اخبار و رویدادها: بازدید دانشجویان انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق از سازمان فضایی ایران

بازدید دانشجویان انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق از سازمان فضایی ایران
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲- ۱۱:۵۷:۴۶

بازدید دانشجویان انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق از سازمان فضایی ایران

انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شاهرود، بازدیدی از سازمان فضایی ایران (مركز ماهدشت كرج) به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق این دانشگاه به همت آزمایشگاه آنتن و مایكروویو دانشگاه و حمایت مالی بنیاد نخبگان استان سمنان، بازدیدی را از سازمان فضایی ایران (مركز ماهدشت كرج) در روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه جاری به عمل آورد.

این بازدید از سایت ایستگاه زمینی ماهواره البرز سازمان فضایی ایران، با حضور 43 نفر از دانشجویان و دكتر جواد قالیبافان به عنوان سرپرست آقایان و دكتر ولی‌ا... مشایخی سرپرست خانم ها صورت گرفت.

در بخش بازدید اتاق كنترل ماهواره خیام، دانشجویان ضمن آشنایی با تاریخچه، ماموریت‌ها و قابلیت‌های ماهواره خیام به عنوان اصلی ترین ماهواره سنجش از راه دور ایران در لایه LEO، رصد زنده‌ای از این ماهواره را در ساعت 9:55 دقیقه به صورت زنده شاهد بودند. علاوه بر این در واحد پردازش تصویری این مركز، نمونه‌ای از تصاویر دریافت شده از این ماهواره توسط كارشناسان مركز به دانشجویان توضیح داده شد.
در بخش بازدید از بخش پردازش ماهواره بدر، كارشناسان سازمان فضایی ضمن معرفی ماهواره بدر 5 (ماهواره لایه GEO ایران) خدمات قابل ارائه این ماهواره را ارائه نمودند. مدیر مخابرات این بخش ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص این ماهواره و مدار مربوط به آن، به تشریح فرصت‌های شغلی گرایش مخابرات و الكترونیك پرداخت.
و در بخش بازدید از رصدخانه نیز، دانشجویان از رصدخانه سازمان فضایی ایران بازدید داشتند و ضمن آشنایی با فعالیت‌های این بخش، نمونه‌ای از تصاویر اخذ شده توسط این رصد خانه از خورشید و حركت اجرام آسمانی به ایشان نمایش داده شد.

____و_ __ ____ع_غ ___وو _و__غ 3


کلمات کلیدی: #مهندسی برق #دانشجو #انجمن علمی دانشجویی #مایكروویو #آزمایشگاه آنتن #ماهواره #سازمان فضایی ایران #...3
12345