداشت هفته دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی 1402-1403
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲- ۱۱:۵۹:۲۰

تجديد ميثاق با شهدا و گراميداشت هفته دفاع مقدس در آستانه سال تحصیلی 1402-1403

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن بهار علم و دانش، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام این دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از حماسه ماندگار ملت سرافراز ایران، فرا رسیدن بهار علم و دانش و با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء شناخت دانشگاهیان نسبت به الگوهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی، پیش از ظهر روز دوشنبه 3 مهر ماه جاری، آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام در پردیس مهندسی و فناوری های نوین برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج)،  شروع فصل جدیدی از علم و دانش را به رهپویان این عرصه تبریك گفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، با بیان جمله ای از سردار سلیمانی خطاب به دخترش به اهمیت و لزوم کار و مجاهده در فرهنگ مقاومت اشاره نمود و ضمن تاکید بر این موضوع که منطق ما جهاد، مقاومت و دیپلماسی نهضتی است افزود: جمهوری اسلامی حاصل مجاهده و تلاشی است که مردم این خاک انجام دادند و باید در حفظ آن کوشید.

وی با بیان اینکه باید از نگاهی منطقی به مسائل سیاسی انقلاب نگاه کرد، خاطر نشان کرد: قدرت را بدون قدرت نمی توان مهار کرد. معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در خصوص لزوم آگاه سازی رسانه ای به ارائه سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همچون حرمی است که حفظ آن لازم است، گفت: ما باید فرصت محدود خدمتی که در دست داریم را به درستی استفاده نماییم.

شهدا (1)شهدا (13)شهدا (28)شهدا (22)

دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک ماه ربیع الاول و سالگرد هفته دفاع مقدس به بیان اهمیت شهادت طلبی در جبهه ها و برکت مجاهدت رزمندگان و جایگاه و نقش شهدا در جامعه پرداخت و گفت: امنیت امروز کشور ما با خون شهدا سامان پذیرفته است.

وی با اشاره به جان فشانی ها و فداكاری های جوانان در زمان انقلاب به نقش دانشگاه ها و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه ها و دانشجویان را در روزهای مقاومت نمی توان نادیده گرفت و باید دقت داشت که امنیت كشور ناشی از این فداكاری ها بوده و باید قدر این تلاش ها را دانسته و همیشه نسبت به انقلاب اسلامی متعهد و وفادار باشیم تا با حفظ این امانت بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت نسل جوان فراهم سازیم.

حاضران در این مراسم پس از قرائت فاتحه ای، با نثار گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

شهدا (10)شهدا (2)شهدا (18)شهدا (11)

 


کلمات کلیدی: #سال تحصیلی جدید #تجدید میثاق #شهدا #دانشجو #مزار شهدا #دفاع مقدس #...3
12345