اخبار و رویدادها: برگزاری دومین مدرسه تابستانی فیزیک در دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری دومین مدرسه تابستانی فیزیک در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲- ۱۲:۲۱:۳۸

برگزاری دومین مدرسه تابستانی فیزیک در دانشگاه صنعتی شاهرود

دومین مدرسه تابستانی فیزیک در دانشکده فیزیک و مهندسی هسته ای این دانشگاه با حضور تعدادی از دانش آموزان دبیرستان های شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دومین مدرسه تابستانی فیزیک طی 5 روز از 17 الی 21 تیرماه 1402 با حضور تعدادی از دانش ­آموزان دبیرستان­ه ای شاهرود در دانشکده فیزیک و مهندسی هسته­ ای برگزار شد.

در دومین مدرسه تابستانی فیزیک با هدف گزاری برای مخاطب دانش ­آموز به بررسی علمی 5 موضوع مرتبط با سرفصل دروس دبیرستان پرداخته شد و دانش ­آموزان ضمن مرور مهمترین مطالب کتاب درسی با توسعه و ارتباطات علمی موضوعات آشنا شدند.

به نقل از دکتر سوهانی عضو هیات علمی دانشکده فیزیک و مهندسی هسته­ ای دانشگاه صنعتی شاهرود، در هر روز این دوره یک جلسه آزمایشگاه مرتبط با موضوع از مجموعه آزمایشگاه­ های دانشکده فیزیک شامل فیزیک پایه 1 و 2 و 3 و آزمایشگاه فیزیک مدرن تدارک دیده شد که دانش آموزان در آن با تعدادی از تجهیزات آزمایشگاهی آشنا و تعدادی آزمایش را به طور ساده تجربه کردند.

لازم به ذکر است، در همین راستا بازدیدهائی از آزمایشگاه­ های "حفاری و نفت شناسی" و "XRD-XRF" و "جذب اتمی" از دانشکده معدن، آزمایشگاه " گوهر تراشی"، از دانشکد علوم زمین و آزمایشگاه "هسته ­ای" از دانشکده فیزیک نیز انجام شد که مورد توجه دانش ­آموزان قرار گرفت.

 

 


کلمات کلیدی: #دانش آموزان #آموزش #آزمایشگاه #حفاری و نفت شناسی #جذب اتمی #دانشکده فیزیک #مدرسه تابستانه فیزیک #...3
12345