اخبار و رویدادها:  درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندي دانشگاه‌هاي جوان ۲۰۲۳ نظام رتبه بندي تايمز

 درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندي دانشگاه‌هاي جوان ۲۰۲۳ نظام رتبه بندي تايمز
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲- ۱۳:۱۵:۰۲

 درخشش دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندي دانشگاه‌هاي جوان ۲۰۲۳ نظام رتبه بندي تايمز

دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندي دانشگاه‌هاي جوان ۲۰۲۳ نظام رتبه بندي تايمز رتبه 300-251 را كسب نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) ، در رتبه بندي دانشگاه‌هاي جوان ۲۰۲۳ نظام رتبه بندي تايمز این دانشگاه رتبه 300-251 را كسب نمود.

سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC در توضیح این رتبه‌بندی گفت: در بین 605 دانشگاه که در این رتبه‌بندی حضور دارند، سهم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه‌های جوان و برتر دنیا 39 دانشگاه بوده است.

رئیس مؤسسه ISC گفت: در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان تایمز 2023، تعداد 213 دانشگاه از 20 کشور اسلامی حضور دارند. این در حالی است که در سال قبل 173 دانشگاه اسلامی در این رتبه بندی حضور داشته‌اند.

شاخص های رتبه بندی دانشگاه های جوان تایمز

وی در ادامه افزود: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

همچنین در رتبه‌بندی تایمز از سه منبع اطلاعاتی شامل: اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها و اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس جهت محاسبه شاخص‌ها و نمرات بهره گرفته شده است.

این یازدهمین فهرست دانشگاه‌های برتر جوان است که در دنیا از سال ۲۰۱۲ تاکنون به صورت سالانه توسط پایگاه رتبه‌بندی تایمز انجام شده است.

جدول


کلمات کلیدی: #رتبه بندی تایمز #تایمز جوان #دانشگاه #درخشش #دانشگاه برتر #پژوهشی #...3
12345