اخبار و رویدادها: كسب مقام دوم تيم دانشگاه صنعتی شاهرود در مسابقات كشوری خاک مسلح

كسب مقام دوم تيم دانشگاه صنعتی شاهرود در مسابقات كشوری خاک مسلح
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲- ۱۴:۲۲:۳۳

كسب مقام دوم تيم دانشگاه صنعتی شاهرود در مسابقات كشوری خاک مسلح

تيم شاهوار از دانشگاه صنعتی شاهرود مقام دوم مسابقات كشوری خاک مسلح کشور را کسب کرد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، ششمین دوره "مسابقات ملی دیوار خاک مسلّح" و نمایشگاه مهندسی خاک و پی ایران، توسط انجمن ژئوتکنیک ایران و به میزبانی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

تیم شاهوار دانشگاه صنعتی شاهرود در این رقابت ها توانست مقام دوم کشور را در بین 17 دانشگاه کشور به دست بیاورد.

photo_2023-05-27_12-07-26

در این رقابت ها تیم دانشگاه علم و فرهنگ اول و دانشگاه صنعتی شاهرود مقام دوم را کسب کرد بعد از دانشگاه صنعتی شاهرود دانشگاه بندرانزلی، دانشگاه گلستان دانشگاه بوعلی همدان و .... به ترتیب رتبه های دیگر را کسب کردند.

photo_2023-05-27_12-07-29photo_2023-05-29_10-44-14

در این مسابقات هر تیم با ساخت یک جعبه‌ ی چوبی با ابعاد مشخص، آن را با ماسه خاکریزی و متراکم نموده و با نوارهای کاغذی مسلح می­نماید.

هدف آن است که تیم ها دیوار خاک مسلّح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهایِ سربارِ قائم در نظر گرفته‌شده، طراحی و اجرا نمایند. یکی از معیارهای داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح­ کننده است.

 همچنین تیم ها بایستی کلیۀ فرآیندهای تحلیل و طراحی خود از جمله آزمایشات مورد نیاز و نتایج آن‌ها، تحلیل و طراحی‌‌ها را به­‌صورت دستی و نرم‌افزاری و به شیوه‌ای مؤثر ارائه دادند.

در این دور از مسابقات 45 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور ثبت نام کردند، که 17 تیم از آن‌ها به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند.

تيم شاهوار از دانشگاه صنعتي شاهرود با جرم مسلح‌كننده ۰/۶۵ گرم، ركورد دار كم‌ترين جرم المان مسلح كننده در اين دوره‌ از مسابقات شد.

اعضاي تيم شاهوار را محمدرضا شيردل، امير محمد قزللو، محمد تورنگ، امين قاسمي به سرپرستي دكتر محسن كرامتي عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران تشکیل دادند.


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #کسب مقام دوم #مسابقه ملی دیوار خاک مسلّح...2
12345