اخبار و رویدادها: انعقاد تفاهم نامه همکاری طی نشستی بین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت خودروسازی زامیاد

انعقاد تفاهم نامه همکاری طی نشستی بین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت خودروسازی زامیاد
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲- ۱۸:۰۳:۲۴

انعقاد تفاهم نامه همکاری طی نشستی بین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت خودروسازی زامیاد

به ‌منظور گسترش همکاری و ارتباط دانشگاه با صنعت، نشستی بین دانشگاه صنعتی شاهرود و گروه خودروسازی زامیاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، به‌منظور گسترش همکاری و ارتباط دانشگاه با صنعت، صبح روز پنجشنبه 29 تیرماه 1402 نشستی با حضور دکتر مرتضوی مدیرعامل گروه خودروسازی زامیاد، مهندس فرنیا معاونت توسعه محصول، مهندس رادمهر از شرکت زامیاد، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، مدیران پژوهشی و روئسای تعدادی از دانشکده های مرتبط با خودروسازی این دانشگاه در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض خیر مقدم، به ارائه گزارشی از پتانسیل های موجود در شهرستان شاهرود و این دانشگاه پرداخت و با وجود بیش از هشت هزار دانشجو در سه مقطع تحصیلی مختلف، به ظرفیت قابل توجه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی که قریب به 40 درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند، اشاره نمود.

 دکتر ایزدی فرد به جایگاه دانشگاه در رتبه بندی های مختلف ملی و بین المللی پرداخت و با بیان توضیحاتی در خصوص آزمایشگاه های پژوهشی، مرکز کارآفرینی و مرکز آپای فعال و برتر، مجلات علمی پژوهشی معتبر و دیگر توانمندی های موجود در دانشگاه، بر بهره مندی صنعت از این ظرفیت تاکید نمود.

دکتر رحیم باقری مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود در این نشست ضمن اشاره به تاریخچه دانشگاه و پذیرش دانشجو در 173 رشته، به رتبه های اخیر دانشگاه پرداخت و گفت: در سيستم رتبه بندي تایمز 2023 به عنوان یكی از مهمترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه های جهان، دانشگاه رتبه 1001-1200 را در میان دانشگاه های جهان کسب نمود و در جدیدترین رتبه بندی موضوعی تایمز نیز، موفق به کسب رتبه 34 ملی و 301-350 آسیایی شده است. وی همچنین افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان اولین دانشگاه استان سمنان در جدول امتیازات رتبه بندی تایمز مطرح شده است که در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای 2022 توانسته رتبه 300-201 را در حوزه‌ مهندسي مكانيك و رتبه 400-301 را در حوزه علوم و مهندسي انرژي در جهان کسب نماید. همچنین توانسته در رتبه‌بندی 2021 لایدن با قرارگیری در جمع 36 دانشگاه برتر ایران با ارتقا 59 پله نسبت به سال قبل صعود کند و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامISC 2021 در رده ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ جهانی قرار گیرد.

دکتر باقری با اشاره به عناوین 14 دانشکده در این دانشگاه، تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان به تفکیک، به معرفی مراکز تخصصی و پژوهشی از جمله مرکز تخصصی آپا، مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، معرفی امکانات نوین پردازشی، معرفی چند فناوری جدید، مركز رشد فناوري‌هاي نوين با 20 واحد مجهز، معرفی آزمایشگاه‌ها و تجهیزات دانشگاه، سوابق فعالیت‌های صنعتی پژوهشی، انعقاد 151 قرارداد به ارزش 290 میلیاد ریال طی چهار سال اخیر، 68 عضو هیأت علمی به عنوان پژوهشگر اصلی جهت اجرای قراردادها پژوهشی و قرارداد اجرای طرح پژوهشی با بیش از 200 سازمان یا شرکت پرداخت.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه در پایان به برخی از فعالیت های دانشگاه صنعتی شاهرود در حوزه خودرو از جمله خدمات مهندسی آزمایشگاه خواص مکانیکی و طراحی و ساخت محصول در آزمایشگاه سرامیک های پیشرفته و همچنین بیش از 30 مورد تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی دارای اعتبار با ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و شرکت‌های مختلف به بیان توضیحاتی اشاره نمود.

دکتر سید محسن مرتضوی مدیرعامل شرکت خودرویی زامیاد در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه بر همکاری مستمر با اعضای هیات علمی و دانشجویان تاکید نمود و با بیان توضیحاتی به جهت آشنایی با مجموعه خودرویی زامیاد بر مزایای ایجاد سایت تولیدی زامیاد 2 در شهرستان شاهرود تاکید نمود و خاطر نشان کرد: استراتژی طراحی و توسعه خودروهای تجاری گروه خودرو سازی زامیاد و همچنین دیگر خودروسازی های تجاری، ارتقا دانش و زیرساخت های توسعه خودروهای تجاری در زامیاد و ایران، درامدزایی برای گروه خودروسازی زامیاد از طریق ارایه خدمات و تست و همکاری استراتژیک با مرکز تحقیقات سایپا در زمینه های مشترک سواری و تجاری از جمله استراتژی های این مجموعه می باشد.

دکتر مرتضوی ضمن معرفی بخش های مورد نیاز زامیاد 2 و بهره مندی از پتانسیل های موجود در دانشگاه، با بیان این موضوع که برای اولین بار در کشور جاده تست خودروهای تجاری سنگین در این سایت در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت زامیاد 2 با حدود 100 هکتار زمین و ظرفیت 25 هزار دستگاه انواع خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین در حوزه های حمل بار و مسافر، بزرگترین سایت تولیدی خودروسازی تجاری کشور خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

در پایان این نشست به منظور ایجاد و گسترش زمینه هم فکری و همکاری های پژوهشی- صنعتی ما بین دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت زامیاد تفاهم نامه همکاری امضاء گردید.

لازم به ذکر است، در این جلسه حاضرین در راستای شناخت و همکاری بیشتر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 


کلمات کلیدی: #انعقاد تفاهم نامه همکاری #طی نشستی بین دانشگاه صنعتی شاهرود #و شرکت خودروسازی زامیاد #1
12345