اخبار و رویدادها: حمایت بیناد خیرین دانشگاه از طرح های نوآورانه و خلاقانه دانشجویان

حمایت بیناد خیرین دانشگاه از طرح های نوآورانه و خلاقانه دانشجویان
یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲- ۱۰:۲۷:۲۵

حمایت بیناد خیرین دانشگاه از طرح های نوآورانه و خلاقانه دانشجویان

سه نفر از اعضا هیات امناء و خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود با پرداخت سه کرسی به مبلغ 90 میلیون تومان از طرح های نوآورانه و خلاقانه دانشجویان حمایت نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، ششمین گردهمایی خیّرین بنیادهای حامی آموزش عالی 23 لغایت 25 خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، در هتل پردیسان مشهد، با مسئولیت هماهنگی و اجرایی بنیاد دانشگاهی فردوسی مشهد برگزار شد.

به نقل از ناصر بابائی مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه صنعتی شاهرود که در این همایش حضور داشتند، رضا افتخاری، دکتر مهدی موسی زاده و حاج علی اصغر عجم از اعضا هیات امناء و خیرین این بنیاد، با تقبل سه کرسی به مبلغ 90 میلیون تومان از طرح های نوآورانه و خلاقانه دانشجویان حمایت نمودند.

در این گردهمایی، شماری از خیّرین حوزه‌ی علم و فناوری کشور از جمله، دکتر خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت عتف، دکتر زمانیان مشاور وزیر و دبیر ستاد خیّرین وزارت عتف، دکتر امید مدیرعامل بنیاد حامیان علم و فناوری اعضای هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره‌ی بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، رؤسای برخی از دانشگاه‌ها و مدیران عامل بنیادهای دانشگاهی کشور شرکت داشتند.

به نقل از بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، گردهمایی خیّرین حوزه‌ی آموزش عالی که از سال ۱۳۹۴ هرساله برگزار می‌شود، در دوران کرونا با وقفه‌ای سه‌ساله مواجه و از سال ۱۴۰۱ مجدداً از سرگرفته شد. گردهمایی‌های دوران پساکرونا، دربردارنده‌ی یک پویش در حمایت از علم و فناوری و یک شعار محوری هستند که ششمین گردهمایی خیّرین آموزش عالی با شعار «خیّرین حامی طرح‌های نوآورانه و کارآفرینانه» برگزار شد.

این همایش با صحبت‌های دکتر محمدحسین امید، مدیر عامل بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، آغاز شد و ایشان علاوه‌بر تشریح فرایند انتخاب شهر مشهد به‌عنوان میزبان و روند اجرایی ششمین گردهمایی، گزارشی از عملکرد بنیاد حامیان در فاصله‌ی بین گردهمایی پنجم و ششم ارائه کردند. دکتر امید همچنین به موضوع پرداخت وام شرافتی پرداختند که دستاورد مهم پنجمین گردهمایی در شیراز بود که از محل کمک‌های اهدایی خیّرین، ماهانه به بیش از ۸۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های مراکز استان‌های کشور، کمک‌هزینه‌ی تحصیلی در قالب وام شرافتی پرداخت می‌شود.

بنیاد حامیان علم و فناوری ایران در راستای حمایت از نوآوری، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی دانشجویان در سال گذشته، آیین‌نامه‌ی حمایت از ایده‌های نوآورانه و کارآفرینانه‌ی دانشجویی را تصویب و به پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور ابلاغ کرد، که در قالب آن بنیاد حامیان از ایده‌های دانشجویی، که از سوی پارک‌های علم و فناوری تأیید و توسط بنیادهای حامی دانشگاه ها اعلام گردد، به‌میزان حمایت مالی پارک‌های علم و فناوری از طرح‌ها، تا سقف ۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کند، لذا، پویش ششمین گردهمایی خیّرین نیز به این موضوع اختصاص یافت و در بخشی از گردهمایی، پویش «حمایت از ایده‌های نوآورانه و کارآفرینانه‌ی دانشجویی» برگزار شد که طی آن، خیّرین آمادگی خود را برای حمایت بیش از ۲۰۰ طرح دانشجویی اعلام کردند.

همچنین، در ششمین گردهمایی خیّرین، دکتر خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت عتف به عنوان یکی از سخنرانان همایش به تحقق وعده‌ی پرداخت سهم پنجاه درصدی وزارت عتف برای پروژه‌های خیّرساز در سال گذشته اشاره کرد و اعلامنمود: وزارت عتف برای پرداخت سهم پنجاه درصدی پروژه‌های خیّرساز تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان آمادگی دارند. دکتر خطیبی از خیّرین و بنیادهای دانشگاهی درخواست کرد که فعالیت‌های خود را به سمت حوزه‌های نوآورانه و فناورانه هدایت کنند.

در این گردهمایی، برخی از خیّرین نیز به ایراد سخنرانی و ذکر خاطراتی پرداختند که جملگی بر ضرورت و اهمیت مشارکت مردمی در حمایت از علم و فناوری تأکید داشتند.

1686985202-photo-2023-06-15-13-53-190fc3f8da9cd40992cf9f97c5f61a18891686985216-z7uop-photo-2023-06-14-10-59-24


کلمات کلیدی: #خیر #خیرین #دانشجو #کمک معیشتی #گردهمایی #طرح دانشجویی #طرح های نوآورانه #آموزش عالی #بنیاد حامیان علم و فناوری ایران #...3
12345