اخبار و رویدادها: بازدید مدیران و مشاوران آموزش و پرورش و دبیرستان های نظری شاهرود از قابلیت های دانشگاه

بازدید مدیران و مشاوران آموزش و پرورش و دبیرستان های نظری شاهرود از قابلیت های دانشگاه
سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲- ۱۱:۵۹:۴۵

بازدید مدیران و مشاوران آموزش و پرورش و دبیرستان های نظری شاهرود از قابلیت های دانشگاه

مدیران و مشاوران اداره آموزش و پرورش و دبیرستان های نظری شاهرود، به منظور آشنایی بیشتر با امکانات و دستاوردهای دانشگاه صنعتی شاهرود و تبادل اطلاعات از قابلیت های این دانشگاه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، مدیران و مشاوران اداره آموزش و پرورش و دبیرستان های نظری شهرستان شاهرود روز دوشنبه 19 تیر ماه جاری در دومین نشست راهبردی تحصيلات عالي با دانشگاه صنعتي شاهرود، به منظور آشنایی بیشتر با امکانات و دستاوردها، پس از نشستی در سالن اجتماعات کوثر از قابلیت های این دانشگاه بازدید به عمل آوردند.

5D-(6)

دکتر سعید حسامی پیله رود مشاور و رئیس دفتر ریاست، روابط عمومی و امور حقوقی دانشگاه، در ابتدای جلسه ضمن عرض خیرمقدم به بیان توضیحاتی در خصوص پتانسیل های موجود در دانشگاه پرداخت و گفت: بر اساس آمارها دانشگاه صنعتی شاهرود در حوزه آموزش و پژوهش جزء دانشگاه های برتر بوده و همچون نگینی در منطقه می درخشد.

دکتر محمد عطائی معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی در این نشست ضمن اشاره به سابقه قریب به 50 سال، تاریخچه دانشگاه و پیشرفت بخش های مختلف به گزارش مختصری از وضعیت فعلی و بیان آماری در خصوص اعضای هیات علمی، دانشجویان، دانشکده ها، آزمایشگاه ها، رشته های مختلف موجود در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت.

دکتر عطائی به حضور هشت هزار و 200 دانشجو در سه مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه اشاره نمود و  افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود در بعضی رشته گرایش ها منحصر به فرد بوده و دارای بستر و قابلیت قابل توجهی می باشد. وی همچنین با اشاره به نشر مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی و وجود دانشمندان برتر جهان، به عقد قراردادهای علمی و تحقیقاتی بزرگ و ملی با شرکت ها و سازمان های ملی و منطقه ای پرداخت و گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود تلاش دارد با ایجاد زمینه و فضای مناسب برای دانشجویان دغدغه خانواده ها را کاهش داده و در نهایت فارغ التحصیلان خوبی را تربیت نماید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در جمع مدیران و مشاوران دبیرستان های سطح شهرستان  در خصوص طرح به کارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحدهای اقتصادی کشور، عقد تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو مشترک و همچنین آئین نامه تشویقی دانشجویان ممتاز به بیان توضیحاتی پرداخت و در خصوص همکاری خوب بین آموزش و پرورش و دانشگاه ابراز امیدواری کرد و گفت: تلاش داریم تا این برنامه ها و ارتباطات بتواند بستر مناسبی به جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان و شناخت از مجموعه دانشگاهی شهر فراهم آورد.

در این دیدار آقای هادی عامریان معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، ضمن اشاره به رتبه دوم کشوری کنکور سراسری در استان سمنان به نقش ویژه شهرستان شاهرود با توجه به میانگین وزنی دانش آموزان این شهرستان اشاره نمود، و با بیان دیدگاه های خود در زمینه ارتباط موثر و سازنده دو نهاد فرهنگی در سطح شهرستان، افزود: استفاده از امکانات وسیع دانشگاه برای دانش آموزان شاهرودی یک فرصت ارزشمند است.

عامریان همچنین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این قبیل جلسات و آثار مثبت آن به نقش و جایگاه دو نهاد علمی در سطح شهرستان پرداخت و با تاکید بر تعامل خوب بین دانشگاه صنعتی شاهرود و سیستم یکپارچه آموزش و پرورش شاهرود، به بیان شاخص های مناسب در سطح شهرستان پرداخت و بر اثرات خوب تحصیل دانش آموزان شاهرودی در دانشگاه شهر خود و همچنین به حداقل رساندن آسیب ها، مسائل و مشکلات تاکید نمود.

مدیران و مشاوران حاضر در نشست نیز تاکید داشتند که با همیاری دو نهاد بتوانیم در راستای غنی سازی اندوخته های علمی دانش آموزان و دانشجویان، برنامه های منسجم اجراء نماییم و به روش های مختلف ظرفیت های موجود در دانشگاه به اطلاع دانش آموزان برسد تا آشنایی کافی را در این زمینه بدست آورند و دانش آموزان نخبه جشنواره ها و المپیادهای مختلف جذب دانشگاه شوند.

در ادامه پس از بازديد آزمايشگاه هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه و عزیمت به پردیس مهندسی و فناوری های نوین جهت بازديد ازمرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی ،شتاب دهنده شاهکار ،فضای کار اشتراکی و همچنین از  کتابخانه مرکزی ، مرکز اسنادو اطلاع رسانی دانشگاه به پایان رسید.

5D-(68)   5D-(70)

5D-(50)


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #بازدید #مدیران آموزش وپرورش...2
12345