اخبار و رویدادها: حضور چشمگیر دانشگاه در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور  

حضور چشمگیر دانشگاه در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور  
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲- ۱۳:۲۴:۰۲

حضور چشمگیر دانشگاه در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور  

کاریابی تخصصی شاهکار دانشگاه صنعتی شاهرود در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور به صورت چشمگیر حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، کاریابی تخصصی شاهکار این دانشگاه با اعزام 3 نفر از حوزه معاونت پژوهشی به عنوان نماینده، در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور  8 خرداد ماه جاری، در دانشگاه شهید بهشتی تهران حضور یافتند.

دکتر محسن کرامتی رییس اداره کارآفرینی دانشگاه با اشاره به حضور دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه الزهرا، دانشگاه سمنان و ... در این همایش، بیان نمود: با توجه به برگزاری نمایشگاه کار و فعالیت چشمگیر دانشگاه صنعتی شاهرود در حوزه هدایت شغلی و مهارت‌افزایی، بهترین غرفه همایش به این دانشگاه اختصاص یافت.

43

دکتر محمدعلی زلفی‌گل  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه این همایش با حضور دکتر سید محمود‌رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، دکتر عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دیگر مسئولین ضمن تاکید بر محور مهارت‌افزایی در دانشگاه‌های سراسر کشور، بیان نمود: تدریس در تمامی دانشگاه‌ها باید همانند دانشگاه‌های پزشکی، به صورت عملی شکل گیرد تا دانشجویان بعد از اتمام دوره کارشناسی و یا درجات بالاتر، راحت‌تر وارد بازار کار شوند.

ایشان همچنین  تاکید نمود که اداره کارآفرینی و کاریابی دانشگاه‌ها باید با بهره مندی از تجارب یکدیگر، به جهت اطلاع دانشجویان از خواسته‌های بازار کار، صنعت را وارد دانشگا‌ه ها کنند.

بعد از اتمام همایش، دانشگاه‌ها از غرفه‌های مستقر بازدید به عمل آوردند و غرفه دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان و نمایش فعالیت ها و دستاوردهای خود در این بخش مورد توجه ویژه ای از سوی بازدید کنندگان قرار گرفت.

25

در حین برگزاری این همایش با حضور بیش از 70 دانشگاه مطرح کشور، پنل‌های تخصصی روش‌های هماهنگی و انطباق برنامه های درسی با نیازهای بازار کار، روش های مشارکت وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در هدایت شغلی، مبانی، چارچوب، رویکردها و تجارب سنجش صلاحیت حرفه‌ای،  نقش آموزش‌های عالی مهارتی در نظام صلاحیت حرفه ای، الگو و تجارب مهارت افزایی و هدایت شغلی در آموزش شغلی و الگوها و تجارب سایر کشورها در حوزه مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای نیز در حال برگزاری بود.

 

 


کلمات کلیدی: #مهارت افزایی #همایش #اداره کارافرینی #دانشگاه #صنعت #صلاحیت حرفه ای #آموزش عالی #وزیرعلوم #نمایشگاه #...3
12345